• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om sportur

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Fast det jag länkade är ett sånt med stift, så man kan få av det också.
Jo Jag vet, men den typen av band som ser ut sådär (limmade) men som inte har stift tänkte jag på. :)

Tycker ofta ett band utan stift kan sitta bättre då stiften göra att slutet mot bandhornen inte alltid blir lika snyggt, och det kan kännas lite klumpigt.
 

Psykel

Patek
Jo Jag vet, men den typen av band som ser ut sådär (limmade) men som inte har stift tänkte jag på. :)

Tycker ofta ett band utan stift kan sitta bättre då stiften göra att slutet mot bandhornen inte alltid blir lika snyggt, och det kan kännas lite klumpigt.
Alright, får se om jag kan hitta ett 15mm band som jag känner att jag kan sprätta.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Platsar denna tro? 30mm. :)

Tack @solex för service! :)
H6yTgpf.jpg
 
Senast ändrad:
The moment of truth! Fick hem en avi och nästan halvjoggade ner till Ica för att hämta ut mitt paket. Jag visste ju vad det var - en 43-kronors Eterna från tratten. Den var annonserad som damur, men jag hade mina misstankar... Så vad fanns i paketet?
IMG_5602.JPG

28mm! Score, det var ju ett litet herrur! Tyvärr 15mm luggar, men kan leva med det för en gångs skull.
IMG_5604.JPG

Galet läckra visare! Superskarp boett! Den verkar gå ganska för snabbt, har dragit iväg 10 sek på lika många minuter, men ska se om en ruckning löser det.
Överraskning nummer två kom när jag kollade serienumret. 2450007 placerar den precis i början av 1932! Grymt glad över att ha en till bekräftad 30-talsklocka (har en Bulova från 1931). Grymt nöjd trots att den rusar! 43kr, trots allt!
Roligt att det va ett herr ur :) trevligt att där va lite ålder på den också :happyhappy: hade matchat min Ford 32a hehe:cigar:
 

Psykel

Patek
Klickade hem en klocka igår som eventuellt är för stor! 35-36mm sa texten, men framgick inte om det var med eller utan krona. Nyservad men billig! Blir spännande att få hem!
 
Topp