Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Med design inspirerad av visare och index från Orient Star Diver.Jag tycker dom saker du nämner berättigar 105:an existens. Det visar att att det går att ha skilda åsikter om 104 resp.105, så lika är dom inte. 104 klassik och 105 modern.
Sen kan man även ha åsikter var man tycker Sinns filosofi är på väg. Har inte alltid varit lyckat ändra ett väl inarbetat koncept för att hitta nya målgrupper. Så länge man inte släpper "funktion i fokus" är jag mindre orolig. Jag gillar 105 St Sa och skulle lätt vilja ha en.
Very nice! 144 in general is really under appreciated and always cool to find a unique version!
Inte på C24!
Vilken referens är det på den?Kommer här...
sista bilden men jämförelse med mer känd klocka
Skönt, för liten för mig då. Vart lite sugen annars.Ser ut som en 6000
Sorry men jag tror jag lurade dig.. det är en 6099.. 41,5mm diaSkönt, för liten för mig då. Vart lite sugen annars.
Cheers! I'm an old school Grand Seiko lover, so I just appreciate edgesVery nice! 144 in general is really under appreciated and always cool to find a unique version!
Ser ut som en 6000
Hur ser man skillnad på en 6000 och en 6099 om de inte är bredvid varann eller man kan mäta diametern?Sorry men jag tror jag lurade dig.. det är en 6099.. 41,5mm dia
Hur ser man skillnad på en 6000 och en 6099 om de inte är bredvid varann eller man kan mäta diametern?
Så index kl. 6 och Made in Germany på 6099?
Tack. Det var skarpögtSå index kl. 6 och Made in Germany på 6099?
Och olika diameter. Funderade faktiskt lite, vid första anblicken ser dom rätt lika ut. Tyvärr blev jag lite sugen på en 6099Så index kl. 6 och Made in Germany på 6099?
Det kan som bekant vara ganska lurigt att avgöra storlek baserat på en bild. Förutsatt att man inte har ändrat detaljerna ovan så bör det i så fall vara en 6000 det gäller?Och olika diameter. Funderade faktiskt lite, vid första anblicken ser dom rätt lika ut. Tyvärr blev jag lite sugen på en 6099
Inte om man har en grön 103aBehöver man en grön 104:a??
Sinn 104 St Sa A G Classic Pilots watch Green dial Limited edition. NRFB | eBay
Very Rare Sinn 104 St Sa A G (green dial) in 'As new' condition. Captive pilot's bezel with minute ratcheting. Limited edition to 500 pieces. This has never been worn. only tried on.www.ebay.com
Hur mycket gick den för?Behöver man en grön 104:a??
Sinn 104 St Sa A G Classic Pilots watch Green dial Limited edition. NRFB | eBay
Very Rare Sinn 104 St Sa A G (green dial) in 'As new' condition. Captive pilot's bezel with minute ratcheting. Limited edition to 500 pieces. This has never been worn. only tried on.www.ebay.com
19400 plus frakt. Lite dyrt tycker jag.Hur mycket gick den för?
Ska bli kul att se vad den här slutar påHur mycket gick den för?
Ja, gick för 14-15 nya. Jag var nära på att köpa en i nyskick på Tradera för 12.500 strax efter de tog slut hos AD men tror att den skulle få ligga i lådan en hel del.19400 plus frakt. Lite dyrt tycker jag.
Bra pris nu, men du måste ha gett mer än så själv?Ska bli kul att se vad den här slutar på
Sinn104.ST.SA.A.BE SS Dark Blue Limited Edition | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Sinn104.ST.SA.A.BE SS Dark Blue Limited Edition at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
Verkar nästan som att LE från SINN håller priserna rätt bra.Ja, gick för 14-15 nya. Jag var nära på att köpa en i nyskick på Tradera för 12.500 strax efter de tog slut hos AD men tror att den skulle få ligga i lådan en hel del.
Och som vanligt försöker alla haussa priserna bara för att det är en ltd ed.
Gav mindre än vad den gröna gick för. kikar man på chrono 24 ligger dom mellan 17 och 26.. Helt galet.Bra pris nu, men du måste ha gett mer än så själv?
Urtavlan måste ju vara gjort av ett svart hål-Solen är på väg upp. Det blir en fin fredag
Vanta? Det skulle vara häftigt att uppleva i verkligheten och det känns även väldigt Sinn i och med att är ett nyskapande material som samtidigt är så absolut svart som det bara går att få vilket skulle ge extrema kontraster och läsbarhet. Men det kanske har vissa nackdelar också?Urtavlan måste ju vara gjort av ett svart hål
Vanta? Det skulle vara häftigt att uppleva i verkligheten och det känns även väldigt Sinn i och med att är ett nyskapande material som samtidigt är så absolut svart som det bara går att få vilket skulle ge extrema kontraster och läsbarhet. Men det kanske har vissa nackdelar också?