Men on topic; 85k +?tänkte passa på när han inte ser detta.....
Sjuukt charmig patina på den rackaren!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men on topic; 85k +?tänkte passa på när han inte ser detta.....
Ja men plusset kan nog vara upp till 15k?Men on topic; 85k +?
Sjuukt charmig patina på den rackaren!
Eftersom ni känner varandra så tycker jag du kan lägga på 20' på det priset när du köper denJa men plusset kan nog vara upp till 15k?
Dessa spretar rätt mkt tycker jag och många ligger på ca 100k...
Ska du verkligen sälja den ? Det är inte ofta man ser så där fina 1675or.. vi får dock räkna bort @Per i det påståendetKamrater, funderar lite på att KANSKE släppa denna....1675 från toppåret 1968, vad är ett rimligt pris tycker ni??
Jag har redan lagt bud på 75 och tänker att kompispriset går åt mitt hållEftersom ni känner varandra så tycker jag du kan lägga på 20' på det priset när du köper den
Skämt åsido så har du rätt men för under 85 tycker jag inte Andersml ska släppa den.
#pinkarrevir@Andersml Han fick nys om fsg. Nu får du hålla låg profil...
Vintage användare???Fel igen. Kuknät...
Har sett en del liknande på Ebay, brukar väl sluta mellan 1500-3000:- om jag inte är helt ute o cyklar. En gissning från mig är att klockan är från 30-talet(kanske 20tal?). Du kan läsa lite mer om märket på wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/West_End_Watch_Co.Hej!
För ca 15 år sedan ärvde jag denna klocka av min farfar. Den har legat nedpackad i en flyttkartong och nu när jag grävde upp den blev jag nyfiken på dess ursprung. Jag gick därför till Kaplans i Stockholm för ett utlåtande av en klockexpert, hans svar var dock "jag känner inte till märket". Det enda han kunde konstatera var att fjädern var trasig.
Jag vänder mig därför till er. Vet ni något om klockmärket eller kanske t.o.m. något om just detta exemplar? Affektionsvärdet är ju högt för mig, men finns det även något ekonomiskt värde i den? Och slutligen, vet ni någon bra urmakare i Stockholm som kan laga klockan?
Varmt tack på förhand!
Mycket fin Hans Beck! En rymdklocka!? En 3017 Poljot med Exacta märkning är eftersökt bland Strela samlare! Sälj inte! I England och delar av Europa såldes dom som Sekonda. Jo, glömde! Allt verkar vara original!Under dagens besök hos min klockgubbe stötte jag på denna. Har visst servicebehov.
Nån som vet vad dom går för? Länken är kass.
Har sett en del liknande på Ebay, brukar väl sluta mellan 1500-3000:- om jag inte är helt ute o cyklar. En gissning från mig är att klockan är från 30-talet(kanske 20tal?). Du kan läsa lite mer om märket på wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/West_End_Watch_Co.
Edit: i fungerande skick dvs, vet ej vad dom betingar i annat fall
Har inte köpt, men fick erbjudande på 3,5. Och då sätter han själv rätt krono-visaren. Är intresserad, men främst för att på sikt flippa. Om allt är ok, är 3,5 ok då?Mycket fin Hans Beck! En rymdklocka!? En 3017 Poljot med Exacta märkning är eftersökt bland Strela samlare! Sälj inte! I England och delar av Europa såldes dom som Sekonda. Jo, glömde! Allt verkar vara original!
Absolut. Om du inte gör det gör jag det, tycker de där är grymt kyliga.Har inte köpt, men fick erbjudande på 3,5. Och då sätter han själv rätt krono-visaren. Är intresserad, men främst för att på sikt flippa. Om allt är ok, är 3,5 ok då?
Tycker det verkar helt ok!Har inte köpt, men fick erbjudande på 3,5. Och då sätter han själv rätt krono-visaren. Är intresserad, men främst för att på sikt flippa. Om allt är ok, är 3,5 ok då?
Vet inte men vilken skönhet!Vad tror ni är rimligt för en sådan här Yema?
Jag har sett dem gå för mer än så. Nu finns det en del varianter på Tissots "pointerdate" så det kan vara därför det skiljer sig åt i pris. Jag tycker de är supercharmiga och de verkar bli mer och mer populära, här har du ett exempel på en som finns till salu på tradera, dock till ett rejält överpris kan jag tycka:Hej folket!
Jag har en Tissot med skön datumvisning. Så skön att jag bestämde mig för att köpa en till... Jag slängde in ett vad jag trodde var "för högt" bud på 3100 + provis för att jag tänkte, skit samma jag ska ha en dubbel
Dock är det någon jävel som bjudit över mig... Är dessa såhär "dyra" nu eller är det bara denna som drar iväg? (Jag köpte min för typ 1500 + provis)
http://www.kaplans.se/en/auktioner/3211/vara/1319138
Min sköning:
Tack!Jag har sett dem gå för mer än så. Nu finns det en del varianter på Tissots "pointerdate" så det kan vara därför det skiljer sig åt i pris. Jag tycker de är supercharmiga och de verkar bli mer och mer populära, här har du ett exempel på en som finns till salu på tradera, dock till ett rejält överpris kan jag tycka:
http://www.tradera.com/item/190122/261525491/super-fin-vintage-ur-tissot-antimagnetiq-pointer-date
Ser ut att sitta i glaset? Jag brukar inte se dem så ofta, men jag är inte den bästa på att leta.Tack!
Men asså vilken tomte på Tradera
Kan du avgöra om det vita strecket vid kl 8 är i glas eller tavla? Om i glas kanske jag ska bjuda lite till Hade matchat min så väl... Dessa kommer inte ut så ofta va? Eller är det bara jag som missar...?
Haha då är vi två Jag (och frun) tycker jag letar som fan men hittar ändå aldrig några "fynd"...Ser ut att sitta i glaset? Jag brukar inte se dem så ofta, men jag är inte den bästa på att leta.
Ge honom ett bra svar. jag kan inte släppa en 1675 innan jag ägt en tror jag.Kamrater, funderar lite på att KANSKE släppa denna....1675 från toppåret 1968, vad är ett rimligt pris tycker ni??
Told you soHej folket!
Jag har en Tissot med skön datumvisning. Så skön att jag bestämde mig för att köpa en till... Jag slängde in ett vad jag trodde var "för högt" bud på 3100 + provis för att jag tänkte, skit samma jag ska ha en dubbel
Dock är det någon jävel som bjudit över mig... Är dessa såhär "dyra" nu eller är det bara denna som drar iväg? (Jag köpte min för typ 1500 + provis)
http://www.kaplans.se/en/auktioner/3211/vara/1319138
Min sköning: