Jag vet ju inte när klockan är tillverkad, den kan ju ha legat i butiken i flera år. Din är säkert den sista med ChronometermärkningUnik även med Chronometer-märkning. Då är inte min den sista. Men jag är glad för din skull
.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vet ju inte när klockan är tillverkad, den kan ju ha legat i butiken i flera år. Din är säkert den sista med ChronometermärkningUnik även med Chronometer-märkning. Då är inte min den sista. Men jag är glad för din skull
.
Förmodligen. Jag ska fråga Sinn och få ett slutligt svar!Jaha, se där ja! Då har vi lärt oss nåt idag med
Men om den såldes 2020 om jag fattade rätt, måste det alltså varit en NOS, eller?
Bara som info är min chronometer UX custom made av Sinn som en goodwillgrej som Sinn skötte exemplariskt. Det var efter att dom slutat med dessa. Då hade dom kvar ett eller möjligtvis två chronometercertifierade urverk. Men dom kan ju självklart återupptagit chronometergrejen. Även om den i praktiken kan tyckas onödig.Jag vet ju inte när klockan är tillverkad, den kan ju ha legat i butiken i flera år. Din är säkert den sista med Chronometermärkning![]()
Skriv ut svaret och lägg in det tillsammans med alla andra dokumentFörmodligen. Jag ska fråga Sinn och få ett slutligt svar!
Rätt!Kan ha fel här, men är inte "graveringen" (hittar fan inte ordet nu, har druckit alkoholhaltigt...) här ETA Top Grade-markör?
Är osäker själv nämligen..
![]()
På tal om dokument, fick du då möjligtvis med ett COSC-certifikat till det urverket?Bara som info är min chronometer UX custom made av Sinn som en goodwillgrej som Sinn skötte exemplariskt. Det var efter att dom slutat med dessa. Då hade dom kvar ett eller möjligtvis två chronometercertifierade urverk. Men dom kan ju självklart återupptagit chronometergrejen. Även om den i praktiken kan tyckas onödig.
Om du vill se ett certifikat så har jag ett liggande från en eBay-klocka jag köpte, men som slutade sitt liv med att Sinn ersatte den med en helt ny. Klockan är borta sen länge, men certet har jag kvar.På tal om dokument, fick du då möjligtvis med ett COSC-certifikat till det urverket?
Jajjemen.På tal om dokument, fick du då möjligtvis med ett COSC-certifikat till det urverket?
Inför upptakten av mitt första Sinn köp fick jag en video på när min tyska kollega försöker repa sin tegimenterade 757 UTC med en sax. Han körde på rätt så bra men inte blev det någon repa intePassade på att ta en bild när visarna stod bra
![]()
Tror @rm83 har en sån?Inför upptakten av mitt första Sinn köp fick jag en video på när min tyska kollega försöker repa sin tegimenterade 757 UTC med en sax. Han körde på rätt så bra men inte blev det någon repa inteDen klockan var en mix mellan denna samt @Dr. D klocka ovan fast med roterande bezel. Riktigt snygg!
Vad skiljer från ”gamla”?![]()
Sett på FB, vet ej sanningsgraden… är det sant så är den ju fin![]()
Inga siffror vid index? Grått på visare?Vad skiljer från ”gamla”?
Hoppas den kommer tegimenterad
Undrar samma här. Inte för att några förändringar behövdes på gamla, men spottar inget uppenbart.Vad skiljer från ”gamla”?
Hoppas den kommer tegimenterad
Snyggt. Var nästan lite för uppenbart!Inga siffror vid index? Grått på visare?
Tycker det är mycket positivt, anser att hela EZM-serien skulle tjäna på att vara utan siffror. U2 utan siffror hade ju varit grym!Snyggt. Var nästan lite för uppenbart!![]()
Märkligt om det är sant.![]()
Sett på FB, vet ej sanningsgraden… är det sant så är den ju fin![]()
Ja, den är ju på intet sätt bekräftat.Märkligt om det är sant.
Men o andra sidan inte osannolikt heller…Ja, den är ju på intet sätt bekräftat.
Tycker det är mycket positivt, anser att hela EZM-serien skulle tjäna på att vara utan siffror. U2 utan siffror hade ju varit grym!
NejSom jag förstått det, så har Sinn aldrig haft en inhouse verk, det har liksom inte varit deras grej. Men vad tycker ni Sinnister, hade ni kunnat betala ett par tusenlappar extra för inhouse verk?
Utveckla
Tackar!Inga siffror vid index? Grått på visare?