• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Bergets

Panerai
idag kom den och oj va fin :)

det tråkiga är väll att AR-filmen är rätt repig... men man kan väll inte få allt.
är det fler som repat sina ar-lager? kan man göra något för att åtgärda det?

IMG_5043.JPG
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
idag kom den och oj va fin :)

det tråkiga är väll att AR-filmen är rätt repig... men man kan väll inte få allt.
är det fler som repat sina ar-lager? kan man göra något för att åtgärda det?

IMG_5043.JPG
Min är ganska repig men det syns egentligen bara under ganska direkt och skarpt ljus. Ett par i tråden har gjort försök på att polera bort beläggningen, men har inte provat själv.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hade velat slå ihop UX och U50. Oljefylld U50-boett med termokompenserat kvartsverk. :)

Någon som vet om Sinn har något sånt på g? Känns kanske inte så sannolikt?
Frågan har ställts. Svaret var nej.
Syftet med UX:en är funktion, det sker utveckling av den kontinuerligt. Storleken är inte prio att ändra på, funktionen i dagens utförande är bra som den är. Teknisk förfining är snarare inriktningen.
Ungefär så var svaret.
Ren spekulation: jag tror inte att verket ryms i en mindre boett, givet att kravet på djuptålighet består. Men som sagt, det är en spekulation.
 

HSK

Patek
2-Faktor
idag kom den och oj va fin :)

det tråkiga är väll att AR-filmen är rätt repig... men man kan väll inte få allt.
är det fler som repat sina ar-lager? kan man göra något för att åtgärda det?

IMG_5043.JPG
Jag vet att @Clark Kent putsade bort AR-beläggningen på någon klocka med tandkräm om jag inte minns fel? Det var aktuellt för ett par dagar sedan då någon annan skulle försöka sig på samma operation så bläddra bakåt ett par sidor så hittar du nog lite info. Och grattis till din nya, snygga Sinn så klart! 😊
 

Bergets

Panerai
Jag vet att @Clark Kent putsade bort AR-beläggningen på någon klocka med tandkräm om jag inte minns fel? Det var aktuellt för ett par dagar sedan då någon annan skulle försöka sig på samma operation så bläddra bakåt ett par sidor så hittar du nog lite info. Och grattis till din nya, snygga Sinn så klart! 😊
ok tack
äh det är inte så akut, tänkte mest ifall det är vanligt förekommande att den blir repig?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Och i nordvästra Tyskland firar man idag kl. 11.11 idag inledningen på Karneval-perioden som kulminerar i den stora karnevalveckan i februari. Långt från Frankfurt, men i rätt land.

Dagens högtid kallas 11. 11 um 11.11 eller ”Elfter im elften um elf Uhr elf” (Den elfte i elfte klockan elva över elva). :)
 
Tack!:) Var mest nyfiken på om dom var nöjda med den, hur den bärs osv. Om där är något mindre bra med den (antagligen inte ;) )
Och om bilder finns🙄

Han är riktigt nöjd med sin, han har i princip blivit OWG sedan han fick den i våras. :D Det han påpekade som mindre bra varkanske att länken har en benägenhet att repa ganska lätt, men det har ju såklart också att göra med hur man använder den.

Ska se om jag kan få honom att ladda upp lite bilder!
 

Ohemlig

Omega
Han är riktigt nöjd med sin, han har i princip blivit OWG sedan han fick den i våras. :D Det han påpekade som mindre bra varkanske att länken har en benägenhet att repa ganska lätt, men det har ju såklart också att göra med hur man använder den.

Ska se om jag kan få honom att ladda upp lite bilder!
Han kan gärna säga till om han tröttnar på den 😉 sjukt sugen på en! Okej men en länk går ju att byta och är nog samma som jag har på U2. Tack för du hörde med han!:)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är en sista sekundenbjudare tyvärr 😂 Men får se, tom köp nu priset är ju väldigt bra måste jag säga. Dock har jag eventuellt ett annat inköp på gång så vi får se :)

Jag brukar också avvakta. Fast egentligen fattar jag inte varför man ska göra det.
Systemet bjuder ju ändå bara lite i taget upp till ens max. Så varför vänta? Skulle vara för att man kanske är med och hetsar under resans gång. Men det räcker ju med att det är en enda som bjuder upp till ett maxtak, så trissas ju priset upp ändå.
Det sista budet man lägger måste hur som helst sträcka sig till ditt absoluta max, som du bör ha bestämt dig för mentalt INNAN du börjar bjuda. Så det sista som händer är ju ofta att priset tar ett skutt. Upp till endera parts tak.
Med det sagt brukar jag också avvakta. Trots att jag är frågande till effekten av det. Som sagt, ens exitnivå måste man ha tänkt till på innan man börjar ändå.
Tvekade eftersom jag haft modellen tre gånger och sålt den igen.

Någon lycklig fick den för 11.500 nyss. Vilket klipp!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
103:an på tradera blev billig. 11500:- :) Hoppas någon i tråden knep den, snyggt läderband följde med.

Det var ju även inklusive länk vilken inte var supertydligt utifrån hur annonsen var formulerad, så ett rktigt kap. Hade nästan tänkt buda men fastnade i samtal med banken. Såg notiserna från Tradera fladdra förbi på skärmen att det var 3 minuter kvar av auktionen :)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Det var ju även inklusive länk vilken inte var supertydligt utifrån hur annonsen var formulerad, så ett rktigt kap. Hade nästan tänkt buda men fastnade i samtal med banken. Såg notiserna från Tradera fladdra förbi på skärmen att det var 3 minuter kvar av auktionen :)
Var nästan på väg själv att bjuda men det har blivit lite för många klockor på senaste tiden :)
 
Topp