• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

demondave

Rolex
Står i startgroparna att införskaffa mig min första sinn så jag också kan bli en sinner.

Vilken ska jag gå på? Sinn U1 Sdr eller en sinn ux gsg9? Sparar några tusenlappar och får länk på u1, men UX har satans cool spec. Dock gillar jag visarna mer på u1.

Tack för tips sinners.

Man behöver alltid en BRA quartz! Är löjligt förtjust med min UX, och skönt att ha en beater som inte behöver mecklas in i windern eller ställas. UX:en är alltid redo, och pallar vad som helst.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Fick hem ett Zulu diver jag köpte av @Jonulf
Bonetto Cinturini heter det och är alltså ett Zulu i gummi.
Finns att köpa på ebay.
Sjukt nöjd!!

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


Kolla in detaljerna!
image.jpeg
 

Pluto

Cartier
Man får sjukt mycket klocka för pengarna. Tillskillnad från många andra Schweiziska märken som kan öka priserna på deras klockor ganska saftigt bara pga "swiss made" loggan.
Jag menar hade sinn varit från schweiz hade jag inte förvånat mig om list priserna hade varit en 10k högre.
Dock är det bara vad jag tror och är inte baserad på någon fakta! :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nu sitter den tegimenterade länken på plats. Köpte även ett knallrött gummi. Måste säga att köpupplevelsen på @Ericsonurhandel är något extra. Imponerande trevliga och serviceminded!

WP_20160924_12_28_23_Pro.jpg




Tegimenteringen är lite gråare än det vanliga. Jag gillar det skarpt!
WP_20160924_12_28_23_Pro.jpg


wp_ss_20160924_0001.png
 

Bilagor

  • WP_20160924_12_27_39_Pro.jpg
    WP_20160924_12_27_39_Pro.jpg
    86.8 KB · Visningar: 23

JuliusOne

Omega
Slår också ett slag för Sinn. Har ägt väldigt många modeller i deras lineup och varit nöjd med samtliga. Bra finish, tooliga och klassigt snygga. Prislappen är som tidigare nämnts inget fel på heller.
 
Har blivit riktigt nyfiken på en Sinn 556 i!
Vad jag verkligen gillar är att om man gör en "bild-googling" på den så ser man att den passar på alla typer av band; -stilren på länk, grym på nato, stilig på skinn, elegant på mesh och tuff på shark-mesh...
Dock lite orolig för att man ska tröttna på den enkla tavlan. Det är ju den som gör klockan så snygg men hur är det i längden, blir den för enkel? Borde den inte ha haft åtminstone ett dubbel-index vid 12? Och finns det nåt djup i tavlan eller är den helt platt med de målade indexen?
Har inte sett den live än men måste nog åka och känna på den snart.. :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har blivit riktigt nyfiken på en Sinn 556 i!
Vad jag verkligen gillar är att om man gör en "bild-googling" på den så ser man att den passar på alla typer av band; -stilren på länk, grym på nato, stilig på skinn, elegant på mesh och tuff på shark-mesh...
Dock lite orolig för att man ska tröttna på den enkla tavlan. Det är ju den som gör klockan så snygg men hur är det i längden, blir den för enkel? Borde den inte ha haft åtminstone ett dubbel-index vid 12? Och finns det nåt djup i tavlan eller är den helt platt med de målade indexen?
Har inte sett den live än men måste nog åka och känna på den snart.. :)
Kikade lite på den nya 556i med brun sunbursttavla igår. Riktigt trevlig men jag skulle välja den gamla platta svarta istället då den har datum.
 

Cryssarn

Rolex
Kommer köpa något för ca 2-2500 dollar i december. Frågan är om det blir Sinn, beggat eller Tudor från jomashop. Min bästa kompis Archie hatar dock Sinn :p men jag antar att han mest snackar skit i vanlig ordning?
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Kommer köpa något för ca 2-2500 dollar i december. Frågan är om det blir Sinn, beggat eller Tudor från jomashop. Min bästa kompis Archie hatar dock Sinn :p men jag antar att han mest snackar skit i vanlig ordning?
Bry dig inte om var Archie säger, han snackar så mycket BS, testa Sinn, du kommer inte bli besviken.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nä jag är inget fan och följer honom inte, men snubblade över hans syn på det när jag letade recensioner. Nästa fråga är egentligen EZM3 eller 103 acrylic
EMZ3 är nog grym men liten. 103 är ett bra val tycker jag, den har ju i princip sett oförändrad ut sedan 80-talet (förutom att den fått dagvisning).
 
Senast ändrad:
Topp