• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ett tips;
Ta aldrig av länken på den 😂

Just det, brorsan hälsar;
3D5B232F-45CC-47A5-A987-C3F7CF1F5A8D.jpeg

Det är som andra säger COSC-certifikatet för urverket, alla COSC-certifierade urverk får ett sådant papper, antingen i pappersform eller digitalt. Men det är inte alla klockföretag som i slutändan skickar med certifikatet till kunden.
Sinn COSC-testar väl inte sina klockor? Personen måste ha gjort det på eget bevåg! gasp

Det har iaf betalats 180E för att få pappret. det var då 12% av vad klockan kostade, så jag är imponerad av att det öht taget gjordes!
Jag tycker det är coolt! Förstår såklart att det är onödigt, har läst att många tillverkare slutat använda cosc som certifiering men att lämna in sin älskade klocka för att få ett kvitto på att den är ”inom ramen” är ändå extra mycket kärlek.

Tyckte jag fick vänta länge på K&S innan min dök upp. Men nu verkar det vara torrt på 103or?

Kollat på webförsäljningar, dom börjar sticka i pris.
Typiskt!

Borde ju finnas en rejäl mängd ute på marknaden. När jag köpte min först för drygt ett år sen fanns det flera stycken på C24 och eBay. Och när jag skulle sälja i våras tog det tid och fick prisbumpas. Nu kommer det knappt ut någon alls, inte ens på UhrForum!

Typiskt!

Borde ju finnas en rejäl mängd ute på marknaden. När jag köpte min först för drygt ett år sen fanns det flera stycken på C24 och eBay. Och när jag skulle sälja i våras tog det tid och fick prisbumpas. Nu kommer det knappt ut någon alls, inte ens på UhrForum!
Prisdumpas, inte då!! Jag tycker att det var en fin gest av dig att dra in mig i Sinn träsket!😀😀

Typiskt!

Var nära att köpa din sista 103:a men var lite för sen. Hade inte riktigt bestämt mig för Sinn då. Tur att det blev så. Hade nästan haft dåligt samvete annars 😉

Tillbaka
Topp