Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför är det 7,000 kronors skillnad mellan dessa två klockor?
Jaha den dyrare har alltså även safirglas där bak? Coolt, men lite saftigt.6.300 2 x safirglas.
Men Sinn 103 St Sa har väl både safir där fram och bak också? Den är typ 1500kr billigare än 356, undra varför...6.300 2 x safirglas.
Men Sinn 103 St Sa har väl både safir där fram och bak också? Den är typ 1500kr billigare än 356, undra varför...
Sitter och funderar lite på om det kanske skulle bli en 103 eller en 356...
200 är inte många!Vänta nu, inlägget på instagram sa worldwide distribution men bannern samt beskrivningen på modellerna säger att de inte släpps i EU. Vi får väll hålla tummarna på ”annat smått & gott” istället.
Jag skulle gissa på att de kostar lika, eller att Valjoux i så fall är snäppet dyrare eftersom det är ETA som gör dem.Nu gissar jag här men det kan vara så att Valjoux 7750 är billigare än SW 500?
Jaså? ^^ Jag har ju tänkt sälja min 356 om någon är intresserad. Har några andra Sinn som jag tänkt ska ersätta den (inte 100 bestämt än).Men Sinn 103 St Sa har väl både safir där fram och bak också? Den är typ 1500kr billigare än 356, undra varför...
Sitter och funderar lite på om det kanske skulle bli en 103 eller en 356...
Meh, vad är det som gör att japanerna alltid blir så priviligierade? Dom har ju redan fått 100 modeller kan vi inte få nått eget limiterat nångång?Vänta nu, inlägget på instagram sa worldwide distribution men bannern samt beskrivningen på modellerna säger att de inte släpps i EU. Vi får väll hålla tummarna på ”annat smått & gott” istället.
Vilken 356 är det? Med safirglas eller plast?Jaså? ^^ Jag har ju tänkt sälja min 356 om någon är intresserad. Har några andra Sinn som jag tänkt ska ersätta den (inte 100 bestämt än).
Man får intrycket av att Japan är en mycket viktig marknad för Sinn.Meh, vad är det som gör att japanerna alltid blir så priviligierade? Dom har ju redan fått 100 modeller kan vi inte få nått eget limiterat nångång?
U2 SDR med 40mm boett limiterad till 50ex endast tillgänglig bakom COOP i Eslöv.
Det är den fina varianten med härlig akrylplast!Vilken 356 är det? Med safirglas eller plast?
Håller med dig men @TobiasD fråga är ju intressant. Om det inte är verket som gör 356 dyrare än 103, vad är det då?Jag skulle gissa på att de kostar lika, eller att Valjoux i så fall är snäppet dyrare eftersom det är ETA som gör dem.
Du berättar väl här i tråden när du bestämt dig för att säljaJaså? ^^ Jag har ju tänkt sälja min 356 om någon är intresserad. Har några andra Sinn som jag tänkt ska ersätta den (inte 100 bestämt än).
Det har jag redan gjort.Du berättar väl här i tråden när du bestämt dig för att sälja
Vart i landet befinner sig skönheten?Det har jag redan gjort.
Kom och köp! ^^Avslutad - Sinn 356 FLIEGER på H-länk. 15k
Tysk fliegerchronograph på 38,5 mm. Helblästrad boett och länk för ett tooligt utseende och len känsla. Skicket är mycket fint. Enstaka små märken finns, främst på länken. Fullset med alla länkbitar, länkverktyg, låsvätska och Sinns bandstiftverktyg. Dagvisning på tyska. Inköpt från Erikson...klocksnack.se
Ahh den är grymt snygg! Tycker med det passar den på något sätt att knapparna sitter åt vänster.
Några andra bilder med andra band?
Precis öppnat paket! Mycket nöjd! Tack till @ERIKSON URHANDEL
Diggar verkligen läsbarheten på denna!
Tack! Friluftsskjortan som satt påOch jag diggar verkligen kombon med skjortan och klockan. Kontrasten gör att båda framhävs positivt.
Det där var ju spännande och du har nog rätt i att de skulle sälja på rätt bra och till nya kundkategorier.God morgon i tråden. Kanske bilder som har postats tidigare, men såg en video med Urban Gentry där han pratade om klockor som borde finnas.
En 104 med vanlig GMT istället för som på 856, U2 hade utan tvekan blivit en av Sinn´s största försäljningssuccéer någonsin, det är jag helt säker på, framförallt om man hade lyckats hålla priset under eller precis omkring 20´-strecket.
En riktigt bra spaning, men det känns ju lite otroligt att Sinn skulle göra ett sånt släpp.God morgon i tråden. Kanske bilder som har postats tidigare, men såg en video med Urban Gentry där han pratade om klockor som borde finnas.
En 104 med vanlig GMT istället för som på 856, U2 hade utan tvekan blivit en av Sinn´s största försäljningssuccéer någonsin, det är jag helt säker på, framförallt om man hade lyckats hålla priset under eller precis omkring 20´-strecket.
Ahh jag gillar verkligen det vinröda och sailcloth! H-länken är också för övrigt den enligt mig snyggaste länken. Nu blev det jättejobbigt..Såklart
Har just bytt till vinterskrud (dvs länk) men kör en liten sammanfattande repris här från tidigare inlägg.
EZM 13 är väl egentligen 'bäst' med sin bekväma länk. Bandstiften sitter inte optimalt för nato eller zulu, vilket måhända kan störa den som är uppmärksam på detaljer, och gillar man tysk formgivning är sannolikheten stor att så är fallet... Men jag har olika band hela sommaren och tycker den funkar utmärkt ändå.
På inköpslistan står nu bl.a. ett läderband i stil med Sinns original och ett illrött perlon
Det där var ju spännande och du har nog rätt i att de skulle sälja på rätt bra och till nya kundkategorier.
Tror kanske att det skulle strida lite mot Sinn's egna idéer om hur en klocka ska se ut?
Men att få se en 104 pepsi vore onekligen spännande
Att fånga solen med en UX är inte heller så dumt!
Ha en bra söndag allihop!
En riktigt bra spaning, men det känns ju lite otroligt att Sinn skulle göra ett sånt släpp.
Varför det? Det ser ju riktigt rimligt ut designmässigt.Jag tror att man kan vara så gott som 100% säker på att Sinn aldrig kommer att släppa något liknande
Den är så cool den där! Årsmodell? 80 nånting?8820 fungerar till grovstickat också.