• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

Jaegerboomboom

Breitling
Hej! Har en fin Jaeger-LeCoultre club från mitten på 70-talet. Manuellt urverk. Helt i 18k guld. Nytt läderband (original) .
Graverad på baksidan. Någon med erfarenhet gällande pris på denna?
 

Bilagor

  • IMG_20190207_203806.jpg
    IMG_20190207_203806.jpg
    89.3 KB · Visningar: 2

Strindberg

Patek
2-Faktor
Edit: ref E163 så klart.
Funtar på att släppa min stor-Jaeger, fast jag knappt haft den hemma. Men, vad i hela fridens namn ska jag begära?
Ref E63, ovanlig och stor, 37 mm. Dock med fuckad tavla. Nyservad, av proffs, men jag får av olika anledningar inga papper på det. Hittar typ inga avslutade priser.

Min klocka:
IMG_0172.JPG

Några C24-annonser:
IMG_0089.PNG
IMG_0090.PNG
IMG_0091.PNG
 

Bilagor

  • IMG_0228.PNG
    IMG_0228.PNG
    86.3 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:

Ed Black

Breitling
Hej, är sugen på Lemania TG195 men jag fattar inte hur mycket de är värda. Liknande skick verkar gå för mellan 15 och över 40 papp. Någon som vet mer?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor

URsinne

Audemars
2-Faktor
9EB531C2-E085-4B65-97ED-9D0FDC43EAD3.jpeg
82CE8872-F7A5-4F1C-B1CA-CD1BA0877581.jpeg

Det står 14389-8 cal 268 17jevels


Jag hade väntat mig runt 5k för Seamastern privat affär om den är bra, kanske mer på auktion. Men originalkrona vore bra att haft på den.
Jag är lite old school och tycker guld på stål är värdehöjande om den är i bra skick. Nu kanske det blivit tvärtom ibland.. 1959 - 60 nånstans.

Geneven vet jag inte så noga. Var inte länge sen de inte var särskilt uppskattade. Nu har de nog ökat och den ser fin ut. kanske 3,5- 4 om den är så fin som den ser ut på bilden. Är väl en 70-talsklocka.
 
Senast ändrad:

URsinne

Audemars
2-Faktor
Blev erbjuden 2500 ink frakt för Seamastern av en medlem precis,men det kändes lite väl lågt.
Om det inte är nåt särskilt fel på den är det som sagt lågt ja. Med reservation för att allt inte går att utläsa av bilden.
Nu vet jag exempelvis inte hur tavlan är men utgår från den är original. Inget uppenbart framgår iaf. Även om den inte är det är det nog ganska lågt enl mig.
 
Senast ändrad:

Salesmayne

Panerai
Hej! Ny här på forumet. Har väl en del klockor som jag använder. Försöker göra mig av med en som jag inte använder så ofta.
Dock verkar intresset rätt svalt på min blocketannons. Bifogar länk till den då jag inte hittar en bild på telefonen. Är priset aldeles tokigt? Har fått den värderad till 12-15000
https://mobil.blocket.se/annons/jamtland/rolex_1916_silverklocka/82334207
Tacksam för svar

Den är nog korrekt prissatt. Kolla in Chrono24 och traderas slutpriser för referenser. Det såldes nyligen en Trenchare för 12-14k vill jag minnas. Jag måste dock ställa en fråga, är tavlan ommålad? För att vara 103år gammal så är den jääääääääävligt crispy.
 

soccerdad61

Breitling
seamaster.jpg
Hej!
Omega seamaster ärvd efter min farfar. 40-50-tal? Vilken modell? Har letat utan att hitta någon likadan. Värde kanske också? Urtavlan är medfaren, klockan är genomgången av Osvald i Vaggeryd för 25-talet år sedan och därefter ej använd.
 
Senast ändrad:

Mrbuick

Breitling
Tack för svar. Tror nog att den ska vara omålad. Då tror jag att jag ska lägga ut den här också. Skulle vilja ha en lite modetnare klocka. Använder en seiko army till vardags och en guld certina till kostym så den här används inte så mycket.
Den är nog korrekt prissatt. Kolla in Chrono24 och traderas slutpriser för referenser. Det såldes nyligen en Trenchare för 12-14k vill jag minnas. Jag måste dock ställa en fråga, är tavlan ommålad? För att vara 103år gammal så är den jääääääääävligt crispy.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor

Salesmayne

Panerai
Ommålad?
Det är väl emaljtavla.

Restaurerad kanske är korrekt terminologi i det fallet då du har helt rätt. Skicket ser riktigt bra ut från det lilla jag såg. Den på Traddan var dock av liknande kvalité vad det nu ska betyda. Jag har tittat på dessa i ca 2 år på chrono och vääääääldigt få är i detta skick så när två dyker upp i Sverige inom loppet av två månader så blir iaf jag lite misstänksam.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Restaurerad kanske är korrekt terminologi i det fallet då du har helt rätt. Skicket ser riktigt bra ut från det lilla jag såg. Den på Traddan var dock av liknande kvalité vad det nu ska betyda. Jag har tittat på dessa i ca 2 år på chrono och vääääääldigt få är i detta skick så när två dyker upp i Sverige inom loppet av två månader så blir iaf jag lite misstänksam.
Emaljtavlor åldras inte som lackade tavlor. Det enda om de spricker eller flagar. Finns gott om mycket äldre tavlor än så som ser ut som nya.

Restaurera emaljtavlor är nog extremt ovanligt och mycket dyrt. Ska en värdefull klocka till att kosta på det. Men veta går ju inte. Men hundra år gamla tavlor i nyskick är inte särskilt ovanligt eller konstigt.
 

Salesmayne

Panerai
Emaljtavlor åldras inte som lackade tavlor. Det enda om de spricker eller flagar. Finns gott om mycket äldre tavlor än så som ser ut som nya.

Restaurera emaljtavlor är nog extremt ovanligt och mycket dyrt. Ska en värdefull klocka till att kosta på det. Men veta går ju inte. Men hundra år gamla tavlor i nyskick är inte särskilt ovanligt eller konstigt.

Fair enough. Jag har ett antal fickur med emaljtavlor och alla dessa har sprickor o div. problem. Men jag kan ändå inte påstå att jag har någon större erfarenhet av emalj så jag får lita på dig.

Jag är banne mig lite sugen på klockan om allt är i sin ordning.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej! Ny här på forumet. Har väl en del klockor som jag använder. Försöker göra mig av med en som jag inte använder så ofta.
Dock verkar intresset rätt svalt på min blocketannons. Bifogar länk till den då jag inte hittar en bild på telefonen. Är priset aldeles tokigt? Har fått den värderad till 12-15000
https://mobil.blocket.se/annons/jamtland/rolex_1916_silverklocka/82334207
Tacksam för svar
Finns tyvärr nära noll intresse för dessa, speciellt då den är så liten och det inte står Rolex på tavlan. Värderingen du fått är hög, ditt pris är väl inte galet men tror det snarare är hälften du kan få.
 
Topp