Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hallåj!
Fick denna med i en auktionslåda jag köpte häromdagen, årtal cirka? Värde?
Mvh, Peder
Bra skick, rostfri och från känd tillverkare. Bra enklare smokingur. Skulle uppskatta 500-1000kr åtminstone.Hallåj!
Fick denna med i en auktionslåda jag köpte häromdagen, årtal cirka? Värde?
Mvh, Peder
Ja, jag har googlat men hittade inte denna varianten utan datum och sekund.Har du försökt att googla själv? Jag slår till med 100kr i värde.
Tackar!Bra skick, rostfri och från känd tillverkare. Bra enklare smokingur. Skulle uppskatta 500-1000kr åtminstone.
Stilig och den gråmönstrade tavlan är fin, tror den kan ge 4-6000kr på Tradera förutsatt att tavlan är fin och att det framhävs med bra bilder.Seamaster subsec. från -64 ? En klasskompis som äger den, han tänkte försöka sälja den men vill veta vad den kan vara värd. Tacksam för svar
Tack ska du ha !Stilig och den gråmönstrade tavlan är fin, tror den kan ge 4-6000kr på Tradera förutsatt att tavlan är fin och att det framhävs med bra bilder.
Jag tror också att den kommer över 4.k, inte omöjligt upp emot 6-7 k i och med den läckra tavlan !Stilig och den gråmönstrade tavlan är fin, tror den kan ge 4-6000kr på Tradera förutsatt att tavlan är fin och att det framhävs med bra bilder.
2-3000 kr?Svärföräldrarna vill sälja en ärvd omega. Jag
tycker det är tråkigt att sälja en klocka man ärvt till en främling, vill därför köpa den av dom! Vad är ett rimligt pris för denna Omega Seamaster Deville? Tack! Edit: storlek kring 34-35mm
4-5000 kr med tanken på linen dial eller vad den tavelformen heter?2-3000 kr?
Det har jag svårt att se. Manuell modell som inte är jätte populär. Linnetavla drar inte upp speciellt mycket. Guldtavla drar ner, brukar inte vara de mest eftertraktade. Jag tror på 2-3k spannet. Dessutom skall vi väl inte försöka trissa upp priset om @Koppe skall köpa loss den från släktingarna?4-5000 kr med tanken på linen dial eller vad den tavelformen heter?
Seamaster + Deville texten brukar gå bra, lnnetavlan + origianl glas med omega logo + original krona + omega spännet. Många plus i mina ögon. Men jag håller med dig, skulle aldrig betala mer än 750 kr för den.. 800 en solig dag. @Koppe se till att ta min text "out of context"Det har jag svårt att se. Manuell modell som inte är jätte populär. Linnetavla drar inte upp speciellt mycket. Guldtavla drar ner, brukar inte vara de mest eftertraktade. Jag tror på 2-3k spannet. Dessutom skall vi väl inte försöka trissa upp priset om @Koppe skall köpa loss den från släktingarna?
Och denna var den senaste som gick på PantbankenSeamaster + Deville texten brukar gå bra, lnnetavlan + origianl glas med omega logo + original krona + omega spännet. Många plus i mina ögon. Men jag håller med dig, skulle aldrig betala mer än 750 kr för den.. 800 en solig dag. @Koppe se till att ta min text "out of context"
Vanlig tavla på den, går ej, fel krona och applied logo är borta. Kostar 1750 kr, så jag håller inte med om att ovannämda klockan är värd bara 250-1250kr mer än den du länkade. Med det sagt så köper jag den gärna för det prisetOch denna var den senaste som gick på Pantbanken
https://www.pantbanken.se/auktioner...20&offset=0&kontor=&sortering=&listposition=1
Du har rätt, det gick lite fort där för mig i urvalet av referensobjekt (mitt i frukostfixet).Vanlig tavla på den, går ej, fel krona och applied logo är borta. Kostar 1750 kr, så jag håller inte med om att ovannämda klockan är värd bara 250-1250kr mer än den du länkade. Med det sagt så köper jag den gärna för det priset
Seamaster + Deville texten brukar gå bra, lnnetavlan + origianl glas med omega logo + original krona + omega spännet. Många plus i mina ögon. Men jag håller med dig, skulle aldrig betala mer än 750 kr för den.. 800 en solig dag. @Koppe se till att ta min text "out of context"
*host host* så kring lusentappen alltså? Tack för hjälp, grabbar!Och denna var den senaste som gick på Pantbanken
https://www.pantbanken.se/auktioner...20&offset=0&kontor=&sortering=&listposition=1
Seamaster + Deville texten brukar gå bra, lnnetavlan + origianl glas med omega logo + original krona + omega spännet. Många plus i mina ögon. Men jag håller med dig, skulle aldrig betala mer än 750 kr för den.. 800 en solig dag. @Koppe se till att ta min text "out of context"
Någon som vet vad ett rimligt värde på denna kan vara?
Ok, inte helt lätt att tolka men kanske ett par tusen alltså?Kika ett par poster upp så får du en rätt okej idé.
Även om det säkert spelar viss roll att den är automatisk.
Ok, inte helt lätt att tolka men kanske ett par tusen alltså?
3,9 låter billigt, men de kanske inte kostar mer?Omega Seamaster Quartz cal 1342. Nyservad av forumvän. Originallänk med alla extrabitar kvar.
Hittar inte riktigt någon bra jämförbar försäljning. Sett nån gå utan länk för 3 200 NOK på Klokkeriet, men svårt att jämföra med norrmännens prissättning. På ebay ligger dem med länk för ca 3,9k + frakt. Tumme - pekfinger någon?
Jag hoppas du har rätt3,9 låter billigt, men de kanske inte kostar mer?
Hade gissat 1-2 tusen till.
3,9 låter billigt, men de kanske inte kostar mer?
Hade gissat 1-2 tusen till.