Håller med dig fullständigt. Man ska njuta av det som finns i klocklådan. Själv kan jag byta klocka mellan huvudrätt och efterrätt hemma en lördagskväll. Självklart ska man unna sig en ny klocka lite då och då. Funderar faktiskt på att dra iväg en slant för varje klocka till BCF. Har jag råd att överkonsumera klockor har jag också råd att idka lite välgörenhet. Vi får införa lite moral i samlandet.Det finns garanterat fortfarande fynd att göra. Men man får lov att ha lite tålamod, och under tiden får man påminna sig med jämna mellanrum att vara nöjd med det man har. Om man tillåter sig att vara en smula mer nöjd med det som finns i lådan istället för att gapa efter det som man saknar blir allt roligare. Lättare sagt än gjort och jag misslyckas ofta med det, men försöker påminna mig själv så ofta jag kan.
Egentligen är allt annat än en digital Casio för en hundring ren jäkla lyx och överflöd och det är inte att man skäms lite ibland över hur man reagerar på en missad affär eller är avis på andras samlingar samtidigt som man har klockor för ett par hundratusen samtidigt som världen ser ut som den gör.