• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Njuter av 103 Sa G medan jag drömmer om en Classic 😃


IMG_1253.JPG
Du får gärna ta fler bilder på klockan i olika ljus tack :)
 

kottme

Cartier
Sista bytet för idag, 8820.



IMG_20201122_154712.jpg

Livsfarligt att följa denna tråden när du postar dina bilder/klockor! Sjukt bra bilder och klockorna ser i princip nya ut allihop!
Funderar nästan på om det skulle vara värt att leva på nudlar en månad eller tre bara för att unna mig några av dom haha.

Tack @Clark Kent och alla andra som gör denna tråden till den(enligt mig) roligaste att följa här på KS!
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Tidhållning Bra eller dåligt?
Synkade några klockor för 8 dagar sedan. Detta är resultatet. 104 +85 sec, 158 +125 sec, 103 grön + 67 sec 103 svart -14 sec. Jämförde med några andra äldre klockor där avvikelsen var mellan - 18 och + 38 sec (den bästa låg på +6 sec). Till klockornas försvar, alla används sporadiskt och får inte den motion dom egentligen behöver. Motion är bra för att hålla sig i form.
IMG_1277.JPG
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Tidhållning Bra eller dåligt?
Synkade några klockor för 8 dagar sedan. Detta är resultatet. 104 +85 sec, 158 +125 sec, 103 grön + 67 sec 103 svart -14 sec. Jämförde med några andra äldre klockor där avvikelsen var mellan - 18 och + 38 sec (den bästa låg på +6 sec). Till klockornas försvar, alla används sporadiskt och får inte den motion dom egentligen behöver. Motion är bra för att hålla sig i form.
IMG_1277.JPG
Fin fyra där!
Om du behöver motionera dem dagligen så är det väl godkänt? Du får bli OWG i en vecka och kolla.
158:an ligger väl då på 15,6 SPD så den är väl kanske gränsfall?
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Fin fyra där!
Om du behöver motionera dem dagligen så är det väl godkänt? Du får bli OWG i en vecka och kolla.
158:an ligger väl då på 15,6 SPD så den är väl kanske gränsfall?
OWG :eek:
Mätningen är kanske inte helt vetenskapligt utförd, nollade mot datorns klocka med sekunder så ett vist mätfel finns säkert. Alla utom gamla 103:an är rätt nya och har kanske inte gått in sig. Lite lustigt ändå att en gammal med valjoux verk går bäst :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
OWG :eek:
Mätningen är kanske inte helt vetenskapligt utförd, nollade mot datorns klocka med sekunder så ett vist mätfel finns säkert. Alla utom gamla 103:an är rätt nya och har kanske inte gått in sig. Lite lustigt ändå att en gammal med valjoux verk går bäst :)
Haha, prova vettja!
Veckans utmaning fram till jul.
Vi på tråden kommer följa dig med stort intresse! Ska bli kul och se hur du och klockan klarar av det.
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Tidhållning Bra eller dåligt?
Synkade några klockor för 8 dagar sedan. Detta är resultatet. 104 +85 sec, 158 +125 sec, 103 grön + 67 sec 103 svart -14 sec. Jämförde med några andra äldre klockor där avvikelsen var mellan - 18 och + 38 sec (den bästa låg på +6 sec). Till klockornas försvar, alla används sporadiskt och får inte den motion dom egentligen behöver. Motion är bra för att hålla sig i form.
IMG_1277.JPG
Kul att kolla alla fyra fina! Antar att resultaten är ok som sådana. Själv tycker jag det är mentalt jobbigt när klockan avviker mer än 8-10 spd. Har dock konstaterat att det bara är ett bekymmer när jag använder samma klocka länge. Måste mao rotera mer så man inte märker avvikelsen när klockan ligger i lådan
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Kul att kolla alla fyra fina! Antar att resultaten är ok som sådana. Själv tycker jag det är mentalt jobbigt när klockan avviker mer än 8-10 spd. Har dock konstaterat att det bara är ett bekymmer när jag använder samma klocka länge. Måste mao rotera mer så man inte märker avvikelsen när klockan ligger i lådan
Rotera mera är ett utmärkt sätt att inte märka avvikelser, speciellt om man byter flera gånger per dag och alltid tar en klocka som stannat, då är den i det närmaste perfekt ett par timma innan man byter nästa gång. Betydligt bättre än @Dr. D :s förslag att bli OWG en hel vecka 😃
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Tidhållning Bra eller dåligt?
Synkade några klockor för 8 dagar sedan. Detta är resultatet. 104 +85 sec, 158 +125 sec, 103 grön + 67 sec 103 svart -14 sec. Jämförde med några andra äldre klockor där avvikelsen var mellan - 18 och + 38 sec (den bästa låg på +6 sec). Till klockornas försvar, alla används sporadiskt och får inte den motion dom egentligen behöver. Motion är bra för att hålla sig i form.
IMG_1277.JPG
Tidsavvikelser å sidan, vilken fin samling! Grattis!
 
Topp