• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
31D95306-FDC2-4FF7-B3BF-BCC2334741FA.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker dom saker du nämner berättigar 105:an existens. Det visar att att det går att ha skilda åsikter om 104 resp.105, så lika är dom inte. 104 klassik och 105 modern.
Sen kan man även ha åsikter var man tycker Sinns filosofi är på väg. Har inte alltid varit lyckat ändra ett väl inarbetat koncept för att hitta nya målgrupper. Så länge man inte släpper "funktion i fokus" är jag mindre orolig. Jag gillar 105 St Sa och skulle lätt vilja ha en.

1605771817116.png
1605771870656.png
Med design inspirerad av visare och index från Orient Star Diver.
re-au0301b.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Urtavlan måste ju vara gjort av ett svart hål o_O
Vanta? 😁 Det skulle vara häftigt att uppleva i verkligheten och det känns även väldigt Sinn i och med att är ett nyskapande material som samtidigt är så absolut svart som det bara går att få vilket skulle ge extrema kontraster och läsbarhet. Men det kanske har vissa nackdelar också?
 
Topp