Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser fake ut!Noen som kan hjelpe til med informasjon/värde på denna?
Er den ekte? Jeg synes selv den ser veldig skum ut, men har dårlig koll på vintage.
Om den er ekte, hva er det for ref og hva kan den være verdt? Inge box eller papper.
Den är fake tyvärr. Se bara längst ner på tavlan, ”Swiss movt” (movement) har Rolex aldrig skrivit. Borde stå ”Swiss” eller ”Swiss made”.Noen som kan hjelpe til med informasjon/värde på denna?
Er den ekte? Jeg synes selv den ser veldig skum ut, men har dårlig koll på vintage.
Om den er ekte, hva er det for ref og hva kan den være verdt? Inge box eller papper.
Kanske vinkeln, men övre vänstra bandhornet ser ut att vara lite stukat?Heuer har ju åkt bergodalbana (eller?) - är det någon som har en ide om rätt pris på denna. Fin tavla, all lume, lite härjad boett...
@Darren Cal.11/12 andra Heuer proffs?
Gillar den skarpt men vill inte överbetala...
Hmmm...tror inte det men skall kolla, tack för örnögat! Någon tanke om rätt pris? De vill ha 50ishKanske vinkeln, men övre vänstra bandhornet ser ut att vara lite stukat?
Dålig koll, men spontant låter det dyrt i dagsläget. Speciellt för en ljustavla. Men det finns nog de som har koll typ @PR1973Hmmm...tror inte det men skall kolla, tack för örnögat! Någon tanke om rätt pris? De vill ha 50ish
Tyvärr alldeles för dålig koll på Carrera för att våga uttala mig.Dålig koll, men spontant låter det dyrt i dagsläget. Speciellt för en ljustavla. Men det finns nog de som har koll typ @PR1973
OK tack!! Är en B+ i attraktivitet tydligen men borde ha heuer på kronan - det blir att passaTyvärr alldeles för dålig koll på Carrera för att våga uttala mig.
Tycker inte 50 låter så mycket. Mindre attraktiva varianter gick för 50+ exklusive slagavgift på Kaplans kvalitet.Hmmm...tror inte det men skall kolla, tack för örnögat! Någon tanke om rätt pris? De vill ha 50ish
Jag är säkert ute och cyklar. Bortse då från min kommentar ovan. Men Heuermarknaden är väl inte superstabil i dagsläget.Tycker inte 50 låter så mycket. Mindre attraktiva varianter gick för 50+ exklusive slagavgift på Kaplans kvalitet.
Tavlan är grymTudor Prince Oysterdate 74034 alá 34mm från 1989. Säljaren (Chrono24) ville ha lite över 15000kr för klockan. Lyckades förhandlade ned till 13400kr inklusive frakt. Servicehistorik okänd men den ska ticka på utan problem. Tycker den ser ganska sliten ut. Rejält med stretch på armbandet men det kanske man får räkna med? Luggarna och boetten ser också ganska härjade ut.
Vad skulle ni säga är ett rimligt pris? Hade gärna fått ned den till cirka 12k, men det kanske är jag som har en naiv uppfattning om prisläget?
Väldigt tacksam för alla råd/åsikter!
Vänligen
Gary Coleman
Tavlan är grym
Ca 6000 kr känns rimligt. Har sett en spread på 2000 - 20000kr för fat lug sista månaden, men 6000kr känns som sagt rimligt.Vad är ett rimligt pris att begära för 2846 omega fatlug seamaster från 1954 som är serviced samt har en nytt original installerat. Boet är i bra skick och så är tavlan. Den har urverket är cal.501
Fake!Noen som kan hjelpe til med informasjon/värde på denna?
3,5-5 tkr?Hej hej
Jag skulle behöva hjälp med att värdera den här Seamastern (14704-2 SC).
Jag har googlat och kollat på avslutade auktioner men kan inte hitta någon som ser exakt ut som den här.
Ingen expert men detta gillar jag: skarp boett, alla lume ploppar kvar (dubbelkolla!), orig krona. Ser inte ref nr på baklock. Det är tavlans status som avgör om den är bra eller riktigt bra imo. Kan du kolla ”bakom glaset” om den är ren och blank? Min såg ut som din och blev efter fix finÄr sugen på en Polerouter. Ser denna ok bortsett från glaset? Vad tycker experterna?
Okej, jag trodde lite mer. Men då vet jag, tack så mycket.3,5-5 tkr?
Tack - har dock inte möjlighet till fler bilder. Ska fundera lite hur jag ska göra?Ingen expert men detta gillar jag: skarp boett, alla lume ploppar kvar (dubbelkolla!), orig krona. Ser inte ref nr på baklock. Det är tavlans status som avgör om den är bra eller riktigt bra imo. Kan du kolla ”bakom glaset” om den är ren och blank? Min såg ut som din och blev efter fix fin
Hej hej
Jag skulle behöva hjälp med att värdera den här Seamastern (14704-2 SC).
Jag har googlat och kollat på avslutade auktioner men kan inte hitta någon som ser exakt ut som den här.
Kan du inte hojta till mig om du inte ska ha den? Pretty pleaseTack - har dock inte möjlighet till fler bilder. Ska fundera lite hur jag ska göra?
Är sugen på en Polerouter. Ser denna ok bortsett från glaset? Vad tycker experterna?