• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Varför är det 7,000 kronors skillnad mellan dessa två klockor?
36aa21b4fe236cb804a0c3ff1ba9f91d.png
282660d9605b50f15dd507200bb34128.png
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Men Sinn 103 St Sa har väl både safir där fram och bak också? Den är typ 1500kr billigare än 356, undra varför...
Sitter och funderar lite på om det kanske skulle bli en 103 eller en 356...

Nu gissar jag här men det kan vara så att Valjoux 7750 är billigare än SW 500?
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Men Sinn 103 St Sa har väl både safir där fram och bak också? Den är typ 1500kr billigare än 356, undra varför...
Sitter och funderar lite på om det kanske skulle bli en 103 eller en 356...
Jaså? ^^ Jag har ju tänkt sälja min 356 om någon är intresserad. Har några andra Sinn som jag tänkt ska ersätta den (inte 100 bestämt än).
 

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Vänta nu, inlägget på instagram sa worldwide distribution men bannern samt beskrivningen på modellerna säger att de inte släpps i EU. Vi får väll hålla tummarna på ”annat smått & gott” istället. :)
47B03C2D-54CB-493C-852F-F0E63D367E84.jpeg
Meh, vad är det som gör att japanerna alltid blir så priviligierade? Dom har ju redan fått 100 modeller kan vi inte få nått eget limiterat nångång?
U2 SDR med 40mm boett limiterad till 50ex endast tillgänglig bakom COOP i Eslöv.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Du berättar väl här i tråden när du bestämt dig för att sälja :)
Det har jag redan gjort. ;)
Kom och köp! ^^
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Det har jag redan gjort. ;)
Kom och köp! ^^
Vart i landet befinner sig skönheten?
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Är själv inget fan av safirglas på bakboetten utan gillar solitt. Safirglas bygger väl någon/några mm extra på höjden också om jag förstått det rätt.

Men det är klart, skulle verket vara riktigt fint utsmyckat så kan man naturligtvis ändra sig
 

engst

Cartier
Ahh den är grymt snygg! Tycker med det passar den på något sätt att knapparna sitter åt vänster.
Några andra bilder med andra band?😜

Såklart :happyhappy:

Har just bytt till vinterskrud (dvs länk) men kör en liten sammanfattande repris här från tidigare inlägg.

EZM 13 är väl egentligen 'bäst' med sin bekväma länk. Bandstiften sitter inte optimalt för nato eller zulu, vilket måhända kan störa den som är uppmärksam på detaljer, och gillar man tysk formgivning är sannolikheten stor att så är fallet... Men jag har olika band hela sommaren och tycker den funkar utmärkt ändå.

På inköpslistan står nu bl.a. ett läderband i stil med Sinns original och ett illrött perlon :D


IMG_7922.JPG IMG_7923.JPG IMG_7924.JPG IMG_7925.JPG IMG_7928.JPG
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
God morgon i tråden. Kanske bilder som har postats tidigare, men såg en video med Urban Gentry där han pratade om klockor som borde finnas.
En 104 med vanlig GMT istället för som på 856, U2 hade utan tvekan blivit en av Sinn´s största försäljningssuccéer någonsin, det är jag helt säker på, framförallt om man hade lyckats hålla priset under eller precis omkring 20´-strecket.

Skärmavbild 2020-10-18 kl. 07.33.34.png
Skärmavbild 2020-10-18 kl. 07.32.44.png
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
God morgon i tråden. Kanske bilder som har postats tidigare, men såg en video med Urban Gentry där han pratade om klockor som borde finnas.
En 104 med vanlig GMT istället för som på 856, U2 hade utan tvekan blivit en av Sinn´s största försäljningssuccéer någonsin, det är jag helt säker på, framförallt om man hade lyckats hålla priset under eller precis omkring 20´-strecket.

Skärmavbild 2020-10-18 kl. 07.33.34.png
Skärmavbild 2020-10-18 kl. 07.32.44.png
Det där var ju spännande och du har nog rätt i att de skulle sälja på rätt bra och till nya kundkategorier.
Tror kanske att det skulle strida lite mot Sinn's egna idéer om hur en klocka ska se ut?
Men att få se en 104 pepsi vore onekligen spännande :)

Att fånga solen med en UX är inte heller så dumt!

Ha en bra söndag allihop!

195D914D-D252-4D42-8EE4-714214927652.jpeg
 
Senast ändrad:

vanman

Rolex
2-Faktor
God morgon i tråden. Kanske bilder som har postats tidigare, men såg en video med Urban Gentry där han pratade om klockor som borde finnas.
En 104 med vanlig GMT istället för som på 856, U2 hade utan tvekan blivit en av Sinn´s största försäljningssuccéer någonsin, det är jag helt säker på, framförallt om man hade lyckats hålla priset under eller precis omkring 20´-strecket.

Skärmavbild 2020-10-18 kl. 07.33.34.png
Skärmavbild 2020-10-18 kl. 07.32.44.png
En riktigt bra spaning, men det känns ju lite otroligt att Sinn skulle göra ett sånt släpp. :)
 

Ohemlig

Omega
Såklart :happyhappy:

Har just bytt till vinterskrud (dvs länk) men kör en liten sammanfattande repris här från tidigare inlägg.

EZM 13 är väl egentligen 'bäst' med sin bekväma länk. Bandstiften sitter inte optimalt för nato eller zulu, vilket måhända kan störa den som är uppmärksam på detaljer, och gillar man tysk formgivning är sannolikheten stor att så är fallet... Men jag har olika band hela sommaren och tycker den funkar utmärkt ändå.

På inköpslistan står nu bl.a. ett läderband i stil med Sinns original och ett illrött perlon :D


IMG_7922.JPG IMG_7923.JPG IMG_7924.JPG IMG_7925.JPG IMG_7928.JPG
😍 Ahh jag gillar verkligen det vinröda och sailcloth! H-länken är också för övrigt den enligt mig snyggaste länken. Nu blev det jättejobbigt..
Tror den hade gjort sig riktigt fint på läder med. Riktigt fin klocka!
Hur är den att bära om man jämför med tex en SKX, är det storleksmässigt samma eller kan man jämföra med någon annan?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det där var ju spännande och du har nog rätt i att de skulle sälja på rätt bra och till nya kundkategorier.
Tror kanske att det skulle strida lite mot Sinn's egna idéer om hur en klocka ska se ut?
Men att få se en 104 pepsi vore onekligen spännande :)

Att fånga solen med en UX är inte heller så dumt!

Ha en bra söndag allihop!

195D914D-D252-4D42-8EE4-714214927652.jpeg

En riktigt bra spaning, men det känns ju lite otroligt att Sinn skulle göra ett sånt släpp. :)

Jag tror att man kan vara så gott som 100% säker på att Sinn aldrig kommer att släppa något liknande :)
 
Topp