• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

perhog

Audemars
2-Faktor
Det finns garanterat fortfarande fynd att göra. Men man får lov att ha lite tålamod, och under tiden får man påminna sig med jämna mellanrum att vara nöjd med det man har. Om man tillåter sig att vara en smula mer nöjd med det som finns i lådan istället för att gapa efter det som man saknar blir allt roligare. Lättare sagt än gjort och jag misslyckas ofta med det, men försöker påminna mig själv så ofta jag kan.

Egentligen är allt annat än en digital Casio för en hundring ren jäkla lyx och överflöd och det är inte att man skäms lite ibland över hur man reagerar på en missad affär eller är avis på andras samlingar samtidigt som man har klockor för ett par hundratusen samtidigt som världen ser ut som den gör.
Håller med dig fullständigt. Man ska njuta av det som finns i klocklådan. Själv kan jag byta klocka mellan huvudrätt och efterrätt hemma en lördagskväll. Självklart ska man unna sig en ny klocka lite då och då. Funderar faktiskt på att dra iväg en slant för varje klocka till BCF. Har jag råd att överkonsumera klockor har jag också råd att idka lite välgörenhet. Vi får införa lite moral i samlandet. :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Håller med dig fullständigt. Man ska njuta av det som finns i klocklådan. Själv kan jag byta klocka mellan huvudrätt och efterrätt hemma en lördagskväll. Självklart ska man unna sig en ny klocka lite då och då. Funderar faktiskt på att dra iväg en slant för varje klocka till BCF. Har jag råd att överkonsumera klockor har jag också råd att idka lite välgörenhet. Vi får införa lite moral i samlandet. :)

Det finns en KS-insamling om du inte har sett den, men det har varit stiltje där ett tag. Jag tycker att man per omgående borde införa obligatorisk avgift till BCF för att få annonsera på KS, och definitivt på Lifestyle. Hade även gärna sett att en del av det man betalar till Premium gick dit. Är månadsgivare och alla sätt där man slipper bli påmind om att betala är bra, för det är ju naturligtvis lätt att glömma när livet kommer emellan.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Det finns en KS-insamling om du inte har sett den, men det har varit stiltje där ett tag. Jag tycker att man per omgående borde införa obligatorisk avgift till BCF för att få annonsera på KS, och definitivt på Lifestyle. Hade även gärna sett att en del av det man betalar till Premium gick dit. Är månadsgivare och alla sätt där man slipper bli påmind om att betala är bra, för det är ju naturligtvis lätt att glömma när livet kommer emellan.
Det var den KS insamlingen jag tänkte på. :)
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Godmorgon!
04FA76D5-EB5F-46BC-A9D1-949EA80B209A.jpeg
Grått väder, grått nato.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Inte en repa eller minsta spår av användning på klockan men bandet som satt på såg ut att ha gått åtminstone ett varv genom en skördetröska. Inget som bekymrar mig det syntes även på sälj annonsen, tror bandet varit på besök på en annan klocka. Hur som helst så var priset helt okej och det är enkelt att köpa ett nytt originalband hos Eriksson så det blir komplett. I väntan på ett SINN band i blått snodde jag ett liknande från min Yema flygraf.
IMG_1108.JPG
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Inte en repa eller minsta spår av användning på klockan men bandet som satt på såg ut att ha gått åtminstone ett varv genom en skördetröska. Inget som bekymrar mig det syntes även på sälj annonsen, tror bandet varit på besök på en annan klocka. Hur som helst så var priset helt okej och det är enkelt att köpa ett nytt originalband hos Eriksson så det blir komplett. I väntan på ett SINN band i blått snodde jag ett liknande från min Yema flygraf.
IMG_1108.JPG
Jag tycker det var snyggt med det slitna beiga canvasbandet. Ser inte Sinn orginalcanvas lite slitet ut redan som nytt @Dr. D ?
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Bytte till läder från länk på 757:an igår, det var länge sedan jag bar den på "vanligt" armband. Det är dock något höstaktigt över lädret på något sätt, så det kändes passande med hänsyn till årstiden. Sitter för övrigt mycket bra på klockan som bärs bekvämt på armen också under löpning, och kvalitén på Sinns läderarmband skojar man inte bort. Stabilt!
3867AABD-966E-463A-93E8-BADB1A73FD62.jpeg
6690014A-C209-4353-A31F-E0F3E12994B7.jpeg
111C12B4-78B9-43C7-88D5-E8A848DB4B43.jpeg
1E187AD0-AB60-4C3F-9491-9AE6ECA33D47.jpeg
 
Senast ändrad:

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Bytte till läder från länk på 757:an igår, det var länge sedan jag bar den på "vanligt" armband. Det är dock något höstaktigt över lädret på något sätt, så det känndes passande med hänsyn till årstiden. Sitter för övrigt mycket bra på klockan som bärs bekvämt på armen också under löpning, och kvalitén på Sinns läderarmband skojar man inte bort. Stabilt!
3867AABD-966E-463A-93E8-BADB1A73FD62.jpeg
6690014A-C209-4353-A31F-E0F3E12994B7.jpeg
111C12B4-78B9-43C7-88D5-E8A848DB4B43.jpeg
1E187AD0-AB60-4C3F-9491-9AE6ECA33D47.jpeg
Snyggt! Jag vill ha det bandet till bandet till min 857:a.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Bytte till läder från länk på 757:an igår, det var länge sedan jag bar den på "vanligt" armband. Det är dock något höstaktigt över lädret på något sätt, så det känndes passande med hänsyn till årstiden. Sitter för övrigt mycket bra på klockan som bärs bekvämt på armen också under löpning, och kvalitén på Sinns läderarmband skojar man inte bort. Stabilt!
3867AABD-966E-463A-93E8-BADB1A73FD62.jpeg
6690014A-C209-4353-A31F-E0F3E12994B7.jpeg
111C12B4-78B9-43C7-88D5-E8A848DB4B43.jpeg
1E187AD0-AB60-4C3F-9491-9AE6ECA33D47.jpeg
Det där är en jäkligt snygg klocka och bandet är ju helt rätt till den!
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Bytte till läder från länk på 757:an igår, det var länge sedan jag bar den på "vanligt" armband. Det är dock något höstaktigt över lädret på något sätt, så det känndes passande med hänsyn till årstiden. Sitter för övrigt mycket bra på klockan som bärs bekvämt på armen också under löpning, och kvalitén på Sinns läderarmband skojar man inte bort. Stabilt!
3867AABD-966E-463A-93E8-BADB1A73FD62.jpeg
6690014A-C209-4353-A31F-E0F3E12994B7.jpeg
111C12B4-78B9-43C7-88D5-E8A848DB4B43.jpeg
1E187AD0-AB60-4C3F-9491-9AE6ECA33D47.jpeg

Det där är en jäkligt snygg klocka och bandet är ju helt rätt till den!

Alldeles för snyggt, har snart inte råd att vara med i den här tråden 😢
 
Topp