• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
U1 C har sålt snabbare än vad jag trodde. Finns ca 20 ex kvar. Riktigt fin, men snålt och lite märkligt att inte inkludera gummi eller länk i en limiterad dykarmodell. Nu är den ca 200€ dyrare än den vanliga svarta på läderband, så varför inte inkludera gummi/länk och lägga på ytterligare 200€ på priset.

U1_C.jpg
Oj, det var raskt marscherat.
Undrar hur det går med U1DE?
 

perhog

Audemars
2-Faktor
U1 C har sålt snabbare än vad jag trodde. Finns ca 20 ex kvar. Riktigt fin, men snålt och lite märkligt att inte inkludera gummi eller länk i en limiterad dykarmodell. Nu är den ca 200€ dyrare än den vanliga svarta på läderband, så varför inte inkludera gummi/länk och lägga på ytterligare 200€ på priset.

U1_C.jpg
Lyckades du övertala tyskarna att du var i starkt behov av en? :)
 

Minuten

Panerai
U1 C har sålt snabbare än vad jag trodde. Finns ca 20 ex kvar. Riktigt fin, men snålt och lite märkligt att inte inkludera gummi eller länk i en limiterad dykarmodell. Nu är den ca 200€ dyrare än den vanliga svarta på läderband, så varför inte inkludera gummi/länk och lägga på ytterligare 200€ på priset.

U1_C.jpg
Den är riktigt häftig! Blev lite sugen på After Eight! :)
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Nej, det är fin men inte tillräckligt speciell för att jag ska lägga de pengarna. För några extra tusenlappar får man en U1 Professional, (om man är snabb nog och kan övertala säljarna som till 99% bara säljer CONUS att skicka över Atlanten), som jag rangordnar högst upp på U1-skalan :)
Ja, den är riktigt fin. Kanske ska vara en U1P remake som den LE som @ERIKSON URHANDEL får släppa om några år.... ;-)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
U1 C har sålt snabbare än vad jag trodde. Finns ca 20 ex kvar. Riktigt fin, men snålt och lite märkligt att inte inkludera gummi eller länk i en limiterad dykarmodell. Nu är den ca 200€ dyrare än den vanliga svarta på läderband, så varför inte inkludera gummi/länk och lägga på ytterligare 200€ på priset.

U1_C.jpg
Förstår att den går snabbt. Min favorit av släppen! :) Skulle dock följt med svart länk.
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Knep den U50 SDR som Erikson hade kvar. Känns kul att ha en Sinndykare igen, hade en UX tidigare men tyvärr var den för stor för mina handleder
288ABCC9-7102-4AE4-AA4F-8253564EEF11.jpeg
Finns ingen annan klocka jag önskar mer än denna. Bestämt mig för att vänta minst ett år från det att den släpptes. Det kommer bli ett långt år dock. Oslagbar dykare enligt mig: hård, stilren i både dimensioner och övrigt, kul och funktionell.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Hmm intressant. Detta är relevant för mig också! Jag har sneglat på Doxa Sub300 ett tag... :)
Jag tycker att SUB 300 är riktigt bra också. Fasen vad jag uppskattade den. Den sitter mycket skönt på handleden och upplevs rätt tunn. Blir lite OT nu så sorry för det, men de enda sakerna som är negativa med den tycker jag är att vridringen har ett litet spel samt att finishen och känslan på spännet inte är i paritet med resten av klockan, men med det sagt så tycker jag inte att det är saker som bör ligga i vägen för ett köp då den är riktigt bra i övrigt.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
En av de bästa moderna Sinn-klockorna som är till salu från en jag följer på Instagram. Första försäljningen jag ser på något år och det är en riktigt sällsynt sak som bara tillverkades i 50ex. Sinn 103 Herbert Mayer. Men priset är larvigt, nästan Rolex-pengar, +50´.

4c151181f16a20bd5c4b9a193b449776.jpg
bZug76D.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

rm83

Panerai
2-Faktor
En av de bästa moderna Sinn-klockorna som är till salu från en jag följer på Instagram. Första försäljningen jag ser på något år och det är en riktigt sällsynt sak som bara tillverkades i 50ex. Sinn 103 Herbert Mayer. Men priset är larvigt, nästan Rolex-pengar, +50´.

4c151181f16a20bd5c4b9a193b449776.jpg
bZug76D.jpg
Egentligen inte min typ av klocka, men just den här var jäkligt fin! Priset dock... Nja...
(även ruggigt fina foton ska ju sägas)
 
Topp