• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om sportur

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
IMG_1421.JPG

Hittade denna i en låda :D
Synd på boettmaterialet, tavlan ser fin ut. :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Oooh va fin den va :happyhappy: andas lite militär över dom gämnfört med andra sportur vill ja tycka :D min får åka ner i lådan igen tills vidare. Kanske dyker det upp en i bättre skick nån gång :cigar:
Hittar du en med dålig tavla (vattenskadad) men i bra boett så lär den vara näst intill gratis, dock verkar de inte vara så jättevanliga dessa 40-tals certina sport
 

Psykel

Patek
Gjorde eventuellt ett klipp på Tradera idag. Damur enligt beskrivning, men ingen info om mått. Dimensionerna på luggarna och kronan får mig att tro att den är 28-29mm, dock. Vi får se, helt enkelt! Hade ju tur med min senaste Alpina! Hoppas att det är ett litet herrur! :D
 
Gjorde eventuellt ett klipp på Tradera idag. Damur enligt beskrivning, men ingen info om mått. Dimensionerna på luggarna och kronan får mig att tro att den är 28-29mm, dock. Vi får se, helt enkelt! Hade ju tur med min senaste Alpina! Hoppas att det är ett litet herrur! :D
Kan det vara samma klocka som jag missade idag hehe :D
 

Vicdoc

Omega
Gjorde eventuellt ett klipp på Tradera idag. Damur enligt beskrivning, men ingen info om mått. Dimensionerna på luggarna och kronan får mig att tro att den är 28-29mm, dock. Vi får se, helt enkelt! Hade ju tur med min senaste Alpina! Hoppas att det är ett litet herrur! :D
Asch den var jag också på, men sov lite på budfingret!
 

Rolfen

Rolex
Gjorde eventuellt ett klipp på Tradera idag. Damur enligt beskrivning, men ingen info om mått. Dimensionerna på luggarna och kronan får mig att tro att den är 28-29mm, dock. Vi får se, helt enkelt! Hade ju tur med min senaste Alpina! Hoppas att det är ett litet herrur! :D
Även jag hade koll på den, tyckte dock att tavlan såg lite för tvättad ut. Men vi får se när du får hem den det kan ju vara en läckerbit.
 

Psykel

Patek
Även jag hade koll på den, tyckte dock att tavlan såg lite för tvättad ut. Men vi får se när du får hem den det kan ju vara en läckerbit.
Mjo, hoppas på att det handlar om taskigt ljus och bristande fotoskills. Blånerade Breguet-visare ser inte dumt ut iallafall! Hoppas verkligen på att det är nåt jag kan bära själv! I värsta fall får jag köra den som n andra tidszon bredvid en annan klocka. :D
 

Psykel

Patek
The moment of truth! Fick hem en avi och nästan halvjoggade ner till Ica för att hämta ut mitt paket. Jag visste ju vad det var - en 43-kronors Eterna från tratten. Den var annonserad som damur, men jag hade mina misstankar... Så vad fanns i paketet?
IMG_5602.JPG

28mm! Score, det var ju ett litet herrur! Tyvärr 15mm luggar, men kan leva med det för en gångs skull.
IMG_5604.JPG

Galet läckra visare! Superskarp boett! Den verkar gå ganska för snabbt, har dragit iväg 10 sek på lika många minuter, men ska se om en ruckning löser det.
Överraskning nummer två kom när jag kollade serienumret. 2450007 placerar den precis i början av 1932! Grymt glad över att ha en till bekräftad 30-talsklocka (har en Bulova från 1931). Grymt nöjd trots att den rusar! 43kr, trots allt!
 

Bilagor

  • IMG_5604.JPG
    IMG_5604.JPG
    133.9 KB · Visningar: 17

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
The moment of truth! Fick hem en avi och nästan halvjoggade ner till Ica för att hämta ut mitt paket. Jag visste ju vad det var - en 43-kronors Eterna från tratten. Den var annonserad som damur, men jag hade mina misstankar... Så vad fanns i paketet?
IMG_5602.JPG

28mm! Score, det var ju ett litet herrur! Tyvärr 15mm luggar, men kan leva med det för en gångs skull.
IMG_5604.JPG

Galet läckra visare! Superskarp boett! Den verkar gå ganska för snabbt, har dragit iväg 10 sek på lika många minuter, men ska se om en ruckning löser det.
Överraskning nummer två kom när jag kollade serienumret. 2450007 placerar den precis i början av 1932! Grymt glad över att ha en till bekräftad 30-talsklocka (har en Bulova från 1931). Grymt nöjd trots att den rusar! 43kr, trots allt!
Kul klocka, men du får allt slänga på ett bättre band! :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Definitivt! Var mitt enda 16mm nato som inte redan satt på nåt annat, ville se hur den satt på handleden. :p
Blir ett stiligt 15mm läder, skulle jag tro. Fasta bandstift, dock.
Lätt att snitta ett vanligt läder med ett rakblad och sedan limma dit det igen på klockan om du Inte har några öppna band hemma. :)
 
Topp