• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Watcharound

Panerai
2-Faktor
Nyförvärvet får hänga med på en biltur.:)
0107A5E2-C2BC-4C89-9E0B-24F185A92975.jpeg
 

Sten

Cartier
Har för mig att jag har läst att Sinn kan ordna transporten och lägger till kostnaden på priset för service.

Det är enkelt. Kika på Sinns hemsida. Där hittar du ett formulär att fylla i, gör det och sen kontaktar du dem via mail så skickar de en fraktsedel via UPS, som du betalar, men som läggs på fakturan för servicen. De ggr jag gjort det har frakten kostat 50€ åt varje håll. Inte svindyrt, alltså.

Det funkade supersmidigt, jag meddelade Sinns kundtjänst att jag ville posta klockan via dem - de sände mig ett e-mail där jag bokade "pick-up" av UPS. De plockade upp paketet i fredags mitt på dagen, idag förmiddag (måndag) är paketet framme. M.a.o. inget extra tidsfördriv på vägen av UPS. Allt till priset av 50€.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Hörni Sinners... Behöver råd o rättning...
Jag har haft min 556i i över ett år och sett den som en given keeper. Dock har 556an platsen som lite "råare" och mer fältmässig klocka i klocklådan och då kom plötsligt en idé om att byta den mot en 556A kommit över mig. Om den ändå skall vara lite av en field watch. Jag har flera andra GADA varianter som fyller den mer eleganta delen av spektrat så då kanske en A kompletterar bättre? Fritt fram för råd och tankar och även bytesförslag om någon sitter på en ettårig "A" med ETA (ej Sellita) i fint skick. (Min är i utmärkt skick och har i ärlighetens namn inte varit så fältmässigt använd för sånt brukar G-shock få ta hand om :)) Men är som sagt inte alls säker på att jag vill byta så övertala mig åt något håll please... :rolleyes:
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hörni Sinners... Behöver råd o rättning...
Jag har haft min 556i i över ett år och sett den som en given keeper. Dock har 556an platsen som lite "råare" och mer fältmässig klocka i klocklådan och då kom plötsligt en idé om att byta den mot en 556A kommit över mig. Om den ändå skall vara lite av en field watch. Jag har flera andra GADA varianter som fyller den mer eleganta delen av spektrat så då kanske en A kompletterar bättre? Fritt fram för råd och tankar och även bytesförslag om någon sitter på en ettårig "A" med ETA (ej Sellita) i fint skick. (Min är i utmärkt skick och har i ärlighetens namn inte varit så fältmässigt använd för sånt brukar G-shock få ta hand om :)) Men är som sagt inte alls säker på att jag vill byta så övertala mig åt något håll please... :rolleyes:
Såna där funderingar alltså ... Som bezelman kanske en variant med bezel lockar? :)

Jag gillar nog I bättre än A, den pianolackade tavlan på I är ju magisk! :) Och – icke att förglömma – Automatik på tavlan.
 

Crispie

Rolex
Hörni Sinners... Behöver råd o rättning...
Jag har haft min 556i i över ett år och sett den som en given keeper. Dock har 556an platsen som lite "råare" och mer fältmässig klocka i klocklådan och då kom plötsligt en idé om att byta den mot en 556A kommit över mig. Om den ändå skall vara lite av en field watch. Jag har flera andra GADA varianter som fyller den mer eleganta delen av spektrat så då kanske en A kompletterar bättre? Fritt fram för råd och tankar och även bytesförslag om någon sitter på en ettårig "A" med ETA (ej Sellita) i fint skick. (Min är i utmärkt skick och har i ärlighetens namn inte varit så fältmässigt använd för sånt brukar G-shock få ta hand om :)) Men är som sagt inte alls säker på att jag vill byta så övertala mig åt något håll please... :rolleyes:
Har man väl börjat marinera är det svårt att backa är min erfarenhet. Så det kanske bara är att köra på. I är dock sååå mycket vassare än A enligt mig så jag skulle aldrig överväga tanken.
 
Topp