Här är baksidan på min U1SE för jämförelse, äntligen med svarta bandstift (tack @Royal Straps).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Berätta... vilken modell?Jaha, nu har jag iaf betalat min nästa SINN.....ingen djävla blåsning denna gång nu bara!
Wow. Kul, den är snyggEZM 3F! Finaly!
Läcker 103:a från 90 talet. Undrar vad en sådan kan kosta ? Helt klart sugen om det skulle dyka upp.
Ehhh... Hur bifogar man lokala bilder i ett DM? Nåväl en bild på ringen här då, sorry.
Inte för att det behöver betyda något men förra Chronos le var denna men bara tillgänglig för läsarna av vad det nu är i Tyskland.
Den tyska kikar jag på. Velar lite eftersom jag vill invänta SINNs släpp 6:e november. Samtidigt vet man inte hur länge den finns kvar, kanske många som är sugna på en sån.Finns två till salu just nu som jag känner till. En från tysk handlare för ca 37,5´ och en privatförsäljning från USA som kostar ca 34´ så räkna med 42,5´om den fastnar i tullen.
Grattis! Bjuder på en bild av min så du kan sukta lite extra!EZM 3F! Finaly!
Den tyska kikar jag på. Velar lite eftersom jag vill invänta SINNs släpp 6:e november. Samtidigt vet man inte hur länge den finns kvar, kanske många som är sugna på en sån.
Menar du att det kan vara så att vissa klockor är tillfixade? Nya delar på en gammal modell osv? Om det är bytt glas tex är det ok men inte om man plockar ihop delar bygger ihop en som ser ut som originalet. Jag vill gärna ha en genuin klocka. Kanske petigt men....Oavset vilket klocka man är intresserad av från den handlaren så har man väldigt sällan bråttom i och med att han generellt är väldigt dyr. Den där har varit till salu i över ett år.
Vet också att en del har påpekat att skicket på hans klockor inte alltid är överensstämmande med historiken om man nu har problem med det.
Menar du att det kan vara så att vissa klockor är tillfixade? Nya delar på en gammal modell osv? Om det är bytt glas tex är det ok men inte om man plockar ihop delar bygger ihop en som ser ut som originalet. Jag vill gärna ha en genuin klocka. Kanske petigt men....
Okej jag förstår. Men jag har reagerat på att tryckknapparna på den klockan ser lite längre ut än på den som visas på https://vintage-sinn-collector.de/sinn103mond.html. Kan vara vinkeln på fotot. Dessutom funderar jag på stål länken och texten automatik, var det verkligen original? Är alltid svårt med gamla klockor. Hur petig ska man vara osv.Du kan bortse från att jag skrev så Det var dumt med tanke på att jag inte gick djupare in i diskussionen och heller inte har något konkret att komma med. Jag hade heller inga misstankar innan jag personen jag skrev med på Instagram påpekade det.
@Clark Kent hur går det med dina Klock bekymmer?? haft bättre framgång senaste veckan?
Okej jag förstår. Men jag har reagerat på att tryckknapparna på den klockan ser lite längre ut än på den som visas på https://vintage-sinn-collector.de/sinn103mond.html. Kan vara vinkeln på fotot. Dessutom funderar jag på stål länken och texten automatik, var det verkligen original? Är alltid svårt med gamla klockor. Hur petig ska man vara osv.
Inte blir det lättare med tanke dokumentations bristen på tidigare SINN modeller. Hur som helst avvaktar jag till efter den 6:e sen får vi seNja, ligger lågt för tillfället. Det jag verkligen vill ha är antingen för dyrt eller för svårt att få tag på Får se vad som släpps den 6:e men brukar sällan vara så supersugen på det nya. Har mailat med Chronos gällande om det blir ett regionalt limiterat släpp även den här gången, eller om det finns en teoretisk möjlighet att få samma nummer igen på den nya modellen. Men tror inte att det är en modell för mig oavsett.
Svårt att veta, men det finns många referenser med variationer så det är ingen ”tell” att det bara för det inte är original. Gällande K eller C vet jag faktiskt inte. Till exempel på 809 finns det med båda varianterna och det finns ingenting som talar för att det skulle vara någon form av kopia.
"Endast för läsare i Tyskland, Österrike"Finns två till salu just nu som jag känner till. En från tysk handlare för ca 37,5´ och en privatförsäljning från USA som kostar ca 34´ så räkna med 42,5´om den fastnar i tullen.
Det går inte att skicka bilder på PM, endast om man skickar en imgur-länk eller liknande.
Förförra. Förra var den här, men även den enbart för läsare i Tyskland och Österrike
Tufft!Jaha, nu har jag iaf betalat min nästa SINN.....ingen djävla blåsning denna gång nu bara!
Förförra. Förra var den här, men även den enbart för läsare i Tyskland och Österrike
"Endast för läsare i Tyskland, Österrike"
Vad betyder det?
Kanske borde utnyttja kollegor i Tyskland?
Då tycker jag att @ERIKSON URHANDEL ska specialbeställda en väldigt begränsad upplaga av SINN 103 4 ATM endast för KS medlemmarMan kan bara beställa om man har postadress i något av de två länderna.
Finns två till salu just nu som jag känner till. En från tysk handlare för ca 37,5´ och en privatförsäljning från USA som kostar ca 34´ så räkna med 42,5´om den fastnar i tullen
Det är inte som så att du har en sådan i din samling? Är det så förväntar jag mig en bild på den
Bjud säljaren på ett par yllesockor då Trist när folk backar men man kan förstå att det är svårt at skilja sig från en fin klocka.Nope, tyvärr inte. Jagar en manuell däremot och har kommit så nära att jag var lovad att köpa en men säljaren fick kalla fötter. Men står på förstaplatsen i kö på ett par olika.
Bjud säljaren på ett par yllesockor då Trist när folk backar men man kan förstå att det är svårt at skilja sig från en fin klocka.
En manuell vore naturligtvis godis. Roligare än en automat. Tycker det är lite svårt att hitta äldre SINN:ar. Inte så bra på tyska tyvärr så det är svårt att kika på tyska forum.
OK. Tack för tippset, ska ta en titt därDet finns inte så mycket att köpa där heller. Ebay och Instagram skulle jag säga är absolut bästa möjligheterna med Instagram som nummer 1.
OK. Tack för tippset, ska ta en titt där
Det är lite av haken, tiden är inte obegränsad och det kan vara bra att ha någon krona kvar till annat. Att leta är samtidigt ett sätt att lära sig om olika modeller och rätt vad det är så finner man något som motiverar ett par månader med bara nudlar Tror samtidigt inte det vore lika tillfredställande att ha en ocean med pengar och köpa sig en samling på en gång, resan dit är också en njutning (ibland).En kombo av hur mycket tid och lust man har att lägga ner och hur mycket pengar man vill lägga.
Ett av svaren på en köpförfrågan "I will probably keep it unless an immoral offer is made.”
Så om man har väldigt mycket pengar och inte behöver ta hänsyn till priser så går det att få en tämligen komplett samling relativt omgående.
Det finns inte så mycket att köpa där heller. Ebay och Instagram skulle jag säga är absolut bästa möjligheterna med Instagram som nummer 1.
Det är lite av haken, tiden är inte obegränsad och det kan vara bra att ha någon krona kvar till annat. Att leta är samtidigt ett sätt att lära sig om olika modeller och rätt vad det är så finner man något som motiverar ett par månader med bara nudlar Tror samtidigt inte det vore lika tillfredställande att ha en ocean med pengar och köpa sig en samling på en gång, resan dit är också en njutning (ibland).