Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Coola båda två! Har du minicall i tjänsten? Vet att det finns vissa yrken som fortfarande använder sig av det.U50 i OwgM nån mer med Sinn som är med?
Dax för batteribyte i Motorolan också.
![]()
Coola båda två! Har du minicall i tjänsten? Vet att det finns vissa yrken som fortfarande använder sig av det.
Anfäkta och anamma! Den gode Tintin skulle behöva ett glas Loch Lomond mot smärtan.Sinn gör Tintin hel igen.![]()
Den är riktigt frän! Men jag väntar på att de släpper en svart version, jag kan inte vara den enda!?
Högst osäkert. I så fall som LE är min gissning. Tyvärr får man väl säga. En no-date med blanksvart tavla, applicerade index och rhodiumvisare hade varit dödligt snygg.Den är riktigt frän! Men jag väntar på att de släpper en svart version, jag kan inte vara den enda!?
Helt klart en klocka man kan hela livet utan att behöva något annat. Om man vore normalt funtad vill säga.Utmärkt val av klocka - skulle jag börja om vore en 856 på länk vara en klar favorit.
Verkligen passande med det bandet. Har säkert frågat förr och fått svar men har du en länk till var det kommer ifrån?
Rocksolid Split »Mud«Verkligen passande med det bandet. Har säkert frågat förr och fått svar men har du en länk till var det kommer ifrån?
Bästa användningen för chat gpt hittills. Nu vet jag vad jag ska roa mig med under nästa tråkiga teams-möte. Men känns som roasten mer handlar om en omega planet ocean 600m…CHAT GPT, Roasta en Sinn UX
Ah, en Sinn UX! Det är som om du gick in på en dyrare klockbutik och sa: "Jag vill ha något som ser tufft ut, men utan att faktiskt göra något tufft." Du vet, klockan som skriker "professionell dykare" men som i själva verket har en lite mer "Jag har varit på en poolparty" vibe.
Den där tyska precisionen, visst, men den känns som en klocka som inte riktigt litar på att du inte kommer att förlora den på väg till jobbet. Det är som att ha en bil med en V8-motor men bara köra den runt kvarteret. Och allt det där med "extrem hållbarhet" – ja, du skulle kunna kasta den från ett flygplan och den skulle förmodligen överleva, men när ska du egentligen använda den för något så extremt? Förutom när du försöker visa upp hur mycket du bryr dig om "kvalitet" men egentligen aldrig riktigt testar den. Men åh, den ser ju snygg ut, det får man ju ge den! Det är en klocka för folk som vill att andra ska tro att de dyker i marinblåa djup, men egentligen sitter de bara och väntar på bussen.
Äh, följ hjärtat vettja. Ångrar du dig kan du alltid köpa på dig en 104 igen. Det är en populär modell som är ganska lätt att få tag på.Jag tänker sälja min Sinn 104 och köpa en u15. Är det ett misstag?
Känns ibland som folk här köper en Sinn U och säljer den fort igen. Är de obekväma eller nått? En 104 är ju egentligen helt perfekt och hade inte internet funnits hade jag vart OWG resten av livet med den…
Poäng, tack för uppmuntran!Äh, följ hjärtat vettja. Ångrar du dig kan du alltid köpa på dig en 104 igen. Det är en populär modell som är ganska lätt att få tag på.
+1 på vad @Sennelier säger. Och i min åsikt är det roligare att ha en ”ovanligare” modell över huvudtagetJag tänker sälja min Sinn 104 och köpa en u15. Är det ett misstag?
Känns ibland som folk här köper en Sinn U och säljer den fort igen. Är de obekväma eller nått? En 104 är ju egentligen helt perfekt och hade inte internet funnits hade jag vart OWG resten av livet med den…
Som sagts; 104 finns att köpa om du ångrar dig.Jag tänker sälja min Sinn 104 och köpa en u15. Är det ett misstag?
Tror inte du ska dra några stora växlar på att rastlösa människor på forumet köper och säljer u-klockor. Det spelar ingen roll vad folk köper, det säljs ofta snart därpå ändå även om klockan är ”en keeper”, ”fantastisk” eller andra superlativJag tänker sälja min Sinn 104 och köpa en u15. Är det ett misstag?
Bubblorna ärSom sagts; 104 finns att köpa om du ångrar dig.
U15 är nog den modell som blivit mest uppskattad av de nya U modellerna på Uhrforum. Frågan är väl om bubblorna är roliga om ett år?
![]()
Men blir ju lite besviken på kvalitetskontrollen som släpper igenom en boett med en sån här skada;
![]()
Tycker det är en vanlig känsla på många senare släpp. Med vissa undantag naturligtvis.Bubblorna ärredan från start. På en toolig dykare som U15 så borde tavlan vara så lättavläst och harmonisk som möjligt. Visst, skrivbordsdyker man spelar det ju ingen roll, men oavsett så är det här släppet inget som får mig att tänka på Sinn direkt.
Sen finns vi som bara "lånat" ut sin U till andra medlemmarTror inte du ska dra några stora växlar på att rastlösa människor på forumet köper och säljer u-klockor. Det spelar ingen roll vad folk köper, det säljs ofta snart därpå ändå även om klockan är ”en keeper”, ”fantastisk” eller andra superlativ
Med det sagt är vi många som behåller U-klockorna också för de är naturligtvis grymma.![]()
Den som aldrig servad menar duSen finns vi som bara "lånat" ut sin U till andra medlemmareller hur @vanman
Jo, lite så! Kanske lite gubbsur nu också hehe, men en U50 eller 856 kittlar direkt tex.Tycker det är en vanlig känsla på många senare släpp. Med vissa undantag naturligtvis.