• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Testar grått Zulu på 857:an.

20201016_221349.jpg
 

Ohemlig

Omega
Om ngn funderar på tegimenterad eller inte så kanske det kan vara bra att även se skillnaden mellan den matta rostfria ytan och den som är just tegimenterad(T).
T upplever jag som lite mattare och en aning gulare.
Inget du kanske tänker på men när de ligger bredvid varann så syns skillnaden.
Som ett prisexempel kostar en ny UX med T 4000:- extra.
Är det verkligen värt det?
Jag är galet förtjust i kulören på T men vet inte om jag skulle betala + 4'.
Vad tycker ni?
Äh vi kör väl en survey?
Ja= tumme upp
Nej= sur gubbe
:)
756=tegimenterad.
11EB0D1B-9DA7-42FF-93A8-F333381D3C3E.jpeg
FBC9512E-780D-46B8-8D6E-C636FD9D12C5.jpeg
7412D57B-D7C2-4D9D-9454-F1E50237BB81.jpeg
Men är det inte så också att UX är
ubåt-stål, så den borde ha en annan kulör också utan tegimenteringen? Någon som har två ubåtar som man kan jämföra mellan?:) jag har en U2 utan T och tycker att det materialet är riktigt snyggt!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Höstig morgon 🍁🍂

EDIT: Med kasst fokus såg jag nu.

EDIT 2: Bra att jag behöver titta på en stor bild på en laptop för att se att det är fel datum ☺️ Trodde jag hade ställt in den på 17 men lyckades visst bara få till 7:an korrekt.

IMG_20201017_085626.jpg
 
Senast ändrad:

Adro

Panerai
2-Faktor
Men är det inte så också att UX är
ubåt-stål, så den borde ha en annan kulör också utan tegimenteringen? Någon som har två ubåtar som man kan jämföra mellan?:) jag har en U2 utan T och tycker att det materialet är riktigt snyggt!
När har köpte min Ux för många år sedan så struntade jag i tegimenteringen. Det är ändå riktigt tåligt ubåtsstål i den klockan. Tyckte inte det va värt 20-25% av klockans värde.
hade den i några år och använde på jobbet. Lyckades aldrig repa eller dinga den

Edit: citerade fel, @Dr. D inlägg skulle det va
 
  • Like
Reactions: HSK

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Men är det inte så också att UX är
ubåt-stål, så den borde ha en annan kulör också utan tegimenteringen? Någon som har två ubåtar som man kan jämföra mellan?:) jag har en U2 utan T och tycker att det materialet är riktigt snyggt!
Håller med om färgen som är rätt mörk även i otegimenterat utförande. UX är för mig en riktigt tuff klocka. Ubåtstål och dykdjup är en av anledning till habegäret oavsett hur nödvändigt det är. Tegimenteringen höjer den ytterligare en nivå till kung av tuffhet! :cool: Min har tegimenterad bezel som alla har och i övrigt otegimenterat ubåtstål så jag får vara lite försiktig med min:).
20201017_085927.jpg
 
Senast ändrad:

Dr. D

Patek
2-Faktor
Håller med om färgen som är rätt mörk även i otegimenterat utförande. UX är för mig en riktigt tuff klocka. Ubåtstål och dykdjup är en av anledning till habegäret oavsett hur nödvändigt det är. Tegimenteringen höjer den ytterligare en nivå till kung av tuffhet! :cool: Min har tegimenterad bezel som alla har och i övrigt otegimenterat ubåtstål så jag får vara lite försiktig med min:).
20201017_085927.jpg
Akta filen!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ojdå, här var det visst en AD som sket i datumen. En av nyheterna verkar alltså vara en 104 med röd sekund. Verkar också finnas den vita versionen. Så om det är de två limiterade så är jag rätt besviken, heh..

1602919991012.png

1602920205394.png

De skulle ha ändrat tavlan också åtminstone. Blå solid tavla med röd sekundvisare hade ju kunnat bli bra.

Har ingenting emot att man öppnar upp för att varje modell kan beställas med större variation. Problemet för mig blir att man likt 556 A/I RS presenterar det som en ny modell vilket inte på något sätt är bra för märket. Bättre då att släppa färre nya modeller och i mellanperioden presentera som en nyhet att nu går 104 även att fås med röd sekundvisare. Då hade det blivit något positivt istället för nu något negativt även om ändringen i sig är trevlig.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sekundvisaren har man redan använt sig av på 103 St Sa RB, och det hade varit roligare om man även återanvänt den blå tavlan och kanske till och med vridringen.
En vit 104 med röd vridring och röd sekundvisare hade nog blivit riktigt bra.

4116989_xxl.jpg
 
Senast ändrad:

JoelD

Rolex
2-Faktor
De skulle ha ändrat tavlan också åtminstone. Blå solid tavla med röd sekundvisare hade ju kunnat bli bra.

Har ingenting emot att man öppnar upp för att varje modell kan beställas med större variation. Problemet för mig blir att man likt 556 A/I RS presenterar det som en ny modell vilket inte på något sätt är bra för märket. Bättre då att släppa färre nya modeller och i mellanperioden presentera som en nyhet att nu går 104 även att fås med röd sekundvisare. Då hade det blivit något positivt istället för nu något negativt även om ändringen i sig är trevlig.
Instämmer. För all del, släpp med röd sekundvisare, men gör ingen grej av det. Nu är det väl iof kanske vi själva som gjort en grej av det, Sinn har väl inte ens skyltat med att det kommer nåt alls 6e november? Som med vår-släppet då U50 kom. Då hade de i alla fall en liten banner som teasade släppet.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Instämmer. För all del, släpp med röd sekundvisare, men gör ingen grej av det. Nu är det väl iof kanske vi själva som gjort en grej av det, Sinn har väl inte ens skyltat med att det kommer nåt alls 6e november? Som med vår-släppet då U50 kom. Då hade de i alla fall en liten banner som teasade släppet.

I och med att Erikson har gått ut med att det blir släpp så är det garanterat officiellt. U50 var ett strålande släpp och hade inte behövt akompanjerad av RS. Men förhoppningsvis kommer det något lika bra den här gången :) Nu borde Sinn vara hyfsat varma i kläderna med de nya större lokalerna, även om naturligtvis C19 har ställt till det en hel del.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
I och med att Erikson har gått ut med att det blir släpp så är det garanterat officiellt. U50 var ett strålande släpp och hade inte behövt akompanjerad av RS. Men förhoppningsvis kommer det något lika bra den här gången :) Nu borde de vara hyfsat varma i kläderna med de nya större lokalerna, även om naturligtvis C19 har ställt till det en hel del.
Jo jo, absolut är det officiellt. Menade mer att man inte liksom hype:at upp det. Och som sagt, Richard nämnde ju att det även var nåt mer än de två limiterade :).
Men men, vi får se!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jo jo, absolut är det officiellt. Menade mer att man inte liksom hype:at upp det. Och som sagt, Richard nämnde ju att det även var nåt mer än de två limiterade :).
Men men, vi får se!

Gick man verkligen ut så långt i förväg med U50 och hintade? Sinn är verkligen inte lika bra på det som till exempel Rolex och Tudor där det kommer sneak peaks med jämna mellanrum lång tid innan släpp.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Gick man verkligen ut så långt i förväg med U50 och hintade? Sinn är verkligen inte lika bra på det som till exempel Rolex och Tudor där det kommer sneak peaks med jämna mellanrum lång tid innan släpp.
Haha nej det kanske de inte ens gjorde. Jag minns inte faktiskt. Jo men visst var det minst en månad före ändå? Den där lilla bilden med övertäckta klockor de hade. Äsch, jag minns inte, hehe.
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
På något vis tycker jag nog denna approach till limiterade utgåvor är mer konsumentvänlig, med tanke på att det finns alltid en klick folk som gillar befintliga modeller men skippar köp pga. avsaknad av någon detalj som dom snöat in sig på. Plus att priset verkar vara samma som vanliga 104an.

Även om det kanske ger någon form av prestige till märket i sig så får man en känsla att många tidigare limiterade släpp har så pass stora och populära ändringar eller tillägg att de skulle dragit in mer vinst i försäljning om de inte varit limiterade.
 

Skägglurk

Panerai
2-Faktor
Vänta nu, inlägget på instagram sa worldwide distribution men bannern samt beskrivningen på modellerna säger att de inte släpps i EU. Vi får väll hålla tummarna på ”annat smått & gott” istället. :)
47B03C2D-54CB-493C-852F-F0E63D367E84.jpeg
 
Senast ändrad:

john b

Rolex
Barnsligt nöjd med denna






Skriver sällan längre. Denna livade upp lite. Har haft alla sinndykare innan för de är ascoola. Inkl gsg9 ux. Men såfort nykärleken lagt sig har de alltid fått gå relativt snabbt pga storleken.

När jag läste om denna förstod jag att den var ett måste. Har nu haft den ett par veckor, och får slå fast att det är en av de bästa dykare jag någonsin haft.
I väntan på att isofrane levererar ett rött gummi (den väntan lär bli lång) kör jag på rött nato. Allt för att se ut som wannaberäddningsdykare.
 
Topp