EZM Chronometer = gammal. Skulle gissa på >10 år.Pga priset antar jag att det inte är beggad![]()
Einsatzzeitmesser = senare än 2016 typ. Vet inte exakt, men det går väl mot 10 år snart skulle jag tro.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
EZM Chronometer = gammal. Skulle gissa på >10 år.Pga priset antar jag att det inte är beggad![]()
Bra catch!EZM Chronometer = gammal. Skulle gissa på >10 år.
Einsatzzeitmesser = senare än 2016 typ. Vet inte exakt, men det går väl mot 10 år snart skulle jag tro.
Hehe nu har du chansenDet där är två riktigt lyckade kombinationer
Den enfärgade har gjort att jag varit nära att trycka på köpknappen flera gånger när 856B flugit förbi
Fräsch komboDammar av denna gamlingen som fått hänga med ett tag. 556 MOP
![]()
Nostalgi! 556 RS var min absolut första Sinn. Jag köpte den på läder och kompletterade senare med länk minns jag. Förmodligen den mest lättavlästa klocka jag ägt.![]()
Tillbaka till Sinn, där allt en gång började
Ljus! Diggar kontrastenSlängde på gummit idag, perfekt så här i hettan! Funderar dock på något schysst brunt läder att komplettera med till 836, ljus eller mörkbrunt, vad säger ni sinn-fantaster?
![]()
Bilder lånade från nätet:
![]()
Jag testade det mesta på den. Gummi, grått isofrane, mörka och ljusa läder i olika färger.Slängde på gummit idag, perfekt så här i hettan! Funderar dock på något schysst brunt läder att komplettera med till 836, ljus eller mörkbrunt, vad säger ni sinn-fantaster?
![]()
Okej, jag hajar!Jag testade det mesta på den. Gummi, grått isofrane, mörka och ljusa läder i olika färger.
Det jag tyckte passade bäst var tunna band, mest hade jag den på det gråa mockat du har eller på ett tunt ljusbrunt slätt läder.
Tycker bägge funkar, men kanske det mörka passar aningen bättre om några månader..?Slängde på gummit idag, perfekt så här i hettan! Funderar dock på något schysst brunt läder att komplettera med till 836, ljus eller mörkbrunt, vad säger ni sinn-fantaster?
![]()
Bilder lånade från nätet:
![]()
![]()
Har sett det på äldre 556 och 656 ja!Är det vanligt att 556 har SUG märket? Aldrig sett det förut på den modellen och hade det för mig (ingen aning varför) att SUG endast tillverkar Sinn’s tegimenterade boetter? Kanske bara på äldre 556or…
Oavsett gillar jag det starkt. Något kul med sånna märken på subtila ställen.
![]()
Sinn 556i
Utropspris: 8000 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2025-07-31 22:05:29. Köp & sälj begagnade & oanvända Automatiska klockor på Tradera.www.tradera.com
Den är fantastisk! Har använt min nonstop sen jag fick hem den i våras. Och är positivt överraskad över länken. Trodde den skulle vara lite ehh stabbig eftersom den saknar taper men den är riktigt skön. Jag går mest och funderar på vilket gummi som skulle vara snyggt. Svårt att matcha något rakt mot urtavlan, kanske enklast att köpa vitt Sinn original... hmm...Otroligt nöjd med denna!
![]()
Samma här. Och viklåset är grymt. Inte alls lika stor som till övriga modeller. Richard på erikson som sa att viklåset är nättare till dessa modeller.Den är fantastisk! Har använt min nonstop sen jag fick hem den i våras. Och är positivt överraskad över länken. Trodde den skulle vara lite ehh stabbig eftersom den saknar taper men den är riktigt skön. Jag går mest och funderar på vilket gummi som skulle vara snyggt. Svårt att matcha något rakt mot urtavlan, kanske enklast att köpa vitt Sinn original... hmm...
Bild tack!Samma här. Och viklåset är grymt. Inte alls lika stor som till övriga modeller. Richard på erikson som sa att viklåset är nättare till dessa modeller.
Uppdaterade föregående post. Vet ej om den säger något men den känns mycket mer slimmad och blev positivt överraskad då jag förväntade mig något mycket bulkigareBild tack!
Får jämföra med mitt lås på 103:an imorgon bitti. Tycker det ser bekant ut.Uppdaterade föregående post. Vet ej om den säger något men den känns mycket mer slimmad och blev positivt överraskad då jag förväntade mig något mycket bulkigare![]()
Testar att bumpa mitt eget inlägg. Ingen som kör 556 med nya spännet?Börjar bli riktigt sugen på att testa en 556 med blå urtavla på H-länk. Är det någon som kör sin 556 med det ”nya” spännet som har snabbjustering?