Jonny Walker
Basic
De haru rätt i OM de e en nyare u1:a, har man en klassiker som min från 2009-10 så ere ett ETA verk...
Prismässigt verkar certinan ligga i ca 15.000:- å uppåt beroende på butik å lagerstatus...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
De haru rätt i OM de e en nyare u1:a, har man en klassiker som min från 2009-10 så ere ett ETA verk...
Där ser man! Vet du när de bytte?De haru rätt i OM de e en nyare u1:a, har man en klassiker som min från 2009-10 så ere ett ETA verk...
Det skrivs om 2012 å framåt om jag inte missminner mig...Där ser man! Vet du när de bytte?
Varså god, fotade lite i böckerna som kom medTack för infon!
Bil eller båge?U1:an e som sagt ett perfekt stycke teknologi att ha med under alla olika former av aktiviteter. Dämpar kalibrering tex...
Mitt i mellan en (Can-am Outlander 1000 max xt-p) har länge kännt att jag har kört med för hård setup på dämparna så idag var det omjustering som gällde. Då är det otroligt skönt att ha en klocka från en tillverkare som man vet, har tagit fram produkten med hållbarhet i åtanke. Hör historier i bland om att vissa inte vill använda sina finna klockor pga rädsla för att dom ska få någon liten törn..Bil eller båge?
Mitt i mellan en (Can-am Outlander 1000 max xt-p) har länge kännt att jag har kört med för hård setup på dämparna så idag var det omjustering som gällde. Då är det otroligt skönt att ha en klocka från en tillverkare som man vet, har tagit fram produkten med hållbarhet i åtanke. Hör historier i bland om att vissa inte vill använda sina fina klockor pga rädsla för att dom ska få någon liten törn..
Bra kombo med både fyrhjuling och klocka som klarar tiff terrängMitt i mellan en (Can-am Outlander 1000 max xt-p) har länge kännt att jag har kört med för hård setup på dämparna så idag var det omjustering som gällde. Då är det otroligt skönt att ha en klocka från en tillverkare som man vet, har tagit fram produkten med hållbarhet i åtanke. Hör historier i bland om att vissa inte vill använda sina finna klockor pga rädsla för att dom ska få någon liten törn..
Har du inte så tjocka handleder så kan aldrig 41mm vara för litet enligt mig. 45mm blir lätt att se "clownigt" ut om man inte har ruskigt bitiga handleder. Allt är en vanesak och jag tror I ärlighetens namn att du kommer trivas bättre med mindre än så bara du vänjer dig. Har själv smala handleder och skulle aldrig kunna ha något över 42mm.Nybörjare här på forumet, och som klockentusiast. Har fastnat för bla Sinn. Älskar verkligen looken och vad jag förstår finns inget(?) att anmärka på kvalitet.
Gick in på Erikssons i Sumpan och prövade på några och de kändes samtliga riktigt bra. Framförallt 103an stod ut.
Det är bara en sak som hindrar mig att slå till och det är storleken. Höjden älskar jag men den känns faktiskt mindre än sina angivna 41 mm. För liten, även om jag inte har de maffigaste handlederna.
Min fråga är om det finns några modeller liknande 103an som kanske rör sig upp mot, och känns som, 45 mm?
Jag ber om ursäkt för lång text.
Det självklara svaret torde vara U212 som är modiga 47 mm i diameter. Testade den mest på kul för några månader sedan och förbryllades över hur bea den faktiskt satt! Gillar du stort så tror jag att du gillar denna, även om den inte är så lik 103:anNybörjare här på forumet, och som klockentusiast. Har fastnat för bla Sinn. Älskar verkligen looken och vad jag förstår finns inget(?) att anmärka på kvalitet.
Gick in på Erikssons i Sumpan och prövade på några och de kändes samtliga riktigt bra. Framförallt 103an stod ut.
Det är bara en sak som hindrar mig att slå till och det är storleken. Höjden älskar jag men den känns faktiskt mindre än sina angivna 41 mm. För liten, även om jag inte har de maffigaste handlederna.
Min fråga är om det finns några modeller liknande 103an som kanske rör sig upp mot, och känns som, 45 mm?
Jag ber om ursäkt för lång text.
Tänk inte ens i de banorna. Kom och gå, fråga alla dina frågor om och om igen. Prova, prova, prova.En orelaterad fråga;
Hurpass fult är det att gå in i en klockbutik mer än en gång och prova på modeller för att sen inte köpa något? Andra gången jag kommer gå in där nu
Inte fult alls. Både rimligt och rationellt. Utan underlag så skulle inte många klockor bli sålda.En orelaterad fråga;
Hurpass fult är det att gå in i en klockbutik mer än en gång och prova på modeller för att sen inte köpa något? Andra gången jag kommer gå in där nu
556an fick följa med på jakt efter golv till balkongen. Den lille tysken växer mer och mer på handleden.
Ett roligt val med A-modellen!Riktigt fin!
Jag beställde själv en 556A på H länk tidigare i veckan.
Trevligt bemötande hos Erikssons Urhandel som lät mig prova en mängd klockor även att det närmade sig stängning.
Av samtliga klockor jag provade så gillade jag 556:an bäst på armen.
Sinn verkar vara ett både trevligt och spännande märke!
Kul! Ovanligt med A. Det är bara att spamma med bilder sen när den landatRiktigt fin!
Trevligt bemötande hos Erikssons Urhandel som lät mig prova en mängd klockor även att det närmade sig stängning.
Ett roligt val med A-modellen!
Kul! Ovanligt med A. Det är bara att spamma med bilder sen när den landat
Layouten i tavlan är mer pilot på A än I. Lättläst och mer likt sinns standardlayout.Jag har föredragit I modellen på bild, men när jag fick se och prova båda sida vid sida, så var valet enkelt för min del. Båda är fina, men får en känsla av att det är lite mer Sinn DNA i A-modellen med sina siffror. Eller vad tycker ni som har mer erfarenhet av märket?
PS. Bilder kommer
Stort grattis! Grym klocka!Det kom ett paket
Riktigt fin!
Grattis! Det är ju en riktigt skön klocka!Det kom ett paket
Nej, det är inte en DW eller Regal
Precis, det är en Sinn
Närmare bestämt en 356 med det mycket sexiga akrylglaset, precis som jag vill ha det
Riktar ett stort tack till @Wydestream för en väldigt smidig och trevlig affär samt för den snabba frakten! Toppbetyg
Nu ska jag bekanta mig med denna otroligt coola klocka
TackStort grattis! Grym klocka!
Ja, den är cool och storleken passar mina kycklinghandleder väldigt braGrattis! Det är ju en riktigt skön klocka!