Aha. Prova att gnugga med tandkräm. Brukar räcka långt.Tack!
Nej, på plexit.. utvändigt. Misstänker någon form av färg stänk. Har inte försökt mig på att rengöra ännu. Om du kollar senaste bilden ser du en "prick" ovanför minut-visaren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aha. Prova att gnugga med tandkräm. Brukar räcka långt.Tack!
Nej, på plexit.. utvändigt. Misstänker någon form av färg stänk. Har inte försökt mig på att rengöra ännu. Om du kollar senaste bilden ser du en "prick" ovanför minut-visaren.
Gissar på 70-talHej ny här.
Fick denna City professional automatic
Serie nr: 330088 om det är till någon hjälp.
häromdagen av min svärfar som ärvt den av sin far
Vad ligger dom på i pris?
Har hittat lite info att dom togs in och såldes av en urmakare i Stockholm.
Någon som vet under vilken period dom gjordes?
Tack på förhand Mvh Björn
Tur man inte kasta den dåGissar på 70-tal
Värde är väl kanske 2500-3500:-
Movado med El primero verk
Jäkla fin Movado! Värde ungefär som @Anders Forsberg skriver ovan, hade tavlan varit bättre hade du kunnat få ut mer. Ska du sälja den?Movado med El primero verk
Du har postat den i en värderingstråd, bara så att du är medveten om det. Med det sagt kan man ju givetvis vilja ha reda på ett värde utan att ha den till salu.Movadon är inte till salu
Tror vi är lite skadade av att de flesta som frågar om värderingar ofta vill sälja sina klockor, kan ju också vara att man endast är intresserad av att få ett hum om värdet.Du har postat den i en värderingstråd, bara så att du är medveten om det. Med det sagt kan man ju givetvis vilja ha reda på ett värde utan att ha den till salu.
Håller med om @eriksson850 värdering. Vore ju synd att bara kasta klockor bara för dess värde eller snarare avsaknaden av. frågan är ju ifall du gillar den? Grymt trevlig modell/monnin boett som är modern i storlek och bra kvalitet. Dessutom med affektionsvärde som arv och lite svensk anknutning med märket City.Tur man inte kasta den då
Fick för mig när jag fick den att det va nått krimskrams från ur & penn.
Fick en drös med blandade klockor.
Får väl lägga upp en liten samling när jag kommer hem igen, men det blir i nån annan tråd
Tack för svaret
Cool dykare. De flesta resonerar tvärtom. "Jag har ärvt en värdefull guldklocka, vad kan den vara värd?" Så är det någon guldplätterad quartzklocka.Tur man inte kasta den då
Fick för mig när jag fick den att det va nått krimskrams från ur & penn.
Fick en drös med blandade klockor.
Får väl lägga upp en liten samling när jag kommer hem igen, men det blir i nån annan tråd
Tack för svaret
Tavlan ser väl rätt bra ut? Visarna har endast tappat lysmassan? Känner du inte att det har något värde att behålla själva klockan som arvegods? Jag hade nog sålt länken för guldvärdet och haft kvar klockan och satt den på ett fint band. Är du bara ute efter pengarna är det nog ett bra alternativ att sälja till Kaplans, såg de betalar 314 kr/g.Hej alla,
jag har fått ärva en guldklocka av märket Dugena. Urtavla och visare skadade och enligt urmakare inte lönt att restaurera.
Boett och länk är i 18k guld. Skall jag försöka sälja denna för guldpriset eller lämna in hos t.ex. https://www.kaplansadelmetall.se/Salja ?
Tacksam för svar!
Tavlan ser väl rätt bra ut? Visarna har endast tappat lysmassan? Känner du inte att det har något värde att behålla själva klockan som arvegods? Jag hade nog sålt länken för guldvärdet och haft kvar klockan och satt den på ett fint band. Är du bara ute efter pengarna är det nog ett bra alternativ att sälja till Kaplans, såg de betalar 314 kr/g.
Ser grymt charmig ut! Borde väl inte vara omöjligt att få 6k oservad iaf.Tänkte kolla vad Omega Suverän går för nuförtiden.
Den här har varit hos mig i 10 år, och är i servicebehov. Jag tycker allt ser orginal ut, men boetten är polerad. Charmig patina. Värt att reparera? Är det på ebay dom betingar högst värde?
Fin patina! Jag skulle nog testa att lägga den oservad på Kaplans auktioner. Annars bör väl Tradera ge ett ganska rättvist pris i och med auktion. Suverän med svart tavla och i bra skick har sålt på Kaplans för över 20K med avgifter för inte så länge sedan.Tänkte kolla vad Omega Suverän går för nuförtiden.
Den här har varit hos mig i 10 år, och är i servicebehov. Jag tycker allt ser orginal ut, men boetten är polerad. Charmig patina. Värt att reparera? Är det på ebay dom betingar högst värde?
Inte alls nödvändigtvis.Är det på ebay dom betingar högst värde?
Inte alls nödvändigtvis.
Det är också en sån klocka jag numera tycker är positivt om man inte behövde skicka ut ur landet, om man nu ska se det från den sidan.
Jaegern och Movadon var trevligast, Jaegern mest värd av de ovan. Hade definitivt valt Jaegern, så frågan är bara vem som ska snygga till den tills dess!Hejsan,
Var och rensade hos farmor och fick dessa klockor som "skräpade" i diverse lådor. Har aldrig tänkt på klockor alls tidigare men blev medlem här och är riktigt impad av era kunskaper - kul med ett klockforum ! Undrar ju självklart om det är någon här som vet om dessa är värda något?
Jag vill ge min systerson den finaste av dessa klockor när han tar studenten om 13 år, vilken skulle du välja?
Tacksam för din tid och svar.
Mvh
// Cecilia
* Omega Genéve Waterproof 36mm. Manuell uppvridning, armband i rostfritt stål
* Jaeger-LeCoultre 34mm
* Tissot Seastar 34mm, armband i rostfritt stål
* Terval 15mm, en sten saknas i nederkant (kl. 6.30)
* Movado 23mm
Jaegern och Movadon var trevligast, Jaegern mest värd av de ovan. Hade definitivt valt Jaegern, så frågan är bara vem som ska snygga till den tills dess!
Jag håller med @Aurum om att Jaegern är mest åtråvärd och med störst värde. Sen kommer Omegan (jag gissar på att både Omegan och Tissoten är förgyllda?).Hejsan,
Var och rensade hos farmor och fick dessa klockor som "skräpade" i diverse lådor. Har aldrig tänkt på klockor alls tidigare men blev medlem här och är riktigt impad av era kunskaper - kul med ett klockforum ! Undrar ju självklart om det är någon här som vet om dessa är värda något?
Jag vill ge min systerson den finaste av dessa klockor när han tar studenten om 13 år, vilken skulle du välja?
Tacksam för din tid och svar.
Mvh
// Cecilia
* Omega Genéve Waterproof 36mm. Manuell uppvridning, armband i rostfritt stål
* Jaeger-LeCoultre 34mm
* Tissot Seastar 34mm, armband i rostfritt stål
* Terval 15mm, en sten saknas i nederkant (kl. 6.30)
* Movado 23mm
+1 på det här, med reservation för att Omega och Tissot inte är tillverkade i guld.Jag håller med @Aurum om att Jaegern är mest åtråvärd och med störst värde. Sen kommer Omegan (jag gissar på att både Omegan och Tissoten är förgyllda?).
Jag tror Jaegern kan bli fin efter en service och glasbyte. Kostnad för detta hos en Jaeger återförsäljare är mycket 6-15 tkr, förmodligen mer än klockans värde. Vänd dig i stället till en duktig oberoende som kommer göra samma arbete för ca 2-3 tkr.
Min uppskattning av dina klockors värde i nuvarande skick;
Omega 3 tkr
JLC 6-7 tkr
Tissot 1 tkr
Terval 100kr om den inte är i ädel metall, då skrotvärdet ca 600kr uppåt beroende på om även länken (armbandet) i ädel metall. Dessa tantklockor är tyvärr ingen större efterfråga på alls. För små och för pråliga.
Movadon 500kr. Detta är en jättefin klocka men damur betingar lägre värde. Serva och fixa den till dig själv och du har en fin klocka som håller livet ut.
Jag håller med @Aurum om att Jaegern är mest åtråvärd och med störst värde. Sen kommer Omegan (jag gissar på att både Omegan och Tissoten är förgyllda?).
Jag tror Jaegern kan bli fin efter en service och glasbyte. Kostnad för detta hos en Jaeger återförsäljare är mycket 6-15 tkr, förmodligen mer än klockans värde. Vänd dig i stället till en duktig oberoende som kommer göra samma arbete för ca 2-3 tkr.
Min uppskattning av dina klockors värde i nuvarande skick;
Omega 3 tkr
JLC 6-7 tkr
Tissot 1 tkr
Terval 100kr om den inte är i ädel metall, då skrotvärdet ca 600kr uppåt beroende på om även länken (armbandet) i ädel metall. Dessa tantklockor är tyvärr ingen större efterfråga på alls. För små och för pråliga.
Movadon 500kr. Detta är en jättefin klocka men damur betingar lägre värde. Serva och fixa den till dig själv och du har en fin klocka som håller livet ut.
De förgyllda stål länkarna är inte original och har inget värde alls att tala om. Klockorna blir mycket finare i mitt tycke med nya fina tunna ostoppade läderarmband.