• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

HSK

Patek
2-Faktor
Vad tycker ni förresten om RS? I början tyckte jag att det såg hemskt ut då det blev för stor kontrast mot det svartvita men nu när jag kikar på lite bilder så måste jag erkänna att det inte är så dumt... 🤔
 

perhog

Audemars
2-Faktor
En av de bästa moderna Sinn-klockorna som är till salu från en jag följer på Instagram. Första försäljningen jag ser på något år och det är en riktigt sällsynt sak som bara tillverkades i 50ex. Sinn 103 Herbert Mayer. Men priset är larvigt, nästan Rolex-pengar, +50´.

4c151181f16a20bd5c4b9a193b449776.jpg
bZug76D.jpg
Sälla @Clark Kent du får inte visa såna bilder. Du kan väcka det lilla klockmonstret i mig. Vilken otrolig urtavla för att inte prata om visarna. 😃
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Vad tycker ni förresten om RS? I början tyckte jag att det såg hemskt ut då det blev för stor kontrast mot det svartvita men nu när jag kikar på lite bilder så måste jag erkänna att det inte är så dumt... 🤔
Jag har svängt åt båda hållen i omgångar och bollat just den tanken ganska frekvent de senaste veckorna. Jag står på vippen att köpa en 556i igen, med gummi och H-länk, men måste ta mig förbi Erikssons och klämma igen. Har för mig att jag tyckte det röda var lite för matt och färglöst IRL. Samma sak upplevde jag med UX’en jag hade. Det röda poppar inte riktigt som jag hade önskat.
 
  • Like
Reactions: HSK

perhog

Audemars
2-Faktor
@perhog den fungerar säkert utmärkt i saltvatten!
+ det är ju en fantastisk kombo mellan dykis/flygare(helikopterbladen)/äventyr.
Ska den ligga i saltvatten akvariet måste det nog vara en quartz även om jag föredrar riktiga urverk. Frågan är bara vad dom säger på SINN när den ska ner för batteribyte helt överväxt av alger och koraller :)
 
Topp