• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ska ut på äventyr och tar med två tyskar-liknar varandra 🤔
5A9291AB-7B1F-4D00-A8DB-385597317B89.jpeg
 

Larsmustasch

Cartier
Klockintresset svalnade rejält nu under sommaren. Tänkte sälja av. Löparklocka och CWC dykare till jobbet. En 556i som bara ligger i lådan.

så jag tvättade den och fotade för sälj...
2A9BCC15-F7B8-4247-812A-1C4F5C3419E4.jpeg

Men fan så fin den är!
Kanske ska spara? Äh den får vara kvar.
Men... det skulle vara kul med en lite roligare klocka med vridning eller nått. Speedmaster igen? Njaa.. skulle bli 3:e i ordningen. Och jag skulle hemskt gärna vilja ha på jobbet också (mitt jobb ger klockor lite spö).

Så...

Jag minns en resa där jag åkte från Arlanda, kanske 2017? Och där såg jag en U1 på någons handled. Den bilden fastnade i huvudet. Men 44mm funkar inte på mig.

Men U50? Den lär inte dyka upp på k&s än på ett tag. Den låter ju helt perfekt.

Så efter en överläggning och nått glas rom kom jag fram till att jag ska nog köpa min första NYA klocka. Herre gud. Vem gör sånt? Gör jag??. Jag har ju fyllt 30, fars dag och nytt jobb.

äh vafan..

0692CA5A-8954-46FC-996E-3556D9749661.jpeg


Jävlar i min låda


366FB105-DC44-47D7-AD8A-F070E56C8CA9.jpeg


Jag har kommit fram till att jag nog egentligen inte gillar klockor: jag gillar verktyg. Denna klocka är så verktygig så det är sjukt.

Denna blir min första klocka jag inte kommer vara livrädd för om den får en smäll eller repa (haha, repor..) , så det är en tydlig markör för mig. Jag har köpt något till mig själv.

Det hade varit jättekul att åka till Erikson och hämta ut den över disk, men av praktiska skäl och Covid valde jag att beställa den.
@ERIKSON URHANDEL skickade paketet übersnabbt och jag är så himla nöjd med servicen! Hatten av.

Fler bilder kommer säkert ;)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Klockintresset svalnade rejält nu under sommaren. Tänkte sälja av. Löparklocka och CWC dykare till jobbet. En 556i som bara ligger i lådan.

så jag tvättade den och fotade för sälj...
2A9BCC15-F7B8-4247-812A-1C4F5C3419E4.jpeg

Men fan så fin den är!
Kanske ska spara? Äh den får vara kvar.
Men... det skulle vara kul med en lite roligare klocka med vridning eller nått. Speedmaster igen? Njaa.. skulle bli 3:e i ordningen. Och jag skulle hemskt gärna vilja ha på jobbet också (mitt jobb ger klockor lite spö).

Så...

Jag minns en resa där jag åkte från Arlanda, kanske 2017? Och där såg jag en U1 på någons handled. Den bilden fastnade i huvudet. Men 44mm funkar inte på mig.

Men U50? Den lär inte dyka upp på k&s än på ett tag. Den låter ju helt perfekt.

Så efter en överläggning och nått glas rom kom jag fram till att jag ska nog köpa min första NYA klocka. Herre gud. Vem gör sånt? Gör jag??. Jag har ju fyllt 30, fars dag och nytt jobb.

äh vafan..

0692CA5A-8954-46FC-996E-3556D9749661.jpeg


Jävlar i min låda


366FB105-DC44-47D7-AD8A-F070E56C8CA9.jpeg


Jag har kommit fram till att jag nog egentligen inte gillar klockor: jag gillar verktyg. Denna klocka är så verktygig så det är sjukt.

Denna blir min första klocka jag inte kommer vara livrädd för om den får en smäll eller repa (haha, repor..) , så det är en tydlig markör för mig. Jag har köpt något till mig själv.

Det hade varit jättekul att åka till Erikson och hämta ut den över disk, men av praktiska skäl och Covid valde jag att beställa den.
@ERIKSON URHANDEL skickade paketet übersnabbt och jag är så himla nöjd med servicen! Hatten av.

Fler bilder kommer säkert ;)
Grattis!
Vuxet beslut tycker jag.
Är övertygad om att den där kommer du behålla livet ut- ditt första egna verktyg :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, just Tradera är en sådan marknadsplats där ingen annan kollar anonser ;)
Men det var så bra pris och jag tänkte att fjärde gången gillt på 103 St. ;)
Aj då. Ska du buda? Om jag budar så väntar jag självklart till slutet. Vet inte om jag ger bort mitt bästa tips, känns så självklart. Ändå börjar många buda flera dagar i förväg, vilket jag ser som lite ostrategiskt, om man inte tror man kan skrämma bort potentiella budgivare på det sättet.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Nej, precis.
Har inte sovit med klockor tidigare men insett det praktiska i det.
Oftast har man annars någon form av stödbelysning, men är det verkligen beckmörkt så dör alla referenser runt omkring.
Jämför t ex med UX. Med dubbelindex kl 12 så har du direkt en referens.

105 UTC har ju dessutom den pyttelilla referens som finns kl 6. Inte så smart när vår tidräkning utgår från kl 12...

Otyskt. O-Sinn-igt.
Jag får skriva en rad till Tim.
Väldigt bra poäng. Väldigt O-Sinn och ogenomtänkt. Tänkte inte på det vid första anblick, men nu stör jag mig på det.

En annan sak jag tycker ser lite off ut med 105-orna är att de ser för tomma ut på nåt sätt. I alla fall såhär spontant i bilder på nätet. Som att index är för små i förhållande till tavlas storlek. Som att det är för mycket tom yta på tavlan, liksom. Hade velat krympa den till 556-storleken kanske. Eller så hade det faktiskt hjälpt om den haft en utmärkande 12-index. Tycker det blir extra tydligt på den vita.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Men det var så bra pris och jag tänkte att fjärde gången gillt på 103 St. ;)

Aj då. Ska du buda? Om jag budar så väntar jag självklart till slutet. Vet inte om jag ger bort mitt bästa tips, känns så självklart. Ändå börjar många buda flera dagar i förväg, vilket jag ser som lite ostrategiskt, om man inte tror man kan skrämma bort potentiella budgivare på det sättet.

Jag är en sista sekundenbjudare tyvärr 😂 Men får se, tom köp nu priset är ju väldigt bra måste jag säga. Dock har jag eventuellt ett annat inköp på gång så vi får se :)
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
C
Klockintresset svalnade rejält nu under sommaren. Tänkte sälja av. Löparklocka och CWC dykare till jobbet. En 556i som bara ligger i lådan.

så jag tvättade den och fotade för sälj...
2A9BCC15-F7B8-4247-812A-1C4F5C3419E4.jpeg

Men fan så fin den är!
Kanske ska spara? Äh den får vara kvar.
Men... det skulle vara kul med en lite roligare klocka med vridning eller nått. Speedmaster igen? Njaa.. skulle bli 3:e i ordningen. Och jag skulle hemskt gärna vilja ha på jobbet också (mitt jobb ger klockor lite spö).

Så...

Jag minns en resa där jag åkte från Arlanda, kanske 2017? Och där såg jag en U1 på någons handled. Den bilden fastnade i huvudet. Men 44mm funkar inte på mig.

Men U50? Den lär inte dyka upp på k&s än på ett tag. Den låter ju helt perfekt.

Så efter en överläggning och nått glas rom kom jag fram till att jag ska nog köpa min första NYA klocka. Herre gud. Vem gör sånt? Gör jag??. Jag har ju fyllt 30, fars dag och nytt jobb.

äh vafan..

0692CA5A-8954-46FC-996E-3556D9749661.jpeg


Jävlar i min låda


366FB105-DC44-47D7-AD8A-F070E56C8CA9.jpeg


Jag har kommit fram till att jag nog egentligen inte gillar klockor: jag gillar verktyg. Denna klocka är så verktygig så det är sjukt.

Denna blir min första klocka jag inte kommer vara livrädd för om den får en smäll eller repa (haha, repor..) , så det är en tydlig markör för mig. Jag har köpt något till mig själv.

Det hade varit jättekul att åka till Erikson och hämta ut den över disk, men av praktiska skäl och Covid valde jag att beställa den.
@ERIKSON URHANDEL skickade paketet übersnabbt och jag är så himla nöjd med servicen! Hatten av.

Fler bilder kommer säkert ;)
Underbart!! Snyggt! Helt magiskt!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Men det var så bra pris och jag tänkte att fjärde gången gillt på 103 St. ;)

Aj då. Ska du buda? Om jag budar så väntar jag självklart till slutet. Vet inte om jag ger bort mitt bästa tips, känns så självklart. Ändå börjar många buda flera dagar i förväg, vilket jag ser som lite ostrategiskt, om man inte tror man kan skrämma bort potentiella budgivare på det sättet.
Jag brukar också avvakta. Fast egentligen fattar jag inte varför man ska göra det.
Systemet bjuder ju ändå bara lite i taget upp till ens max. Så varför vänta? Skulle vara för att man kanske är med och hetsar under resans gång. Men det räcker ju med att det är en enda som bjuder upp till ett maxtak, så trissas ju priset upp ändå.
Det sista budet man lägger måste hur som helst sträcka sig till ditt absoluta max, som du bör ha bestämt dig för mentalt INNAN du börjar bjuda. Så det sista som händer är ju ofta att priset tar ett skutt. Upp till endera parts tak.
Med det sagt brukar jag också avvakta. Trots att jag är frågande till effekten av det. Som sagt, ens exitnivå måste man ha tänkt till på innan man börjar ändå.
 
Topp