Men AR-coatingen verkar ju helt olika på UX och 856 som vi vet. Du kanske är klar?Tolkar det som jag har en bit kvar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men AR-coatingen verkar ju helt olika på UX och 856 som vi vet. Du kanske är klar?Tolkar det som jag har en bit kvar!
Kör på lite imorgon under ett teamsmöte.Men AR-coatingen verkar ju helt olika på UX och 856 som vi vet. Du kanske är klar?
Hoppas det. Annars finns batteridriven Dremel Lite hos Classe för 799:-.Kör på lite imorgon under ett teamsmöte.
+ En timme borde ju räcka tänker jag?
Bara den inte är "klibbig" så är jag glad.
Tack. Vet du om det på något vis var kopplat till samarbetet med Guinand?
Mja det håller jag inte med omIngen aning dessvärre Det är @Dr. D som är Guinand-experten.
Kör @ERIKSON URHANDEL med pre-owned?Gjorde en räd på Erikson igår. Kom dit inställd på att skaffa mig en "riktig" flieger (min 104a känns mer som mellanting mellan dykare och flygare). Föll dock pladask för U50.. så kompromisslös, unik och så imponerande med sina 500 m trots bara 11 mm tjock.
Blir ett inbyte av min kära blästrade 104a som tyvärr tappat för mycket i känsla hos mig. Min nya Sinn får jag hämta ut senare då jag var lite besvärlig och bad dem beställa in en ny till butiken (inget fel på utställningsexemplaret men jag älskar "nytt"). Mycket trevligt bemötande och fin service!
JappKör @ERIKSON URHANDEL med pre-owned?
Misstänker att @MaBr ska fortsätta krångla och inte låta mig få köpa hans 104 som jag har till låns för mindre än en miljon
Tack!
Haha, fantastiskt! Jag har samma problem med min MacBook Pro och missade också Apples information om det. Försökte nu med Listerine Cool Mint och allt skit är borta på 5 minuter!Det var ett riktigt bra pris på den om det var @TibbeTabb ´s UX.
Anledningen att jag testade var att min MacBook Pro drabbats att en defekt med AR-beläggningen. Detta hade Apple tagit på garanti, bara det att man själv var tvungen att hitta den infon och inget de skickade ut. Så när jag väl upptäckte det hade deras tidsgräns löpt ut, hur man nu kan ha en tidsgräns på ett fabrikationsfel. När jag googlade runt på fenomenet, Staingate, så dök det upp flera som använt sig av olika typer munskölj och microfibertrasa. Så efter lyckat resultat på skärmen till laptopen fick 656 samma behandling med mycket gott resultat. Där är bakgrunden
Trodde jag svarade @Dr. D och ville vara snabb att säga att när man gett sig in i det finns ingen återvändo. Och eftersom jag ville vara snabb så blev det lite kort. Att du har koll hajjar jag ju så klart .Förstår det. Menade mest med det medlet
Haha, koll har jag inte men slipa är det näst värsta jag vet efter att gräva. Men förstår att efter man börjat finns ingen återvändoTrodde jag svarade @Dr. D och ville vara snabb att säga att när man gett sig in i det finns ingen återvändo. Och eftersom jag ville vara snabb så blev det lite kort. Att du har koll hajjar jag ju så klart .
Putsade 25 minuter på UX igår.Trodde jag svarade @Dr. D och ville vara snabb att säga att när man gett sig in i det finns ingen återvändo. Och eftersom jag ville vara snabb så blev det lite kort. Att du har koll hajjar jag ju så klart .
Förstår precis. Jag får borra-i-betong-ångest och har en hylla jag lovat mamma att sätta upp i hennes lägenhet i 5år nu. Uselt jag vet men så är det.Haha, koll har jag inte men slipa är det näst värsta jag vet efter att gräva. Men förstår att efter man börjat finns ingen återvändo
En sisiådär 25 före och efter bilder tack!Nu ska det gnuggas.
25 minuters hårt arbete
Jag använde alkoholfri Listerine på min Macbook, men det är säkert en helt annan coating än AR.Möjligen liite bättre men AR är kvar.
Det blå skimret är väl AR?
Några små vid 3 index verkar försvunnit men de stora är kvar?
När jag frågade Sinn om AR så sa de att de använde ju sju olika varianter, varför framgick inte. Kan säkert vara så att vissa är lättare att putsa bort än andra.
EDIT;
Såg att min FLUX var alkoholfri?
Hittade även detta på nätet;
"For lenses made of glass, use a solution of isopropanol and saltwater to soften the coating, and then remove it with a plastic scraper."
Jag byter till Colgate som innhåller andra substanser.
En massa arbeteKanske en okunnig fråga. Förutom att ta bort repigt AR av estetiska skäl.
Vad vill man uppnå genom att polera bort yttre AR?
På min UX är det för att Ar känns klibbigt ibland och 756 är för att den blivit repig.Kanske en okunnig fråga. Förutom att ta bort repigt AR av estetiska skäl.
Vad vill man uppnå genom att polera bort yttre AR?
Vi som är gamla nog kommer ihåg den där och när mor och far ivrigt diskuterade hur man skull få en strumpa över TVnDet hade ändå varit liiiiite kul om munsköljsmetoden hade varit som....
Vi kör preowned, se vår hemsidaKör @ERIKSON URHANDEL med pre-owned?
Misstänker att @MaBr ska fortsätta krångla och inte låta mig få köpa hans 104 som jag har till låns för mindre än en miljon
Vi kör preowned, se vår hemsida
Ursprungliga 142 hade Lemania 5100 det är coolt Den ovan, 142 St II har ett ETA 2892 med en kronografmodul från Dubois-Depraz.coolt urverk
Ursprungliga 142 hade Lemania 5100 det är coolt Den ovan, 142 St II har ett ETA 2892 med en kronografmodul från Dubois-Depraz.
Märkligt nog är servicekostnaden lite högre för Lemanian, trots att man ofta läser om dyr service av modulverk.
Här är en 142 st med Lemania 5100
No nonsense workhorse, som man brukar säga Hmm, din Sinn har inte 24h visningen?Supercoola funktioner, men inte jättesexigt att titta på 5100 från min 142.