• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
En fråga från en glad nybörjare. I min 103 st sitter ju ett 7750. Jag upplever att verket låter ganska mycket och särskilt rotorn (?) som ”knorrar” ganska mycket om man skakar handleden. Man kan även känna av centrifugalkraften. Har en omega smp och en glycine airman sedan tidigare och har aldrig märkt av ngt liknande på dem. Är detta specifikt för verket eller är det något som kan vara fel?
Då vet du alldeles säkert att det sitter ett 7750 verk i klockan :) Britling navitimerbeter sig på samma sätt. Alla klockor jag har hört med 7750 är så. Slutar den "Knorra" är den trasig :) Man verkligen känner när rotorn rör sig, är som att ha ett gyro på armen.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
En fråga från en glad nybörjare. I min 103 st sitter ju ett 7750. Jag upplever att verket låter ganska mycket och särskilt rotorn (?) som ”knorrar” ganska mycket om man skakar handleden. Man kan även känna av centrifugalkraften. Har en omega smp och en glycine airman sedan tidigare och har aldrig märkt av ngt liknande på dem. Är detta specifikt för verket eller är det något som kan vara fel?
Som @BorisTheSpider skriver;
Det är precis så 7750 ska vara-brummar till på armen-ascoolt!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker det är största charmen med just 7750 och dess kloner. Mysigt brum. :)
F1E7F64E-8B0B-4BDF-BA63-CBB482F48E64.jpeg
B5F9088A-60B3-4D78-A870-996DC91E2EAD.jpeg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Vet någon hur det ser ut med tilldelningen av U50? Det var ju ett tag sedan den lanserades nu men man ser ju knappt några till salu någonstans.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag borde verkligen veta vilka år den tillverkades, men jag hittar inte var jag kan ha skrivit upp det. Den fanns åtminstone i modellprogrammet 1991 då den är med i en gammal prislista som jag har,
1987 är din från.

8820t producerades under 80 talet och 8820 under 90 och början på 00.
8820t, dvs din variant har djupmätaren på rehauten, vikta länkar och boett lock i titan.
8820 har en 1-12 skala på rehauten, solida länkar och safirglas på boettlocket :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Nu är katten verkligen ute ur lådan...

Du får en like för uppdateringen här i tråden till skillnad från Sinn som snarare får ställa sig i skamvrån och fundera över sina handlingar...

Vissa kanske har orimliga förväntningar och förhoppningar inför nya släpp men det går ju även åt andra hållet. Kan inte klocktillverkare ge fan i att teasa om nya släpp när det bara är en befintlig modell som får en annan färg på sekundvisaren? 😐 Vilket antiklimax!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Du får en like för uppdateringen här i tråden till skillnad från Sinn som snarare får ställa sig i skamvrån och fundera över sina handlingar...

Vissa kanske har orimliga förväntningar och förhoppningar inför nya släpp men det går ju även åt andra hållet. Kan inte klocktillverkare ge fan i att teasa om nya släpp när det bara är en befintlig modell som får en annan färg på sekundvisaren? 😐 Vilket antiklimax!
Är det inget mer än detta? Jag menar - det är rätt tunt, som flera varit inne på. Annonserar man för nyhet vill man ha mer än en ny sekundvisare. I alla fall en ny modell, kan jag tycka.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vänta nu, inlägget på instagram sa worldwide distribution men bannern samt beskrivningen på modellerna säger att de inte släpps i EU. Vi får väll hålla tummarna på ”annat smått & gott” istället. :)
47B03C2D-54CB-493C-852F-F0E63D367E84.jpeg

Nu är katten verkligen ute ur lådan...


Du får en like för uppdateringen här i tråden till skillnad från Sinn som snarare får ställa sig i skamvrån och fundera över sina handlingar...

Vissa kanske har orimliga förväntningar och förhoppningar inför nya släpp men det går ju även åt andra hållet. Kan inte klocktillverkare ge fan i att teasa om nya släpp när det bara är en befintlig modell som får en annan färg på sekundvisaren? 😐 Vilket antiklimax!

Är det inget mer än detta? Jag menar - det är rätt tunt, som flera varit inne på. Annonserar man för nyhet vill man ha mer än en ny sekundvisare. I alla fall en ny modell, kan jag tycka.

Stopp och belägg, men nu hoppar jag tillbaka in i tråden för en minut :) @Skägglurk har ju redan konstaterat att det här är en nyhet för Australien, USA och Japan. Så det är inget att hänga läpp över inför de kommande nyheterna i november.
 
Topp