• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Tänk vad fina bilder Norgar skickade in här, satte ihop lite från hans inlägg - han saknas!
Sida 903.
1604420001441.png
 
Senast ändrad:

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Nej, jag tycker att längden är precis lagom, det är inget exeptionellt långt armband jämfört med andra jag har. Mitt handledsmått är knappt 19 cm, men ofta har ju också armens tvärsnitt (oval, rund, "platt") ganska stor betydelse för hur en klocka bärs. Armbandet har sju hål och jag bär det med spännet i dess femte hål, med två lediga innanför. Dom allra yttersta hålen är ju bara kosmetiska. På bilden nedan ser du hur mycket av bandets ände som sticker utanför armbandets keepers med spännet i hål fem.
0A62F40E-AE8C-4694-96FB-A11CE2C28AE7.jpeg
Man kan ju köpa olika längd på det där bandet också. Jag har det kortaste. 16,5cm och ett hål över, flärpen är i bra längd och sticker inte ut alls.
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Tänk vad fina bilder Norgar skickade in här, satte ihop lite från hans inlägg - han saknas!
Sida 903.
1604420001441.png
Insåg när jag läste ditt inlägg och försökte gå in på profilen att gode @norgar lämnat forumet. Vad hände? Personlig fråga kanske, men stammisar i tråden känns ju på nåt vis inte så OT ändå, eller?! Trist!
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Insåg när jag läste ditt inlägg och försökte gå in på profilen att gode @norgar lämnat forumet. Vad hände? Personlig fråga kanske, men stammisar i tråden känns ju på nåt vis inte så OT ändå, eller?! Trist!
Ja, han chockade oss alla för ett par veckor sedan med tråkiga besked om sjukdom och ville ta vara på tiden kvar tillsammans med sin familj, han är en god man. Ville hylla honom lite med hans fina bilder.
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Ja, han chockade oss alla för ett par veckor sedan med tråkiga besked om sjukdom och ville ta vara på tiden kvar tillsammans med sin familj, han är en god man. Ville hylla honom lite med hans fina bilder.
Hann se inlägget om sjukdom. Det låter förklarligt, klokt och värdigt en hedersknyffel! Hoppas han får "time of his life" trots allt.

Tack för klargörande för övrigt.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fyller på med lite speciella referenser som är värda att lyftas fram på sida 903 :)

903 Classic med datumvisning och månfas på subdialen vid 12.

Skärmavbild 2020-10-09 kl. 22.16.59.png


Supertidig 903 med Breitling-visare samt Navitimer på tavlan som Helmut Sinn aldrig fick tillåtelse att använda varav det finns ytterst på av den varianten.

Skärmavbild 2020-10-07 kl. 09.25.36.png


Bell & Ross-märkt 903.

Skärmavbild 2020-11-03 kl. 20.48.43.png


24-timmars visning. Kanske den stiligaste klocka du kan ha om du ska mönstra på en u-båt och inte kan avgöra om det är dag eller natt.

83ea7c5f7ea2dcf867bb77f5d43200b44863b5be.jpg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Fyller på med lite speciella referenser som är värda att lyftas fram på sida 903 :)

903 Classic med datumvisning och månfas på subdialen vid 12.

Skärmavbild 2020-10-09 kl. 22.16.59.png


Supertidig 903 med Breitling-visare samt Navitimer på tavlan som Helmut Sinn aldrig fick tillåtelse att använda varav det finns ytterst på av den varianten.

Skärmavbild 2020-10-07 kl. 09.25.36.png


Bell & Ross-märkt 903.

Skärmavbild 2020-11-03 kl. 20.48.43.png


24-timmars visning. Kanske den stiligaste klocka du kan ha om du ska mönstra på en u-båt och inte kan avgöra om det är dag eller natt.

83ea7c5f7ea2dcf867bb77f5d43200b44863b5be.jpg
Månfas så trevligt :D Bell & Ross varianterna är det någon specialare åt ett annat märke?
 
Topp