• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ser ut som en ref 2639 med cal 266. Väldigt vit tavla !? Så länge tavlan är bra och ommålad så skulle jag säga ca 4000kr.

Är det en Chronograph Suisse månntro? 18 karat och 37-38mm? Ser ut som en sådan fast i hyfsat skick (stukad krona?). 4-6 tkr kanske?
Tror den är orörd, han har knappt använt den. Ca 37mm skulle jag tippa. Tack för svaren :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tror den är orörd, han har knappt använt den. Ca 37mm skulle jag tippa. Tack för svaren :)
Är den i väldigt gott skick så kanske någon tusenlapp till. De är rätt enkla klockor och väldigt tunna (sköra) guldboetter. Kallades förr Fattigmans-guldklocka. Samtliga tillverkade av Chronograph Swiss, men med diverse (massor av olika) tillverkares namn eller under CS flagg själva.
 
  • Like
Reactions: Npd

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är den i väldigt gott skick så kanske någon tusenlapp till. De är rätt enkla klockor och väldigt tunna (sköra) guldboetter. Kallades förr Fattigmans-guldklocka. Samtliga tillverkade av Chronograph Swiss, men med diverse (massor av olika) tillverkares namn eller under CS flagg själva.
Tror inte den är i guld, men det får @Npd svara på.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vad bra, eller det är vad jag skulle föredra en förgylld väl bibehållen boett framför den tunna guldboetten.
Ser ut att ha klarat sig bra. Inte så vanligt.
De flesta tycker tvärt om kan vi ju förtydliga. Mao är värderingen här ovan hög, skulle säga närmare 2-3000kr.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
De flesta tycker tvärt om kan vi ju förtydliga. Mao är värderingen här ovan hög, skulle säga närmare 2-3000kr.
Ja, men ser ut som ovanligt fint skick utan några synbara genomnötningsr. Bättre än en lövtunn boett som känns som ett dallrande gelé när man rör vid den.
 

CaptainNick

Breitling
Ser ut som en ref 2639 med cal 266. Väldigt vit tavla !? Så länge tavlan är bra och ommålad så skulle jag säga ca 4000kr.

Tänkte inte på det fören du sa det, men tavlan ser vitare ut på kortet än i verkligheten, en aning iaf. På urverket står det att det är en cal.410 och i boettlocket så står det både 2830-3 och 2829... Men jag har inte lyckats hitta någon modell som ser exakt ut som den här med de siffrorna.

Kaliber 410... det är en rätt liten en då? vad är det för mått på den?

Ja precis den är faktiskt ganska liten, 33mm.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Ja precis den är faktiskt ganska liten, 33mm.

Alla vintage Omegaintressenter är nog inte så känsliga för nån millimeter hit eller dit. Ser jättefin ut på bilden. Är det engelsk boett? Spelar nog inte så stor roll.

Är den så bra som den ser ut på bild, ser inget särskilt tecken på nåt med tavlan, så borde 3,5k vara rimligt tycker jag. Kanske mer med lite flyt.
 

CaptainNick

Breitling
Alla vintage Omegaintressenter är nog inte så känsliga för nån millimeter hit eller dit. Ser jättefin ut på bilden. Är det engelsk boett? Spelar nog inte så stor roll.

Är den så bra som den ser ut på bild, ser inget särskilt tecken på nåt med tavlan, så borde 3,5k vara rimligt tycker jag. Kanske mer med lite flyt.

Det står "Waterproof" på den. Var det det som du menade?
Ja tavlan är verkligen jättefin, dock så är den en liten repa på glaset. Okej, tusen tack för hjälpen.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
De flesta tycker tvärt om kan vi ju förtydliga. Mao är värderingen här ovan hög, skulle säga närmare 2-3000kr.
Ibland betalas samma priser för guldpläterade som för 18k - https://www.tradera.com/item/342154/351942047/bovet-dual-register#view-item-main

Samtliga tillverkade av Chronograph Swiss, men med diverse (massor av olika) tillverkares namn eller under CS flagg själva.
Here we go again...
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
De flesta tycker tvärt om kan vi ju förtydliga. Mao är värderingen här ovan hög, skulle säga närmare 2-3000kr.
Sålde en liknande guldplättad i samma boett för drygt 2,5 på tratten. :)

Edit:

Hittade bara denna bild.
4A513E1D-6D8F-49E9-A5B5-7BE9D999A442.png
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 4412

Guest
Har inte tillgång till någon bild på enbart tavlan/visarna, men lyckades hitta en bild från när den var monterad i min Ploprof 600 (som tyvärr inte längre är i min ägo)

image.jpg
Jag som trodde att tavlan gick sönder när du serva den??? Den där tavlan är ju riktigt mysig o jag minns så väl hur gärna jag ville ha den..
Minst en tia för den tavlan o visarna!!!
 

RobRoy

Panerai
2-Faktor
Någon som vet vad ett rimligt värde på denna kan vara? En annorlunda fågel Omega CK2042 Ommålad tavla!Relumad vissare?! lite polerad vid servisen.
CED2B6E4-0A2C-4180-8A3D-6406881CC80D.jpeg
C31D3AF7-0A3E-4160-B652-D78D345A958D.jpeg
FCE0DC6D-40BE-44A6-A07A-5564E70B938F.jpeg
B6D04357-1B15-4760-8620-58D274FC435F.jpeg
FBF97529-11BF-46F0-8CB4-86D9E399C62E.jpeg
24FB39E1-62A9-4A34-8CB3-53E2F1FBF453.jpeg
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Jag som trodde att tavlan gick sönder när du serva den??? Den där tavlan är ju riktigt mysig o jag minns så väl hur gärna jag ville ha den..
Minst en tia för den tavlan o visarna!!!

Nja, det stämmer delvis! Urmakaren hade svårt att få fast en av visarna, så jag valde att sätta i en servicetavla + visare istället. Sålde ploppen med servicetavlan i, men mk1-tavlan är fortfarande i min ägo :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Oj det viste inte jag!
Ska försöka göra min besta innan jag köper klockan!

Tack!

Intressant hur dem ser ut?!
http://www.ahotwatch.com/Omega-CK-2042-23290.html
Det där är bara stulna bilder:
https://www.worldoftime.de/de/omega-19326.html
Missat att jag var taggad. Tyvärr har jag inget att säga, har inte koll på referensen. Gäller att hitta ett bra jämförelseex som man vet är riktigt. Håller med om extract är en bra idé.
Förmodar vi blev taggade i efterhand, då fungerar inte notiserna @RobRoy
 

RobRoy

Panerai
2-Faktor
Missat att jag var taggad. Tyvärr har jag inget att säga, har inte koll på referensen. Gäller att hitta ett bra jämförelseex som man vet är riktigt. Håller med om extract är en bra idé.
Tack!

Det där är bara stulna bilder:
https://www.worldoftime.de/de/omega-19326.html

Förmodar vi blev taggade i efterhand, då fungerar inte notiserna @RobRoy
Stor tack!
Tack för hjälpen.
Jag har tyvärr noll koll på dessa. Men Arums och Teletomtes råd, åsikter låter vettiga.
Tack.
 
Topp