Mitt i julplanteringen!När både mossa och kamera är framme så bjuder vi på en moss Grön Sinn också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mitt i julplanteringen!När både mossa och kamera är framme så bjuder vi på en moss Grön Sinn också
Valde planteringen framför glöggen, rädd att skyddsplasten blir skrynklig av varm glöggMitt i julplanteringen!
God morgonsaknaden börjar bli stor, det är snart 4 veckor sedan den åkte ner till Tyskland på service
jag bad även om en offert för att fixa till en liten ding samt polera glaset (repor i AR)
det skulle bli 267Eur (Men då byter de ut glaset och packningarna helt)
är det värt det?...
,
Jag hade passat på det förslaget. Det är 25-30% av klockans värde. Dessutom känns det bättre att bära en klocka som redan är ”inkörd”saknaden börjar bli stor, det är snart 4 veckor sedan den åkte ner till Tyskland på service
jag bad även om en offert för att fixa till en liten ding samt polera glaset (repor i AR)
är det värt det?...
,
Det är alltid värt att åtgärda sådant man stör sig på.saknaden börjar bli stor, det är snart 4 veckor sedan den åkte ner till Tyskland på service
är det värt det?...
,
Stör mas sig på repor i glaset så skulle jag också bytt. Skulle bara gått och irriterat mig i onödan.saknaden börjar bli stor, det är snart 4 veckor sedan den åkte ner till Tyskland på service
är det värt det?...
,
-Det här tror jag att ni säkert känner igen
...Franska soldater som fick sina klockor utan armband. Så de själva fick sy armband till sina klockor genom att använda samma material som deras fallskärmar var gjorda av...
hittade lite mer info på WatchUseek:
With some research I found out that starting in the 1960’s the French “frogmen” part of the Marine Nationale (Navy Special forces) were given watches but without straps. One diver used the elastic parachute cord. The idea was both ingenious and practical. The application of the readily available military parachute elastic became a no brainer. As this became more and more popular other Marine Nationale frogmen started using the readily available parachute cords to strap on their diver watches. This tradition continued for two decades - up to the 1970’s. (Användaren Nimzotech)
Man får äl ändå säga att det måste vara typiskt militärt att :-Se där ja! Tack
Grattis. snygg klockaLite sen tomte...men....han levererar!
Har hen Cosc-certifierat sin klocka?Jisses vad dokument jag fick med! Vet någon vad detta är??? Verkar som om förste ägare har betalat 180E för det pappret...
COSC-certifikat som visar testresultaten för just ditt exemplar avseende tidsavvikelse och i vilka positioner/temperaturer den har testats i. - 0.5spd i snitt om jag inte ser fel.Jisses vad dokument jag fick med! Vet någon vad detta är??? Verkar som om förste ägare har betalat 180E för det pappret...
Det är som andra säger COSC-certifikatet för urverket, alla COSC-certifierade urverk får ett sådant papper, antingen i pappersform eller digitalt. Men det är inte alla klockföretag som i slutändan skickar med certifikatet till kunden.Jisses vad dokument jag fick med! Vet någon vad detta är??? Verkar som om förste ägare har betalat 180E för det pappret...
Berätta!Lite sen tomte...men....han levererar!
Verkar så!Har hen Cosc-certifierat sin klocka?
Massiv!!Berätta!
Hur känns den på armen!?
Jag gillar min-det vet ni juMassiv!!