• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Har förstått att den är otroligt unik. Är i mitt tycke en av de snyggaste modellerna. Lär nog aldrig få tag på en. Lekte med tanken om en limited upplaga från SINN, dom har tidigare gett ut modeller med endast 50 st. Vad krävs för att få SINN att göra en sådan? Borde gå att använda 103:an som grund. Hugger man till med ett pris på ca 20-30 tusen per styck så borde det finnas många sinnister som glatt skulle spendera dom pengarna. Sinn har tidigare gjort modeller till chronos magasin. Rent teoretiskt skulle det väll vara möjligt för tex @ERIKSON URHANDEL att göra en sådan beställning.
Vet att jag är fruktansvärt tjatig om den modellen men den är så otroligt fin. :)
Som ni kanske vet kommer vår butik fylla 100 år 2023. Bara en parantes, på samma plats i 100 år, tycker själv det är ganska häftigt. Vi har självklart tänkt tanken att ta fram en limiterad modell fr. t.ex Sinn eller Sjöö S. inför detta. Två märken detta är möjligt med och där vi får vara Högst delaktiga i utformningen. Nu är inget bestämt än, men tanken finns.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Som ni kanske vet kommer vår butik fylla 100 år 2023. Bara en parantes, på samma plats i 100 år, tycker själv det är ganska häftigt. Vi har självklart tänkt tanken att ta fram en limiterad modell fr. t.ex Sinn eller Sjöö S. inför detta. Två märken detta är möjligt med och där vi får vara Högst delaktiga i utformningen. Nu är inget bestämt än, men tanken finns.
Vi måste ha ett alvarligt samtal :)
 

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Läckert att de använde sin ursprungslogga.
Dock så är den faktiskt spegelvänd på klockan.
1604390318510.png
En flygande sjöjungfruhäst....vad röker dom på AF?
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Dom inte bara röker, dom knaprar säkert på något också. För några år sedan var det tillåtet på AF att piloterna fick ett litet glas vin till maten på långflygningar. Frankrike är ett land i moraliskt förfall 😉
Haha c´est la vie- de puffar självklart på Gitanes eller Gauloises - utan filter
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Upplever du armbandet som långt? Ungefär vilket handledsmått om man får fråga?
Nej, jag tycker att längden är precis lagom, det är inget exeptionellt långt armband jämfört med andra jag har. Mitt handledsmått är knappt 19 cm, men ofta har ju också armens tvärsnitt (oval, rund, "platt") ganska stor betydelse för hur en klocka bärs. Armbandet har sju hål och jag bär det med spännet i dess femte hål, med två lediga innanför. Dom allra yttersta hålen är ju bara kosmetiska. På bilden nedan ser du hur mycket av bandets ände som sticker utanför armbandets keepers med spännet i hål fem.
0A62F40E-AE8C-4694-96FB-A11CE2C28AE7.jpeg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Nej, jag tycker att längden är precis lagom, det är inget exeptionellt långt armband jämfört med andra jag har. Mitt handledsmått är knappt 19 cm, men ofta har ju också armens tvärsnitt (oval, rund, "platt") ganska stor betydelse för hur en klocka bärs. Armbandet har sju hål och jag bär det med spännet i dess femte hål, med två lediga innanför. Dom allra yttersta hålen är ju bara kosmetiska. På bilden nedan ser du hur mycket av bandets ände som sticker utanför armbandets keepers med spännet i hål fem.
0A62F40E-AE8C-4694-96FB-A11CE2C28AE7.jpeg
Är det mjukt från början eller får man kämpa in det?
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Är det mjukt från början eller får man kämpa in det?

Jag skulle inte kalla bandet mjukt och det kommer det heller aldrig att bli. Det är däremot ett mycket gediget utfört och stadigt armband som är följsamt runt handleden redan från start. Någon tendens till sladdrighet finns inte och 757:an sitter väldigt bra och stabilt på armen trots klockans relativa tyngd. Köp!

39.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag skulle inte kalla bandet mjukt och det kommer det heller aldrig att bli. Det är däremot ett mycket gediget utfört och stadigt armband som är följsamt runt handleden redan från start. Någon tendens till sladdrighet finns inte och 757:an sitter väldigt bra och stabilt på armen trots klockans relativa tyngd. Köp!

39.jpg
Fungerar säkert bra på min 756 - finns ju även i 20mm, här på diapal 756:an

1604400641262.png
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Det skulle jag definitivt vara. Vad var det för årsmodell?

Imponerande. Min nya 103 st ligger fn +8 spd efter några mätningar. Lite mer än vad jag egentligen gillar
Vet inte årsmodell, vad jag förstod av stålmannen så kan det vara allt mellan 85 till slutet av 90 talet. Faktum är att alla mina äldre klockor med valjoux verk håller tiden väldigt bra. 158:an tex diffar mer än 103:an. Har en relativt ny Rolle som egentligen ska vara väldigt exakt i tid men den släpar den också. Lite diff gör inget för min del då får man anledning att pilla på klockan och ställa om den. :)
 
Topp