• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Alldeles för längen sen den fick sitta på armen..
IMG_1523.jpeg

Börjar bli riktigt sugen på att testa en 556 med blå urtavla på H-länk. Är det någon som kör sin 556 med det ”nya” spännet som har snabbjustering?

Är det vanligt att 556 har SUG märket? Aldrig sett det förut på den modellen och hade det för mig (ingen aning varför) att SUG endast tillverkar Sinn’s tegimenterade boetter? Kanske bara på äldre 556or…

Oavsett gillar jag det starkt. Något kul med sånna märken på subtila ställen.

Slängde på gummit idag, perfekt så här i hettan! Funderar dock på något schysst brunt läder att komplettera med till 836, ljus eller mörkbrunt, vad säger ni sinn-fantaster? 🤓
20250725_201546.jpg
Jag testade det mesta på den. Gummi, grått isofrane, mörka och ljusa läder i olika färger.

Det jag tyckte passade bäst var tunna band, mest hade jag den på det gråa mockat du har eller på ett tunt ljusbrunt slätt läder.

Slängde på gummit idag, perfekt så här i hettan! Funderar dock på något schysst brunt läder att komplettera med till 836, ljus eller mörkbrunt, vad säger ni sinn-fantaster? 🤓
20250725_201546.jpg

Bilder lånade från nätet:
Screenshot_20250709_072622_Samsung Internet.jpg
3180242-a70478b0aa459ea3c56febd6511051e7.jpg
Tycker bägge funkar, men kanske det mörka passar aningen bättre om några månader..?

Hade brunt mocka på min 556 i lite då och då, tyckte det var en trevlig kombo. Och som @Laddsladd sa, gärna lite tunnare 👍

Trodde jag gjort en Clark Kent (dvs ”gömt” klockorna på ett bra ställe under semestern) men lyckades hitta dom. Får se vad som lockar imorgon!

Är det vanligt att 556 har SUG märket? Aldrig sett det förut på den modellen och hade det för mig (ingen aning varför) att SUG endast tillverkar Sinn’s tegimenterade boetter? Kanske bara på äldre 556or…

Oavsett gillar jag det starkt. Något kul med sånna märken på subtila ställen.

Har sett det på äldre 556 och 656 ja!

Otroligt nöjd med denna!
IMG_9120.jpeg
Den är fantastisk! Har använt min nonstop sen jag fick hem den i våras. Och är positivt överraskad över länken. Trodde den skulle vara lite ehh stabbig eftersom den saknar taper men den är riktigt skön. Jag går mest och funderar på vilket gummi som skulle vara snyggt. Svårt att matcha något rakt mot urtavlan, kanske enklast att köpa vitt Sinn original... hmm...

Den är fantastisk! Har använt min nonstop sen jag fick hem den i våras. Och är positivt överraskad över länken. Trodde den skulle vara lite ehh stabbig eftersom den saknar taper men den är riktigt skön. Jag går mest och funderar på vilket gummi som skulle vara snyggt. Svårt att matcha något rakt mot urtavlan, kanske enklast att köpa vitt Sinn original... hmm...
Samma här. Och viklåset är grymt. Inte alls lika stor som till övriga modeller. Richard på erikson som sa att viklåset är nättare till dessa modeller.

Tillbaka
Topp