• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag vet ju inte när klockan är tillverkad, den kan ju ha legat i butiken i flera år. Din är säkert den sista med Chronometermärkning 😃
Bara som info är min chronometer UX custom made av Sinn som en goodwillgrej som Sinn skötte exemplariskt. Det var efter att dom slutat med dessa. Då hade dom kvar ett eller möjligtvis två chronometercertifierade urverk. Men dom kan ju självklart återupptagit chronometergrejen. Även om den i praktiken kan tyckas onödig.

Ja, efter denna urladdning tog jag slutligen modet till mig och justerade länken. Så skönt med en stor men samtidigt smidig klocka. Den sitter som en smäck! Tack för er tid och expertis!
91C69080-C4BB-438C-92DD-E2D3CECE988F.jpeg

Bara som info är min chronometer UX custom made av Sinn som en goodwillgrej som Sinn skötte exemplariskt. Det var efter att dom slutat med dessa. Då hade dom kvar ett eller möjligtvis två chronometercertifierade urverk. Men dom kan ju självklart återupptagit chronometergrejen. Även om den i praktiken kan tyckas onödig.
På tal om dokument, fick du då möjligtvis med ett COSC-certifikat till det urverket?

Passade på att ta en bild när visarna stod bra :D

PXL_20220206_091533052-01.jpeg
Inför upptakten av mitt första Sinn köp fick jag en video på när min tyska kollega försöker repa sin tegimenterade 757 UTC med en sax. Han körde på rätt så bra men inte blev det någon repa inte :) Den klockan var en mix mellan denna samt @Dr. D klocka ovan fast med roterande bezel. Riktigt snygg!

Tycker det är mycket positivt, anser att hela EZM-serien skulle tjäna på att vara utan siffror. U2 utan siffror hade ju varit grym!

Nja.. Säger i alla fall jag. Tycker inte det gör varken till eller från på 13. Men har alltid föredragit 3 framför 3F, just pga. arabiska siffrorna. Tycker det skänker lite mer karaktär.

Bägge bra dock, bör förtydligas! 🙂

Som jag förstått det, så har Sinn aldrig haft en inhouse verk, det har liksom inte varit deras grej. Men vad tycker ni Sinnister, hade ni kunnat betala ett par tusenlappar extra för inhouse verk?

Tillbaka
Topp