• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om solglasögon

Tänkte unna mina beaters en ny skruv. Kört på ett häftstift några år :p

Någon som vet var man kan lösa rätt skruv till Rayban 4147?

8564C950-7325-46B0-A8A0-36EA9EAE0507.jpeg
E5171224-67A2-4882-928B-CE0A4FDD4D17.png
Skulle tro att vilken optiker som helst med lite verkstad har det hemma, lite som att urmakare har batterier liggande ;)

Jag har fortfarande ett par sköna Ray Ban Ambermatc till salu om någon är sugen ;)
Luxottica gjorde en serie ”Outdoorsman Craft” med ett fodral i äkta hjortläder.
AAA5BED4-8313-4472-BAF9-7F861BAFDE29.jpeg
Även brynbågen och skalmändarna är läderklädda.
E70C301B-B740-4437-BF44-8382DDE46940.jpeg

Jag fick deras Ambermatic-glas monterade, det var en limiterad serie som släpptes med dessa glas. Dom har en varmgul grundton som i solen blir brun. I kyla ska dom bli mer gråtonade. Väldigt behagliga när man kör bil eller när det är molnigt samtidigt som ljuset är starkt
7055EBEF-2229-41BE-9EE9-35081EE979DB.jpeg

Jag har fortfarande ett par sköna Ray Ban Ambermatc till salu om någon är sugen ;)
Luxottica gjorde en serie ”Outdoorsman Craft” med ett fodral i äkta hjortläder.
AAA5BED4-8313-4472-BAF9-7F861BAFDE29.jpeg
Även brynbågen och skalmändarna är läderklädda.
E70C301B-B740-4437-BF44-8382DDE46940.jpeg

Jag fick deras Ambermatic-glas monterade, det var en limiterad serie som släpptes med dessa glas. Dom har en varmgul grundton som i solen blir brun. I kyla ska dom bli mer gråtonade. Väldigt behagliga när man kör bil eller när det är molnigt samtidigt som ljuset är starkt
7055EBEF-2229-41BE-9EE9-35081EE979DB.jpeg

Vad är det för storlek och vad begär du för dem?

Fick hem ett par Clubmaster idag :) Har även ett annat par Ray Ban som jag fick av farsan, köpta någon gång 80-tal. Hade gärna använt dessa oftare men tycker skalmarna är väldigt obekväma runt öronen. Finns det något man kan göra åt det förutom att gå till typ Synsam och bocka till?

IMG_20200415_190430.jpg

Fick hem ett par Clubmaster idag :) Har även ett annat par Ray Ban som jag fick av farsan, köpta någon gång 80-tal. Hade gärna använt dessa oftare men tycker skalmarna är väldigt obekväma runt öronen. Finns det något man kan göra åt det förutom att gå till typ Synsam och bocka till?

IMG_20200415_190430.jpg

Du går och byter dem till en annan typ av skalmar hos valfri AD vilket jag har gjort, fast jag bytte till den typen du vill bli av med ;) . Kostar runt 1200 kr.

Luxottica... Jag rekommenderar varmt vintage Ray-Ban som är tillverkade av Bausch & Lomb, i USA. Det är som dag och natt, med en rätt snarlik prislapp.
Instämmer. Även om Luxottica fått till färgen i glasen väldigt bra (tänker närmas på G-15 & B-15) så är ju glaset inte i närheten. Alla är tydligen i mineralglas, men Luxottica vs B&L är som att jämföra akryl vs safir...

Tyvärr har ju Luxottica även sabbat Persol nu. Dom köpte även det företaget och sa i början att alla Persol fortfarande skulle tillverkas i samma fabrik och med samma teknik och material. Nu är modellutbudet nästan löjligt litet och glaskvalitén märkbart sämre :(

Luxottica... Jag rekommenderar varmt vintage Ray-Ban som är tillverkade av Bausch & Lomb, i USA. Det är som dag och natt, med en rätt snarlik prislapp.

Mina 80tals wayfarers är absoluta favoriter. Tillfälligt felplacerad så köpte jag på mig nya 2447. Älskar passformen och formen på dessa men kvalitetskänslan lämnar verkligen mycket att önska när man jämför. Någon som har koll på om det finns bausch tillverkade som liknar dessa?
IMG_20200418_113003.jpg

Mina 80tals wayfarers är absoluta favoriter. Tillfälligt felplacerad så köpte jag på mig nya 2447. Älskar passformen och formen på dessa men kvalitetskänslan lämnar verkligen mycket att önska när man jämför. Någon som har koll på om det finns bausch tillverkade som liknar dessa?
IMG_20200418_113003.jpg
gå in och browsa sortimentet hos https://www.vintagesunglassesshop.com/ Du behöver ju inte handla där (dom är hyfsat dyra) men du kanske kan hitta modellnummer att leta på ebay. Gatsby är ju snarlika till formen...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp