Så nu kör du bägge för att kunna variera liteHade I-varianten länge men var ändå otroligt sugen på en A RS. Så köpte en Vostok för att dämpa suget, dock förgäves…
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så nu kör du bägge för att kunna variera liteHade I-varianten länge men var ändå otroligt sugen på en A RS. Så köpte en Vostok för att dämpa suget, dock förgäves…
![]()
Absolut! Vostok har gått och blivit en av mina favoritmärken.Så nu kör du bägge för att kunna variera lite![]()
Tänkte ju på variation med två 556Absolut! Vostok har gått och blivit en av mina favoritmärken.![]()
Ahaa, haha!Tänkte ju på variation med två 556r såklart
Bra hörs i pm framöver dåAhaa, haha!
Nee, I-versionen lär läggas upp till salu inom ett par dagar. Ska först bara ta ett par fina bilder på 556orna tillsammans
Snyggt grattis!! Jag har skruvad krona på min UX eller missförstår jag?UX S har landat!
En sådan pjäs! Den är helt felfri vilket glädjer mig, som ny! Inte så mycket bakstuds i sekundvisaren som jag hade trott men den träffar index fint, speciellt från 30-60. Jag blev förvånad när det inte var skruvad krona men det har jag nog läst om tidigare. Och den är tung men härligt maffig! Detta är en fantastisk klocka!
Jag behöver korta länken något. Finns det några specialknep eller är det bara till att gå loss med umbraconyckeln och inte glömma loctite på nya skruvar?
![]()
Nej, där finns ingen skruvad krona. Är det en gammal boett?Snyggt grattis!! Jag har skruvad krona på min eller missförstår jag?
Kronan är skruvad på min med.Snyggt grattis!! Jag har skruvad krona på min eller missförstår jag?
Från vilket år?Nej, där finns ingen skruvad krona. Är det en gammal boett?
Min UX är från 2015. Hade en från 2008 även den med skruvad krona.Nej, där finns ingen skruvad krona. Är det en gammal boett?
Jag har en ux från 2020 och den har också skruvad krona. Min tidigare från 2018 hade också skruvad krona.Nej, där finns ingen skruvad krona. Är det en gammal boett?
Kronan ska vara skruvad. Men gängan är kort, bara dryga varvet. Men det ska vara så, sa Sinn när jag hörde mig för.UX S har landat!
En sådan pjäs! Den är helt felfri vilket glädjer mig, som ny! Inte så mycket bakstuds i sekundvisaren som jag hade trott men den träffar index fint, speciellt från 30-60. Jag blev förvånad när det inte var skruvad krona men det har jag nog läst om tidigare. Och den är tung men härligt maffig! Detta är en fantastisk klocka!
Jag behöver korta länken något. Finns det några specialknep eller är det bara till att gå loss med umbraconyckeln och inte glömma loctite på nya skruvar?
![]()
Helt korrekt - viktigt att inte slarvdra den - då blir det nog en resa ner på SPA.Kronan ska vara skruvad. Men gängan är kort, bara dryga varvet. Men det ska vara så, sa Sinn när jag hörde mig för.
Hur gammal är din klocka? Tolkar det som att den är begagnad.
Gängan kräver lite tålamod för att dra rätt, så har man klantat sig skulle jag inte bli förvånad om den är skadad.
Säkerligen inget fel på den!Jag hade hoppats på en lugn och stilla morgon när jag oväntat fick en notis från Postnord, tidigare än förväntat. Allt var fortfarande lugnt och stilla när jag kom hem med paketet men givetvis vaknade familjen till just när jag skulle sätta kniven i paketet för paketöppning. Suck! Kanske har jag missförstått något men under mitt korta pillande med klockan så kändes det inte som om kronan var skruvad. Nu måste jag gå med hunden, det finns inget medlidande från familjen. Jag återkommer när jag har klämt på klockan lite till…
Bild på troligtvis (?) den sist tillverkade Chrometermärkta UX (2015)Kronan ska vara skruvad. Men gängan är kort, bara dryga varvet. Men det ska vara så, sa Sinn när jag hörde mig för.
Hur gammal är din klocka? Tolkar det som att den är begagnad.
Gängan kräver lite tålamod för att dra rätt, så har man klantat sig skulle jag inte bli förvånad om den är skadad.
Edit: din klocka är ju Chronometermärkt så den är rätt gammal. Jag är övertygad om att den är skadad.
Det är ju coolare med Chronometer på tavlan men det görs inga sådana längre. Verket är ju lika bra, men certifieringen gör man inte.Hade ingen aning om att det stod antingen ezm chronometer eller einsatzzeitmesser under Sinn på en UX, har nog bara sett einsatzzeitmesser när jag tänker efter.Man lär sig nått nytt varje dag
![]()
Köpte du den ny?Vad är detta? Det finns i alla fall inga gängor här, men i instruktionsboken står det att kronan är skruvad. Mycket märkligt. Serienummer är 403.54271. Jag får ta och ringa till Sinn på måndag och höra efter vad det är som gäller. Tack för den härliga responsen!
![]()
Det hände en del mellan 2008 och 2015 också. Jag har haft åtminstone 2 olika oljor i min första UX. Har postat bilder tidigare hur urtavlan såg ut efter ett år med den första oljanDet är ju coolare med Chronometer på tavlan men det görs inga sådana längre. Verket är ju lika bra, men certifieringen gör man inte.
Men det som är lite tråkigt är i gengäld att de äldre ofta bubblar sig. De har ändrat i konstruktionen under åtminstone 2018 för att komma till rätta med denna egenskap. Nyare klockor än så bubblar sig såvitt jag känner till inte. Ändringar skedde både i kronan och baklocket.
Om det är bakåtkompatibla ändringar vet jag inte.
Nej, den är köpt begagnad på Ebay. En tidigare ägare som köpte klockan i augusti 2020 så det finns garanti kvar, annars hade jag inte köpt den. I övrigt är den i mintkondition.Köpte du den ny?
Chronometermärkt 2020 utan skruvad krona? Jag får dessvärre inga goda vibbar.Nej, den är köpt begagnad på Ebay. En tidigare ägare som köpte klockan i augusti 2020 så det finns garanti kvar, annars hade jag inte köpt den. I övrigt är den i mintkondition.