Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det klassisk pilot (droppform) eller den mer fyrkantiga som AO´s klassiska?Har en förkärlek till Oakley sen barnsben, men får nog bli ett par pilotbrillor också snart (AO, Rayban?).
Var från början inne på den klassiska men är inte så säker längre.. Får nog se om jag kan åka och prova båda för att se hur de passar ansiktsformen också.Är det klassisk pilot (droppform) eller den mer fyrkantiga som AO´s klassiska?
Om man jämför med Ray Ban Caravan som är mer lika till formen så har AO Original Pilot 20mm mellan glasen medans Caravan har 15mm, så det kan vara bra att testa innan, jaVar från början inne på den klassiska men är inte så säker längre.. Får nog se om jag kan åka och prova båda för att se hur de passar ansiktsformen också.
Toppen, tack för infonOm man jämför med Ray Ban Caravan som är mer lika till formen så har AO Original Pilot 20mm mellan glasen medans Caravan har 15mm, så det kan vara bra att testa innan, ja
Ett riktigt trevligt alternativ till de klassiska Ray Ban 3025 Piloterna är annars Maui Jims Mavericks. Lite kurva på bågen men väldigt lika lookToppen, tack för infon
Har stort huvud men valde ändå 46 på Lemtosh.Någon som har Moscot Lemtosh eller Oliver Peoples Sir o Malley och har erfarenhet av storlek? Jag har ganska stort huvud så antar att jag ska gå på storlek 48/49?
För min del passar både 46 och 49. I solglasögon väljer jag storlek 49 och som vanliga glasögon föredrar jag storlek 46.Någon som har Moscot Lemtosh eller Oliver Peoples Sir o Malley och har erfarenhet av storlek? Jag har ganska stort huvud så antar att jag ska gå på storlek 48/49?
Jag har en vintagemodell ifrån Baush & Lomb Ray Ban. Dom brukar kallas ”tea cup”Någon som sett den modell från Mosley Tribes till salu någonstans i den civiliserad världen?
Har tappat bort mina och känner att jag saknar dem lite så jag tänkte försöka hitta ett nytt par.
Dock bara hittat säljare i USA och ingen av dem har varit intresserad av att skicka internationellt.
(om någon känner till någon liknande modell så är det såklart oxå intressant)
//j
Jag har en vintagemodell ifrån Baush & Lomb Ray Ban. Dom brukar kallas ”tea cup”
Dom är märkta W1081 VOAS.
Du menar i stålfärg?Främst på jakt efter något metallbågat men det där ser ut som ett möjligt alternativ, kanske ska försöker hitta ett par sådana oxå.
//j
Exakt. De guldpläterade är ju såklart också av metall : )Du menar i stålfärg?
De har sålt solglasögon ett tag faktiskt. Kolla på hemsidan så ska du hitta dem i någon svåråtkomlig hörna.Såg på instagram, Omega ger sig in i solglasögon svängen
Nja, det var väl inte riktigt min kopp te som det brukar heta Men det finns säker något Omega fan som tycker det är coolDe har sålt solglasögon ett tag faktiskt. Kolla på hemsidan så ska du hitta dem i någon svåråtkomlig hörna.
Om jag vore du skulle jag gå till en riktig optiker. De är vana att se vad som passar för vanliga glasögon. Väljer du de lite mer etablerade har de bra kanalaer att beställa hem rätt storlek.Jag är välsignad/förbannad med en bred skalle, vilket gör att jag sällan känner mig bekväm i ett par solglasögon. Har ett par äldre B&L Ray Ban Wayfarer som kommer nära, men även med 145 mm över bågen och linserna hade de gärna fått vara lite längre där. Tar gärna emot tips på solbrillor som uppfyller det kriteriet, behöver inte nödvändigtvis vara i Wayfarer-modell.
Ray Ban är väl ett av få märken som har nya glas och som vilken RayBan-optiker som helst kan beställa hem nya glas till och montera dem dessutom. Dessutom, när du ändå är hos optikern, be dem justera bågen. De har mycket liv kvar.Mina gamla Ray Bans gav "äntligen" upp vid förrgårs Gokart. Trotjänare som dagligen använts i 7 år och man kan bara undra hur många tusentals timmar jag haft dom på.
Sneda, skottskadade, repiga och nu spruckna. Ingen kunde ha dom på sig förutom jag eftersom de är så djävulskt sneda.
Kollade på nya glas och det skulle gå på 260kr med typ 3-4v frakt. Vilket ej fungerar då jag måste ha solglasögon på mig utomhus oavsett om det är solljus eller spöregn.
Jag har dock svårt att göra mig av med dom, vill ha de kvar. Finns folk till allt så finns det någon som renoverar Ray Ban Aviators?
Bild på trotjänaren.
Du skall icket dö.
Och här är nya skönheterna som frugan köpte till mig idag
Mattgröna med grönsliknande glas, mycket snygga.
58mm Aviator dessa med då Aviators har blivit halva min personlighet.
Härlig läsning!Mina gamla Ray Bans gav "äntligen" upp vid förrgårs Gokart. Trotjänare som dagligen använts i 7 år och man kan bara undra hur många tusentals timmar jag haft dom på.
Sneda, skottskadade, repiga och nu spruckna. Ingen kunde ha dom på sig förutom jag eftersom de är så djävulskt sneda.
Kollade på nya glas och det skulle gå på 260kr med typ 3-4v frakt. Vilket ej fungerar då jag måste ha solglasögon på mig utomhus oavsett om det är solljus eller spöregn.
Jag har dock svårt att göra mig av med dom, vill ha de kvar. Finns folk till allt så finns det någon som renoverar Ray Ban Aviators?
Bild på trotjänaren.
Du skall icket dö.
Och här är nya skönheterna som frugan köpte till mig idag
Mattgröna med grönsliknande glas, mycket snygga.
58mm Aviator dessa med då Aviators har blivit halva min personlighet.
Ray Ban är väl ett av få märken som har nya glas och som vilken RayBan-optiker som helst kan beställa hem nya glas till och montera dem dessutom. Dessutom, när du ändå är hos optikern, be dem justera bågen. De har mycket liv kvar.
Härlig läsning!
Jag bytte glas i mina Wayfarer med lightforce bågar förra sommaren. 500:- för nya polariserade glas - inte farligt!
Frun var snabb, annars har jag ett antal 58mm glas liggandes, och inte med 3-4v leveransMina gamla Ray Bans gav "äntligen" upp vid förrgårs Gokart. Trotjänare som dagligen använts i 7 år och man kan bara undra hur många tusentals timmar jag haft dom på.
Sneda, skottskadade, repiga och nu spruckna. Ingen kunde ha dom på sig förutom jag eftersom de är så djävulskt sneda.
Kollade på nya glas och det skulle gå på 260kr med typ 3-4v frakt. Vilket ej fungerar då jag måste ha solglasögon på mig utomhus oavsett om det är solljus eller spöregn.
Jag har dock svårt att göra mig av med dom, vill ha de kvar. Finns folk till allt så finns det någon som renoverar Ray Ban Aviators?
Bild på trotjänaren.
Du skall icket dö.
Och här är nya skönheterna som frugan köpte till mig idag
Mattgröna med grönsliknande glas, mycket snygga.
58mm Aviator dessa med då Aviators har blivit halva min personlighet.