• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Fantastiskt snygg! Är det en speciell modell av 103an som har kronograferna placerade sådär?
Ja, det är en limited edition om 500 ex som gjordes för Sinns 50-årsjubileum som kallas 103 Klassik. Väldigt glad att ha denna i min ägo! Det svarta i tavlan har en försiktig sunburst, och det vita går mellan silver och gräddvitt beroende på ljus.

IMG_20190928_143828.jpg

Yes, det är en Sinn 809. Har letat efter en ett bra tag och till slut vågade jag mig på Ebay... Långt över förväntan! Grym läsbarhet och närvaro på handleden, tunn och fin, både boett och länk :) Men skruvarna i länken är ju orimligt små, får ta den till butik och korta imorgon.
Kan rekommendera att köpa ett kit med små mejslar. Köpte någon på Biltema med flertalet storlekar, som har fungerat bra till alla skruvade länkar jag försökt mig på att korta. :)

Nice! Har du någon bild kvar tro?
Dagens första inlägg
20180213_182910.jpg

DIE 13! mycket mer skrämmande än fredag 13e!

Tack!
Min verker stammer bra med sen 80 talat.
upload_2018-11-14_12-23-33.png

Någon gång senare blev "Automatik" rakt skrivit och Pulsations adderade till Tachy skalen. Länken sa intessant ut i den tidig katolog, har inte sett den tidagare.

20181124_235038.jpg

Min sista bild med den har underbart 144. Nu får jag posta i Doxa träden men är helt utan Sinn :(

Tillbaka
Topp