mps
Silver
Tackar för tipset.XXL kränger dom vanliga modellerna bla. wayfarer och clubmaster för tusenlappen.
De hade lite kul till ok priser.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar för tipset.XXL kränger dom vanliga modellerna bla. wayfarer och clubmaster för tusenlappen.
Hehe, storleken är ju bokstavligen i millimeter, så du har ju storleksskillnaden där.Någon som vet om det skiljer mycket mellan storlekarna på Moscot Lemtosh? Testade storlek 46 vilket är alldeles för litet. Skulle storlek 49 göra stor skillnad?
Tänkte ha som vanliga glasögon och köra med Cliptosh.
Tack! Jo förstår ju det men hur dessa mm uppfattas kan ju vara olika. På bilden du bifogade ser det ju ut som om det är en rejäl skillnad ändå.Hehe, storleken är ju bokstavligen i millimeter, så du har ju storleksskillnaden där.
44,46,49.
Någon som vet om det skiljer mycket mellan storlekarna på Moscot Lemtosh? Testade storlek 46 vilket är alldeles för litet. Skulle storlek 49 göra stor skillnad?
Håller med. Handlade Ray-Ban Aviators i sommar, och medium kändes rejält pluttiga medan large (som jag körde på) nästan kändes lite oversize, och då är det 58 vs 62 mm. Det är ju bara att jämföra med klockor, hur stor skillnad gör inte 4mm där liksom?Min skalle kräver oftast rejäla bågar.
Jag kör 49or. De funkar. 46or ser ut som ett par Harry Potter-brillor på mig. Millimetrarna gör skillnad.
Jag har stor skalle, men tycker lemtosh ska bäras lite mindre. 49 såg konstigt ut på mig, och glappade lite.Någon som vet om det skiljer mycket mellan storlekarna på Moscot Lemtosh? Testade storlek 46 vilket är alldeles för litet. Skulle storlek 49 göra stor skillnad?
Jag har stor skalle, men tycker lemtosh ska bäras lite mindre. 49 såg konstigt ut på mig, och glappade lite.
Min skalle kräver oftast rejäla bågar.
Jag kör 49or. De funkar. 46or ser ut som ett par Harry Potter-brillor på mig. Millimetrarna gör skillnad.
Tack! Bra, då är det verkligen skillnad .Håller med. Handlade Ray-Ban Aviators i sommar, och medium kändes rejält pluttiga medan large (som jag körde på) nästan kändes lite oversize, och då är det 58 vs 62 mm. Det är ju bara att jämföra med klockor, hur stor skillnad gör inte 4mm där liksom?
Det blir nog bra. Man får ju tänka på att oftast är det inte bara bredden på glaset som är större, utan höjden också. Var ju rätt uppenbar storleksskillnad på bilden ovan.Tack! Bra, då är det verkligen skillnad .
46:an såg illa ut på mig. Snyggt när andra har små bågar men jag har svårt att bära upp det seriöst. Kanske är som med storlek på klockor att det kan krävas tillvänjning. Kör med 49.
Finns en butik i Liljeholmen (södra Stockholm) som säljer. Glömt namnet nu dock...Finns det några svenska återförsäljare utav Moscot?
I Stockholm finns väl ett par. Jag vet att Optikbaren på Hantverkargatan har, och att Vaxholmsoptik har, google är din kompisFinns det några svenska återförsäljare utav Moscot?
Kolla deras hemsida..Finns det några svenska återförsäljare utav Moscot?
Jag brukar ha en "total" som utgångsläge. Jag kollar först näsbryggans mått (18mm) , sedan glasens (52mm) = total (122mm) bredd + skalmar. 135mm är mitt idealmått inklusive skalmar, så med måtten i exemplet ovan bör jag ha en båge med ca 5mm kant vid skalmarna för att få ett perfekt utseende storleksmässigt. Är det däremot en tunn båge, som Ray Ban Pilot, då är glasen 58mm perfekta ihop med 16mm näsbrygga (58+58+16=132) eftersom bågen knappt bygger något. På solglasögon är det mer förlåtande med större storlek än om du ska ha genomskinliga glas.Någon som vet om det skiljer mycket mellan storlekarna på Moscot Lemtosh? Testade storlek 46 vilket är alldeles för litet. Skulle storlek 49 göra stor skillnad?
Typ omöjligt att veta bara ifrån bilden. Jag har sett honom bära Oliver Peoples privat, och det verkar vara ett populärt märke som gärna produktplacerar i filmer.Inte ett par solglasögon, men ni kanske kan hjälpa mig ändå. Nån som har koll på vilka glasögon Joseph Gordon Levitt bär i Trial of the Chicago Seven?
Vältajmat såhär i soliga November, men kunde verkligen inte hålla mig när Moscot släppte dessa. Älskar mina vanliga Lemtosh, men dessa är ju lite mindre konservativa.
Limiterade till 150 ex av nån anledning. Hoppas på hype givetvis!
Jag har en vintagemodell ifrån Baush & Lomb Ray Ban. Dom brukar kallas ”tea cup”
Dom är märkta W1081 VOAS.
Halva grejen med lemtosh är ju att ställa sig i direkt opposition till det senaste decenniets urlöjliga oversize-trend.Min skalle kräver oftast rejäla bågar.
Slutet av en era blir i regel en direkt opposition mot rådande trend, bara för att för att ett decennium senare återupprepas. Ett annat sätt att se på det hela är att köpa det man gillar, i vad som är rätt storlek för ditt huvud och sen äga sitt val.Halva grejen med lemtosh är ju att ställa sig i direkt opposition till det senaste decenniets urlöjliga oversize-trend.
Att utgå från att majoriteten av människor tar autonoma beslut är ett farligt spel.Slutet av en era blir i regel en direkt opposition mot rådande trend, bara för att för att ett decennium senare återupprepas. Ett annat sätt att se på det hela är att köpa det man gillar, i vad som är rätt storlek för ditt huvud och sen äga sitt val.
Speciellt när det kommer till storleken på ens solglasögon, ödesdigert.Att utgå från att majoriteten av människor tar autonoma beslut är ett farligt spel.
Är nog en bild på äkta?Fick upp annons på dessa. Sjukt snygga, men känns som en shady sida, och misstänker att kvaliteten inte är den bästa. Har ni några exempel på snarlika? Gärna grönaktigt glas.
Karamel Polarized Sunglasses
Subtle lines and one-fits-all design, the Karamel combine old school with contemporary like no other. Unisex model Ultra durable acetate frame Resin Polarized lenses UV400 protection, which offers superior anti-glare protection Includes: hard case and microfiber cloth Lens height: 1.77 inch /...komnea.com