• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Variation idag. Zoom
614874D7-C55A-464F-B08D-733ABD2E0FBF.jpeg
ist för teams
OT;
Zoom har lite säkerhetsproblem. Här en kille som hackade in sig på EU´s försvarministrars Zoom möte!!
Hysteriskt!
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Så länge klockan visar rätt minut är det okej tycker jag.
Det sköna med 756:an är lugnet då de enda som rör sig är minut/timvisarna-bidrar till lägre puls eller hur @Yoko ?
D43BC9A1-B0AC-413C-A399-458A0D3B42B5.jpeg

Var faktiskt lite orolig över hur jag skulle reagera på en klocka som saknar sekundvisare och därmed inte visuellt "rör sig" vid en snabb titt. Så här i efterhand visade det sig vara ogrundat och håller med dig om att det snarare är ganska rofyllt. Dessutom dämpar det behovet av att följa gångavvikelse slaviskt :)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Kanske ska avstå från att så kategoriskt meddela min personliga smak när det gäller vissa klockor. det finns säkert personer som gillar den och kan ta illa vid för sådana kommentarer. Alla har vi olika smak och gillar olika kombinationer. Det vi har gemensamt är att vi gillar klockor :)
Alla har olika tycke och smak 😊 Tänk vad tråkigt det skulle vara om alla körde vit Volvo, bodde i tegelvilla och bara hade klockor med svart tavla. Beskrev jag just mig själv nu? 🤔 Japp 😂

Kör på säger jag. Man måste få ha en egen åsikt 😊
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
God morgon
Någon som vill testa att lägga en webb- order 🥋


Inte supersvårt i Chrome som sagt :) Bara Type IV som finns i lager dock och med listpris på 30´ plus moms och tull skulle jag köpa begagnat med tanke på att de ofta dyker upp för -20´. Den senaste försäljningen jag såg var på WUS för 1.400$.

Skärmavbild 2020-11-24 kl. 07.43.56.png
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Inte supersvårt i Chrome som sagt :) Bara Type IV som finns i lager dock och med listpris på 30´ plus moms och tull skulle jag köpa begagnat med tanke på att de ofta dyker upp för -20´. Den senaste försäljningen jag såg var på WUS för 1.400$.

Skärmavbild 2020-11-24 kl. 07.43.56.png
Undrar om de öht skulle hantera ordern?
Prisnivån är hög från början så ingen höjdare, rent ekonomiskt, att först köpa dyrt + moms, frakt
och tullavgift.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Undrar om de öht skulle hantera ordern?
Prisnivån är hög från början så ingen höjdare, rent ekonomiskt, att först köpa dyrt + moms, frakt
och tullavgift.

Type IV är dessutom inte så svår att få tag på då det var ett delat limiterat släpp mellan Japan och USA.
Gillar inte alls senaste Japan-Ezm3 med vintagetavla dock. Det kan vara kul med designkrockar men här blev det riktig pannkaka och nästan lite förvånad att Sinn godkände modden med tanke på Tims svar till @ironcastle gällande funktionalitet för EZM-modellerna.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Type IV är dessutom inte så svår att få tag på då det var ett delat limiterat släpp mellan Japan och USA.
Gillar inte alls senaste Japan-Ezm3 med vintagetavla dock. Det kan vara kul med designkrockar men här blev det riktig pannkaka och nästan lite förvånad att Sinn godkände modden med tanke på Tims svar till @ironcastle gällande funktionalitet för EZM-modellerna.
Kan det inte vara så att Japan ändå är en så nischad marknad så man jobbar på ett annat sätt där och låter lokal marketing sätta ribban?
Tycker den modellen kan kännas igen rätt mycket från andra branscher som är verksamma där och släpper LE-japan saker som skiljer sig rätt mycket från vad som är "normalt" här hemma.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kan det inte vara så att Japan ändå är en så nischad marknad så man jobbar på ett annat sätt där och låter lokal marketing sätta ribban?
Tycker den modellen kan kännas igen rätt mycket från andra branscher som är verksamma där och släpper LE-japan saker som skiljer sig rätt mycket från vad som är "normalt" här hemma.

Jo, absolut. Men när man har en modellserie som är så pass inriktad mot funktion finns det ju mängder av andra referenser att modda. För mig blir hans resonemang gällande 105 fortfarande ihåligt om man inte är konsekvent över hela linjen.
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Nu börjar verkligen Corona situationen bli nere på väldigt låg nivå..


Om man som jag har synpunkter på PostNords servicevilja så finns det alltid bra alternativ UPS DHL mfl. Nu börjar UPS svaja, man begränsar sin money back gurantee kraftigt. Trist. Men förmodligen förståeligt! Världen är skev...

OT, Sorry, men snart kan man inte ens beställa online, gå i butik är ju ett no no redan...mörker.... :)
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Nu börjar verkligen Corona situationen bli nere på väldigt låg nivå..


Om man som jag har synpunkter på PostNords servicevilja så finns det alltid bra alternativ UPS DHL mfl. Nu börjar UPS svaja, man begränsar sin money back gurantee kraftigt. Trist. Men förmodligen förståeligt! Världen är skev...

OT, Sorry, men snart kan man inte ens beställ online, gå i butik är ju ett no no redan...mörker.... :)
Man får förlita sig på sin kreditkortsförsäkring alt. betalleverantörens reklamationssystem... men det är ju inte heller optimalt..
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Hur pålitlig är Toolwatch? Kan det bli fördröjning i internet överföringen när dom beräknar tiden?

Kollade några klockor timade exakt mot atomuret och körde testen som inte verkar helt ok enligt mig. Jämförde visuellt mot deras atomur och fick lite andra resultat?? Lite för stor differens för att jag ska tycka att man kan lita på Toolwatch.
Är rätt van att göra korrekta avläsningar på instrument och div mätutrustning i verkstaden, Så det går inte att skylla på fel avläsning. 🤔

104:an + 11 sec visuellt mot deras atomklocka + 7 sec
103 grön + 13,3 visuellt +4
103 B Hd +- 0,0 visuellt +1
158 + 19 visuellt +8
en modern +1,9 visuellt -1
en gammal +3,8 visuellt -2
en ännu äldre -3,9 visuellt -5

Å andra sidan vad gör ett par sekunder hit eller dit :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Varför är det så långt till japan :(


Nu är jag inte med 🤨 Det är inte ens en japansk ref så den lär dyka upp på valfri säljsida på hemmaplan, åtminstone Europa, med lite tålamod.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Topp