grebron
Basic
Väldigt svårt att se vad det är på bilderna. Är det en IWC Ingenjör?
nej ingen ingenjör. Det står Longines Automatic
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt svårt att se vad det är på bilderna. Är det en IWC Ingenjör?
Åtminstone har dom förökat sigär det lättare att se nu?
De står IWC Ingenieur på en av dem i alla fall.Här är bilderna i större storlek
IWC ser jättefejk ut.De står IWC Ingenieur på en av dem i alla fall.
Edit: Man måste ha mer info om några av dem för att kunna säga nåt vettigt. De flesta av dem nån hundring med nåt untantag. Är IWCn fake?
Eftersom ingen har svarat börjar jag med att gissa på ungefärliga värden, men jag har ingen vidare koll på Tissot. Uppifrån och ned:Tjena,
Är lite inne på att släppa några klockor för att minska mängden samt att jaga en lite mer, i mitt tycke, eftertraktat ur. Tänkte dock höra hur man ska prissätta följande och om någon kunde vara snäll att hjälpa till med det. Alla klockor rullar på och går okey men ingen servicehistorik.
Tissot hammarautomat 33mm:
Tissot Våffeltavla manuell 33-34mm:
Tissot antimagnetique 35mm manuell:
Omega hammarautomat med Türler tavla 34mm:
Mimo 31-32mm manuell:
Tacksam för all hjälp!
Mvh
Deddas
Eftersom ingen har svarat börjar jag med att gissa på ungefärliga värden, men jag har ingen vidare koll på Tissot. Uppifrån och ned:
1,5
4 head only
1,2
8 (antar guld på stål, osäker på Turler mervärde)
1,5
Som sagt, gissar, men alltid en början.
Eftersom ingen har svarat börjar jag med att gissa på ungefärliga värden, men jag har ingen vidare koll på Tissot. Uppifrån och ned:
1,5
4 head only
1,2
8 (antar guld på stål, osäker på Turler mervärde)
1,5
Som sagt, gissar, men alltid en början.
Skjuter också ett skott. Drar däremot ner värdena något.
Många trevliga modeller, men tror att patinan kan dra ner något på dem.
Dock (o?)kvalificerade gissningar och inget annat.
Själv hade jag dundrat upp dem på Tradera och inte behövt fundera så mycket på att räkna fram ett försäljningspris.
1. 1.5k
2. 3k
3. 1k
4. 6k (är Türler-märkningen okej? Var den så skakig när det begav sig?)
5. 1k
Tack för svaren! Det enda jag reagerade på prismässigt är nog att ni tror våffeltavlan är dyrare än hammarautomaten? Min gissning skulle vara ca 3-4' för automaten och 2-3' för våfflan? Vet faktiskt inte hur en türler märkning ska se ut. Måste man nog kolla upp...
Återigen, tack för svar!
Jo, så kan det vara. Haha jag är också osäker...Bumpern är väl kanske den jag själv känner mig osäkrast på.
Svårt att se bara utifrån en bild, men kan ändå tro att potentiella köpare kan tycka att den har lite för mycket patina. Sen är väl storleken också lite fel för att få riktiga premiumpriser.
Våfflor är ju däremot ganska rätt. Även om boetten inte är den som kanske är mest omtyckt.
Men som sagt - ingen exakt vetenskap från min sida.
3500 kr head only, om det är en random Seamaster. Länken vet jag inte.Ingen som vill gissa på denna? Tacksam för hjälp, auktionen närmar sig slut
Jag hänger nog med ungefärligen på det de andra sagt men hamarrautomaten vill jag nog ha upp en bit. Hade jag den och skulle sälja fick man betala 2- 2,5 om den funkar bra.Tack för svaren! Det enda jag reagerade på prismässigt är nog att ni tror våffeltavlan är dyrare än hammarautomaten? Min gissning skulle vara ca 3-4' för automaten och 2-3' för våfflan? Vet faktiskt inte hur en türler märkning ska se ut. Måste man nog kolla upp...
Återigen, tack för svar!
Jag har ingen koll på urverken, men jag gillar våfflor.Jag hänger nog med ungefärligen på det de andra sagt men hamarrautomaten vill jag nog ha upp en bit. Hade jag den och skulle sälja fick man betala 2- 2,5 om den funkar bra.
Våfflan 3-4 som @Anders Forsberg och @Criss Cross sagt.
Ja, lite frasiga. Lingonsylt och grädde föredrar jag på.Jag har ingen koll på urverken, men jag gillar våfflor.
Okey, tack för svar!Jag hänger nog med ungefärligen på det de andra sagt men hamarrautomaten vill jag nog ha upp en bit. Hade jag den och skulle sälja fick man betala 2- 2,5 om den funkar bra.
Våfflan 3-4 som @Anders Forsberg och @Criss Cross sagt.
Hold up...Lingonsylt ??Ja, lite frasiga. Lingonsylt och grädde föredrar jag på.
Ja, det passar bäst till pannkakor och våfflor.Hold up...Lingonsylt ??
Jejsan, första gången jag hänger i vintagetråden!
Nu till min fråga, min far ärvde en omega för många år sen, och han är rätt nyfiken på vad den kan vara värd, så vi vänder oss hit.
Den är i helguld, väger cirka 100 gram, grymt bra skick för sin ålder.
Tack på förhand!
Gick en sån C-shape på auktion för bara nån vecka sen. Då hade den en rejälare originallänk och vägde in på 120,6 gram. Den landade, efter avgifter, på 38.000kr.
Din pappas är dock i finare skick överlag, så jag hade gissat på nånstans runt 35-38k.
Länken som sitter på nu är förmodligen bara värd sin vikt i guld.
Helt tvärt om än vad jag brukar köra...köttbullar p-mos, brunsås och lingon är magi...Ja, det passar bäst till pannkakor och våfflor.
Köttbullar etc skulle jag aldrig använda det till däremot, som jag förstått en del gör.
Testa. En positiv överraskning kanske väntar.Helt tvärt om än vad jag brukar köra...köttbullar p-mos, brunsås och lingon är magi...
Men har inte testat det så ska inte klaga på kombon
Bara för att förtydliga, utan att jag sett auktionen, visst menar du pris inklusive guldlänken? Jag tänker så @Victorjsson inte får fel uppfattning.Gick en sån C-shape på auktion för bara nån vecka sen. Då hade den en rejälare originallänk och vägde in på 120,6 gram. Den landade, efter avgifter, på 38.000kr.
Din pappas är dock i finare skick överlag, så jag hade gissat på nånstans runt 35-38k.
Länken som sitter på nu är förmodligen bara värd sin vikt i guld.
Jejsan, första gången jag hänger i vintagetråden!
Nu till min fråga, min far ärvde en omega för många år sen, och han är rätt nyfiken på vad den kan vara värd, så vi vänder oss hit.
Den är i helguld, väger cirka 100 gram, grymt bra skick för sin ålder.
Tack på förhand!
Superflot ur! Her er en lignende, dog i lidt ringere skick: https://klocksnack.se/threads/herrur-omega-constellation-18k.113720/
Tilføj lidt for bedre skick og så plus guldværdien af länken.