• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kommer att kosta mer än jag har råd med. :bag:

Håller med om att rosa är en rätt så trevlig färg på tavla även om min är mer blekrosa.

Spoiler = OT-klocka.

IMG_20170120_095409.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Håller med om att rosa är en rätt så trevlig färg på tavla även om min är mer blekrosa.

Spoiler = OT-klocka.

IMG_20170120_095409.jpg
Fin den där! Frun har en rosa Squale Onda som jag lånar ibland och den är också väldigt trevlig. Jag vill ha en som är mer klarrosa dock och den där hade varit perfekt. Jag gillade att de hade valt ett case i PVD också för det ger en galen kontrast. :)
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Mysigare och mer korrekta färger på visare och index för tidig 144, även om den här bilden också garanterat är något redigerad.

Framförallt har det rlöda nästan alltid blekts med tiden. Så färgboost i fotoprogram eller utbytta visare är min gissning.

7760bbb62a82d60bcd8a00c87532fe8d.jpg


Han hävdar att han köpt Helmuts egna ?

och den ser ut så här 🤔

1634113864416.png
 

vanman

Rolex
2-Faktor
86BD6A5B-CE29-4B82-88BE-67F1CA57B289.jpeg


Hög eller lågvatten? Kallt ute är det iallafall, inspirerand av @-RI- fick 240 följa med ut idag, men den får nog vila tills det blir varmare så man slipper frysa armen av sig eller så får jag köpa ett bund-band. Åter till EZM3F på Nato så man får nått som isolerar mot armen 🥶
 

-RI-

Patek
2-Faktor
86BD6A5B-CE29-4B82-88BE-67F1CA57B289.jpeg


Hög eller lågvatten? Kallt ute är det iallafall, inspirerand av @-RI- fick 240 följa med ut idag, men den får nog vila tills det blir varmare så man slipper frysa armen av sig eller så får jag köpa ett bund-band. Åter till EZM3F på Nato så man får nått som isolerar mot armen 🥶
Kanonfin bild, blir inte mindre sugen nu. Här blir det 556 idag, var otrogen igår men nu är ordningen återställd!
20211013_094336-01.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Han hävdar att han köpt Helmuts egna ?

och den ser ut så här 🤔

1634113864416.png

Helmut kanske fick feeling en dag och ville ha en gul visare :) Det finns så många varianter på gamla Sinn att det inte är riktigt enkelt att veta vad som stämmer och inte, vad som kommer från fabrik och vad som är moddat i efterhand. Man får göra sin egen sannolikhetsbedömning helt enkelt från fall till fall.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Helmut kanske fick feeling en dag och ville ha en gul visare :) Det finns så många varianter på gamla Sinn att det inte är riktigt enkelt att veta vad som stämmer och inte, vad som kommer från fabrik och vad som är moddat i efterhand. Man får göra sin egen sannolikhetsbedömning helt enkelt från fall till fall.
Ja jösses - följa allt han gjorde är nog inte helt enkelt.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Nej, det är en helt annan typ av visare som dessutom sitter ihop med timvisaren. På den tid det inte var sommar/vintertid i Tyskland så det var tysk tid och GMT :)

Doppelzeiger.jpg
Okej så den visaren är inte omställbar mellan olika zoner. En klocka som troligen bara såldes i tyskland. Då försvinner den från önskelistan. Är för trist att SINN inte har kvar noteringar på vilka historiska varianter som fans. :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har börjat snegla lite på U50, vet inte riktigt vad jag tycker om den..... men vill fan ha en :p

vad tycker ni om den?

Riktigt bra modell och om man inte har skogshuggarhandleder är den ett väldigt bra alternativ om man vill ha en ultrakompetent dykare. U1 är ju fortfarande Mack Daddy, men 50 ATM vattenresistens som på U50 duger för samtliga som har ett armbandsur under vattenytan vågar jag nog påstå 😊

Den ursprungliga U-boetten är hyfsat snäll även på mer normala handleder i och med sitt relativt korta L2L-mått. Men där U50 främst skiljer sig är att den är så pass mycket tunnare, ca 11mm vs 15mm.

Sen är frågan SDR eller vanlig vridring som kokar ner till tycke och smak givetvis. Jag föredrar SDR och den ökade kontrasten mellan stålet och det svarta medan jag har sett andra här på forumet som tycker det motsatta. Än så länge finns inte lika många färger på gummit från Sinn, men U50 är ju lite av ett strapmonster och tex Borealis/Isofrane passar fint till och där finns det fer färger att variera med. Men hade jag köpt en hade jag definitivt gjort ett litet paket med klocka, länk och viklås med tillhörande gummi.
 
Topp