• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
7F032EBD-5B29-415C-8493-198DFC656D6E.jpeg

Hittade igen denna på Ebay, någon som vet nått mer om modellen?, lyckades inte googla fram nått....

Det är ref 815, cool som tusan men jag skulle avstå det exemplaret. Är det den från Japan? Skumma visare på den, titta på toppen på timvisaren närmre så ser man att det är rejält fishy. Skulle tro att den har utbyta visare, definitivt seundvisaren som ska ha röd topp. Fel vridring också.

sinn815.jpg
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Det är ref 815, cool som tusan men jag skulle avstå det exemplaret. Är det den från Japan? Skumma visare på den, titta på toppen på timvisaren närmre så ser man att det är rejält fishy. Skulle tro att den har utbyta visare, definitivt seundvisaren som ska ha röd topp. Fel vridring också.

sinn815.jpg
Skönt att du är tebax @Clark Kent - nu blev jag lite klokare. Anade ugglor i mossen när det inte fanns så mycket info alls att finna...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
OT Nja... blir faktiskt lite småsur på google. Vad man än söker efter så poppar det upp sidförslag från USA. Enklare att handla i närområdet. Saknar möjligheten att begränsa sökningarna till bara Europa. Sökte på SINN 4 ATM och fick upp en jäkla massa bankomater i närheten. Jag är inte internet kompatibel :confused:

Jag har bara sett ett enda ex av den referensen och den sitter säkert hos Vintage Sinn Collector. Om jag får gissa är den gjord i tiotal om ens det, kanske ett ensiffrigt antal till och med.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag har bara sett ett enda ex av den referensen och den sitter säkert hos Vintage Sinn Collector. Om jag får gissa är den gjord i tiotal om ens det, kanske ett ensiffrigt antal till och med.
Har förstått att den är otroligt unik. Är i mitt tycke en av de snyggaste modellerna. Lär nog aldrig få tag på en. Lekte med tanken om en limited upplaga från SINN, dom har tidigare gett ut modeller med endast 50 st. Vad krävs för att få SINN att göra en sådan? Borde gå att använda 103:an som grund. Hugger man till med ett pris på ca 20-30 tusen per styck så borde det finnas många sinnister som glatt skulle spendera dom pengarna. Sinn har tidigare gjort modeller till chronos magasin. Rent teoretiskt skulle det väll vara möjligt för tex @ERIKSON URHANDEL att göra en sådan beställning.
Vet att jag är fruktansvärt tjatig om den modellen men den är så otroligt fin. :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har förstått att den är otroligt unik. Är i mitt tycke en av de snyggaste modellerna. Lär nog aldrig få tag på en. Lekte med tanken om en limited upplaga från SINN, dom har tidigare gett ut modeller med endast 50 st. Vad krävs för att få SINN att göra en sådan? Borde gå att använda 103:an som grund. Hugger man till med ett pris på ca 20-30 tusen per styck så borde det finnas många sinnister som glatt skulle spendera dom pengarna. Sinn har tidigare gjort modeller till chronos magasin. Rent teoretiskt skulle det väll vara möjligt för tex @ERIKSON URHANDEL att göra en sådan beställning.
Vet att jag är fruktansvärt tjatig om den modellen men den är så otroligt fin. :)

Det finns en uppsjö av imiterade modeller där varken idé eller initiativ kommer från Sinn själva. Skulle tro att det snudd på är fler limiterade som släpps via andra kanaler än vad som kommer från moderskeppet i Frankfurt.

Allt från olika AD´s till japanska varuhuskedjor, tyska juvelerare och sneakersföretag. Så har du en bra idé, cash och kan presentera det på ett tillräckligt intressant sätt är det inte helt omöjligt att producera ett släpp. Men du lär få ligga ute med en rejäl slant och en bra stund då jag knappast tror att Sinn sätter sig med risken att modellen inte säljer.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Det finns en uppsjö av imiterade modeller där varken idé eller initiativ kommer från Sinn själva. Skulle tro att det snudd på är fler limiterade som släpps via andra kanaler än vad som kommer från moderskeppet i Frankfurt.

Allt från olika AD´s till japanska varuhuskedjor, tyska juvelerare och sneakersföretag. Så har du en bra idé, cash och kan presentera det på ett tillräckligt intressant sätt är det inte helt omöjligt att producera ett släpp. Men du lär få ligga ute med en rejäl slant och en bra stund då jag knappast tror att Sinn sätter sig med risken att modellen inte säljer.
Jag har lekt med tanken. 50 st á 25 tusen är drygt 1,2 miljoner. Mycket pengar, hela klocksamlingen och lite till ryker 😢 Men vad tror du, skulle en sådan modell vara intressant och säljbar bland Sinnister?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag har lekt med tanken. 50 st á 25 tusen är drygt 1,2 miljoner. Mycket pengar, hela klocksamlingen och lite till ryker 😢 Men vad tror du, skulle en sådan modell vara intressant och säljbar bland Sinnister?

Ingen aning :) Det kan ju också vara så att Sinn inte godkänner reproduktion av vissa modeller. Kanske för att de vill göra något av det själva så småningom eller kanske för att det inte finns tillräcklig information om man vill spinna reklamen på kopplingen till tidigare modeller.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag har lekt med tanken. 50 st á 25 tusen är drygt 1,2 miljoner. Mycket pengar, hela klocksamlingen och lite till ryker 😢 Men vad tror du, skulle en sådan modell vara intressant och säljbar bland Sinnister?
Tänker på Cathay Pacific specialarens alla exemplar...jösses.
Troligen betalade koncernen fakturan då de vid tillfället hade en god soliditet och lönsamhet men efter pandemin är de hårt drabbade;
- Kommersiella fastigheter, passagerar och fraktflyg samt foodservice är inte områden med hög lönsamhet just nu..

"Cathay Pacific and Cathay Dragon carried a total of 35,773 passengers last month, a decrease of 98.8% compared to August 2019."

 

perhog

Audemars
2-Faktor
Ingen aning :) Det kan ju också vara så att Sinn inte godkänner reproduktion av vissa modeller. Kanske för att de vill göra något av det själva så småningom eller kanske för att det inte finns tillräcklig information om man vill spinna reklamen på kopplingen till tidigare modeller.
Misstänker att jag måste släppa tanken på en SINN 4 ATM 😢
Ett alternativ och kanske inte lika omöjligt vore en 103 classic med reverserad tavla. Vit eller silver botten och svarta sub tavlor. Skulle faktiskt kunna nöja mig med en sådan :)

1604390746564.png
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Undrar om @ERIKSON URHANDEL slaviskt följer denna tråd och börjar inse att klockband förrådet bör utökas. Fast det kanske bara är jag som är läderbands fanatiker :p
Visst följer vi tråden i ren förtjusning;-) Vad gäller läderband, om det var det som borde utökas så har vi hemma i butik samtliga släta läderband i samtliga färger, samtliga vintage optik band, canvasband m.m. Men ibland tar vissa slut mellan leveranserna, så absolut, får se till att ha fler hemma av bästsäljarna.
 
Topp