• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Bilagor

  • IMG_3775.JPG
    IMG_3775.JPG
    231.4 KB · Visningar: 41
  • IMG_3776.JPG
    IMG_3776.JPG
    105.2 KB · Visningar: 39
  • IMG_3777.JPG
    IMG_3777.JPG
    113.2 KB · Visningar: 39
  • IMG_3778.JPG
    IMG_3778.JPG
    245.6 KB · Visningar: 38
Senast ändrad:
Mitt i mellan en (Can-am Outlander 1000 max xt-p) har länge kännt att jag har kört med för hård setup på dämparna så idag var det omjustering som gällde. Då är det otroligt skönt att ha en klocka från en tillverkare som man vet, har tagit fram produkten med hållbarhet i åtanke. Hör historier i bland om att vissa inte vill använda sina finna klockor pga rädsla för att dom ska få någon liten törn..
 
Mitt i mellan en (Can-am Outlander 1000 max xt-p) har länge kännt att jag har kört med för hård setup på dämparna så idag var det omjustering som gällde. Då är det otroligt skönt att ha en klocka från en tillverkare som man vet, har tagit fram produkten med hållbarhet i åtanke. Hör historier i bland om att vissa inte vill använda sina fina klockor pga rädsla för att dom ska få någon liten törn..
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Mitt i mellan en (Can-am Outlander 1000 max xt-p) har länge kännt att jag har kört med för hård setup på dämparna så idag var det omjustering som gällde. Då är det otroligt skönt att ha en klocka från en tillverkare som man vet, har tagit fram produkten med hållbarhet i åtanke. Hör historier i bland om att vissa inte vill använda sina finna klockor pga rädsla för att dom ska få någon liten törn..
Bra kombo med både fyrhjuling och klocka som klarar tiff terräng ;)
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Nybörjare här på forumet, och som klockentusiast. Har fastnat för bla Sinn. Älskar verkligen looken och vad jag förstår finns inget(?) att anmärka på kvalitet.

Gick in på Erikssons i Sumpan och prövade på några och de kändes samtliga riktigt bra. Framförallt 103an stod ut.

Det är bara en sak som hindrar mig att slå till och det är storleken. Höjden älskar jag men den känns faktiskt mindre än sina angivna 41 mm. För liten, även om jag inte har de maffigaste handlederna.

Min fråga är om det finns några modeller liknande 103an som kanske rör sig upp mot, och känns som, 45 mm?

Jag ber om ursäkt för lång text.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Nybörjare här på forumet, och som klockentusiast. Har fastnat för bla Sinn. Älskar verkligen looken och vad jag förstår finns inget(?) att anmärka på kvalitet.

Gick in på Erikssons i Sumpan och prövade på några och de kändes samtliga riktigt bra. Framförallt 103an stod ut.

Det är bara en sak som hindrar mig att slå till och det är storleken. Höjden älskar jag men den känns faktiskt mindre än sina angivna 41 mm. För liten, även om jag inte har de maffigaste handlederna.

Min fråga är om det finns några modeller liknande 103an som kanske rör sig upp mot, och känns som, 45 mm?

Jag ber om ursäkt för lång text.
Har du inte så tjocka handleder så kan aldrig 41mm vara för litet enligt mig. 45mm blir lätt att se "clownigt" ut om man inte har ruskigt bitiga handleder. Allt är en vanesak och jag tror I ärlighetens namn att du kommer trivas bättre med mindre än så bara du vänjer dig. Har själv smala handleder och skulle aldrig kunna ha något över 42mm.
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Vänjer mig mer än gärna om klockan är en 103a.
Hade ju bara klockan på mig i några minuter så bedömningen blir ju därefter. Men den bestämda känslan var ändå att den kändes för liten..

Kollar på en 103a på Ebay som jag är riktigt sugen på.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nybörjare här på forumet, och som klockentusiast. Har fastnat för bla Sinn. Älskar verkligen looken och vad jag förstår finns inget(?) att anmärka på kvalitet.

Gick in på Erikssons i Sumpan och prövade på några och de kändes samtliga riktigt bra. Framförallt 103an stod ut.

Det är bara en sak som hindrar mig att slå till och det är storleken. Höjden älskar jag men den känns faktiskt mindre än sina angivna 41 mm. För liten, även om jag inte har de maffigaste handlederna.

Min fråga är om det finns några modeller liknande 103an som kanske rör sig upp mot, och känns som, 45 mm?

Jag ber om ursäkt för lång text.
Det självklara svaret torde vara U212 som är modiga 47 mm i diameter. Testade den mest på kul för några månader sedan och förbryllades över hur bea den faktiskt satt! Gillar du stort så tror jag att du gillar denna, även om den inte är så lik 103:an :angel:

IMG_1992.JPG
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Snygg!
Det matta stålet och färgkombinationen på urtavlan och ringen... Wunderbar:)

Måste prova en. Undrar om Erikssons har en inne..

En orelaterad fråga;
Hurpass fult är det att gå in i en klockbutik mer än en gång och prova på modeller för att sen inte köpa något? Andra gången jag kommer gå in där nu:oops:
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
En orelaterad fråga;
Hurpass fult är det att gå in i en klockbutik mer än en gång och prova på modeller för att sen inte köpa något? Andra gången jag kommer gå in där nu:oops:
Tänk inte ens i de banorna. Kom och gå, fråga alla dina frågor om och om igen. Prova, prova, prova.
Det är dina pengar, du som ska bära det presumtiva uret, du som ska vara helt nöjd.

Har de åsikter om detta (vilket de högst osannolikt kommer ha) så kan du med gott samvete informera dem om att de nu finner sig situerade å randen av ett nattkärl och att du kommer spendera dina pengar någon annanstans.
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Jag kommer nog inte säga det där sista:D

I övrigt så är det lite så jag tänker också. Eller snarare måste tänka.
Det handlar ju, åtminstone i mitt fall, om stora, surt förvärvade slantar.
 

Reko

Cartier
2-Faktor
556an fick följa med på jakt efter golv till balkongen. Den lille tysken växer mer och mer på handleden. :)
IMG_3711.JPG

Riktigt fin!

Jag beställde själv en 556A på H länk tidigare i veckan.
Trevligt bemötande hos Erikssons Urhandel som lät mig prova en mängd klockor även att det närmade sig stängning.

Av samtliga klockor jag provade så gillade jag 556:an bäst på armen.

Sinn verkar vara ett både trevligt och spännande märke!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Riktigt fin!

Jag beställde själv en 556A på H länk tidigare i veckan.
Trevligt bemötande hos Erikssons Urhandel som lät mig prova en mängd klockor även att det närmade sig stängning.

Av samtliga klockor jag provade så gillade jag 556:an bäst på armen.

Sinn verkar vara ett både trevligt och spännande märke!
Ett roligt val med A-modellen!
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Riktigt fin!

Jag beställde själv en 556A på H länk tidigare i veckan.
Trevligt bemötande hos Erikssons Urhandel som lät mig prova en mängd klockor även att det närmade sig stängning.

Av samtliga klockor jag provade så gillade jag 556:an bäst på armen.

Sinn verkar vara ett både trevligt och spännande märke!
Kul! Ovanligt med A. Det är bara att spamma med bilder sen när den landat ;)
 

Reko

Cartier
2-Faktor
Ett roligt val med A-modellen!

Kul! Ovanligt med A. Det är bara att spamma med bilder sen när den landat ;)

Jag har föredragit I modellen på bild, men när jag fick se och prova båda sida vid sida, så var valet enkelt för min del. Båda är fina, men får en känsla av att det är lite mer Sinn DNA i A-modellen med sina siffror. Eller vad tycker ni som har mer erfarenhet av märket?

PS. Bilder kommer ;)
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Jag har föredragit I modellen på bild, men när jag fick se och prova båda sida vid sida, så var valet enkelt för min del. Båda är fina, men får en känsla av att det är lite mer Sinn DNA i A-modellen med sina siffror. Eller vad tycker ni som har mer erfarenhet av märket?

PS. Bilder kommer ;)
Layouten i tavlan är mer pilot på A än I. Lättläst och mer likt sinns standardlayout.
 

leiden

Rolex
Det kom ett paket :)
DSC_2044.JPG

Nej, det är inte en DW eller Regal ;)

DSC_2045.JPG

Precis, det är en Sinn :p

DSC_2047.JPG

Närmare bestämt en 356 med det mycket sexiga akrylglaset, precis som jag vill ha det :)

DSC_2055.JPG

DSC_2056.JPG

DSC_2058.JPG


Riktar ett stort tack till @Wydestream för en väldigt smidig och trevlig affär samt för den snabba frakten! Toppbetyg :)
Nu ska jag bekanta mig med denna otroligt coola klocka :D
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Riktigt fin!

Jag beställde själv en 556A på H länk tidigare i veckan.
Trevligt bemötande hos Erikssons Urhandel som lät mig prova en mängd klockor även att det närmade sig stängning.

Av samtliga klockor jag provade så gillade jag 556:an bäst på armen.

Sinn verkar vara ett både trevligt och spännande märke!

Som flera redan nämt, kul att 556A får lite mer representation på forumet. Och grattis!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det kom ett paket :)
DSC_2044.JPG

Nej, det är inte en DW eller Regal ;)

DSC_2045.JPG

Precis, det är en Sinn :p

DSC_2047.JPG

Närmare bestämt en 356 med det mycket sexiga akrylglaset, precis som jag vill ha det :)

DSC_2055.JPG

DSC_2056.JPG

DSC_2058.JPG


Riktar ett stort tack till @Wydestream för en väldigt smidig och trevlig affär samt för den snabba frakten! Toppbetyg :)
Nu ska jag bekanta mig med denna otroligt coola klocka :D
Grattis! Det är ju en riktigt skön klocka!
 
Topp