Jockepunch
Basic
Jag vill säga 200-300 max, antagligen ej seikolänk på den och klockan i fråga har haft 2 säljare på Tradera.
Men finns kanske någon som vet bättre än mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vill säga 200-300 max, antagligen ej seikolänk på den och klockan i fråga har haft 2 säljare på Tradera.
Ok, tack för svar!Jag vill säga 200-300 max, antagligen ej seikolänk på den och klockan i fråga har haft 2 säljare på Tradera.
Men finns kanske någon som vet bättre än mig.
Jag håller på att jaga mig galen efter en Seiko Chronograph från 80talet, nämligen 7a28-7020.
Har sett flera gamla annonser här på ks där den gått för strax över 2000 men den enda som finns för köp-nu på eBay ligger på 15.000.
Vad är egentligen rimligt?
@Rozzy ursäkta taggningen men såg din på insta, har du kanske koll?Vad tror ni är rimligt att betala för den här kontikin? Velat ha en ett tag och gillar looken på den här. Fungerande skick och 34 mm stor, inga andra uppgifter tyvärr..
Circus 2-2.5k iom att bezel är rätt trist(?).Vad kan denna vara värd? Kommer på ett natoband. Jag tror att vridringen är sliten bakelit.
Circus 2-2.5k iom att bezel är rätt trist(?).
Tack! Detta är min andra. Den är nog lite större än denna, min är 37mm och har annan boett med halvgömd/skyddad krona (den heter ju dessutom Kontiki 20). Mina har bägge kom med original Gay Freres länk som är väldigt trevlig och gör halva klockan i mitt tycke. Dom är populära och dragit iväg. Jag sålde en med blå tavla (och länk) för 8000 för ca två år sedan. Den du länkar till borde väl gå för ca 3000kr är min uppskattning.@Rozzy ursäkta taggningen men såg din på insta, har du kanske koll?
Blev ännu mer sugen på köp efter att ha sett din för övrigt, superfin!
Intressant. Tror du har bättre koll än jag men jag hade gissat på häftenCircus 2-2.5k iom att bezel är rätt trist(?).
Intressant. Tror du har bättre koll än jag men jag hade gissat på häften
Intressant. Tror du har bättre koll än jag men jag hade gissat på häften
Tror ni liksom har rätt båda två. Har följt ett gäng på Tradera och det verkar vara en modell med spretig prisbild. Skulle bli lika lite förvånad om den där gick för 1000 på auktion som om det visade sig gå att få 2500 med en bra annons och lite tålamod, förutsatt att den fungerar bra. Ser ju fin ut förutom ringen om jag inte missat något.Kanske att jag tog i något, men den lägre summan bör den absolut kunna nå.
Men det är ju lite grann dagsformen som styr, så klart.
Jättetack för svar!Tack! Detta är min andra. Den är nog lite större än denna, min är 37mm och har annan boett med halvgömd/skyddad krona (den heter ju dessutom Kontiki 20). Mina har bägge kom med original Gay Freres länk som är väldigt trevlig och gör halva klockan i mitt tycke. Dom är populära och dragit iväg. Jag sålde en med blå tavla (och länk) för 8000 för ca två år sedan. Den du länkar till borde väl gå för ca 3000kr är min uppskattning.
Dagens;
Blev ett köp! Dags för länkjakt...Tack! Detta är min andra. Den är nog lite större än denna, min är 37mm och har annan boett med halvgömd/skyddad krona (den heter ju dessutom Kontiki 20). Mina har bägge kom med original Gay Freres länk som är väldigt trevlig och gör halva klockan i mitt tycke. Dom är populära och dragit iväg. Jag sålde en med blå tavla (och länk) för 8000 för ca två år sedan. Den du länkar till borde väl gå för ca 3000kr är min uppskattning.
Dagens;
Undrar om det är guldtavla på de där? De mer frostade är det, kanske på den med...Gick inte denna väldigt billigt? Tycker visarna/tavlan ser väldigt bra ut under det repade plexit.
https://www.bukowskis.com/sv/lots/1227008-omega-constellation-chronometer-armbandsur-35-mm
Undrar om det är guldtavla på de där? De mer frostade är det, kanske på den med...
Den ser väl rätt hyfsad ut. Ett nytt glas så, men de står väl inte så jättehögt i pris. Oservad och allt. Blir väl 20% upp på priset också, gravyr, halvsliten antagligen. Ska nog inte kosta så mycket mer.
Tavlorna märks väl med OM - Swiss made - OM eller något likande om de är solidaUndrar om det är guldtavla på de där? De mer frostade är det, kanske på den med...
Den ser väl rätt hyfsad ut. Ett nytt glas så, men de står väl inte så jättehögt i pris. Oservad och allt. Blir väl 20% upp på priset också, gravyr, halvsliten antagligen. Ska nog inte kosta så mycket mer.
Du tänker nog på en annan modell dåIntressant! Trodde de betingade mycket mer, framförallt när de var Chrono-certifierade. Har nog aldrig sett någon under 10 då, eller så tänker jag på en annan modell.
Mja, tycker inte det verkar vara så alltid på c-shape. Men troligt den tavlan inte är det, men vet ej.Tavlorna märks väl med OM - Swiss made - OM eller något likande om de är solida
Du tänker nog på en annan modell då
Mja, tycker inte det verkar vara så alltid på c-shape. Men troligt den tavlan inte är det, men vet ej.
Tavlorna märks väl med OM - Swiss made - OM eller något likande om de är solida
Dom massiva guldtavlorna återfanns endast på massiva guldklockor och märktes ut med OM - Or Massif. Två av mina C-shape, ena o guld.Du tänker nog på en annan modell då
Mja, tycker inte det verkar vara så alltid på c-shape. Men troligt den tavlan inte är det, men vet ej.
Menar du att det inte förekom på guld på stål? Jaha, nytt för mig. Då är alltså inte heller guldmärkt tavla på guld på stålklockor ett originalutförande?Dom massiva guldtackorna återfanns endast på massiva guldklockor och märktes ut med OM - Or Massif. Två av mina C-shape, ena o guld.
Det är min uppfattning. Har du någonsin sett en ”OM”-tavla på en G/S?Menar du att det inte förekom på guld på stål? Jaha, nytt för mig. Då är alltså inte heller guldmärkt tavla på guld på stålklockor ett originalutförande?
Ja.Det är min uppfattning. Har du någonsin sett en ”OM”-tavla på en G/S?
Ingen aning heller, men den där compressor Lemanian var ju sjukt fet!
Polaren skickade dessa bilder till mig då han vet att jag är lite klockintresserad.
Värde undrar han, ska inte sälja bara nyfiken, jag har inte den blekaste. Knappast några jättesummor men har någon en uppfattning?
Sjukt kool Lemania! Den är nog värd en relativt ansenlig summa.
Polaren skickade dessa bilder till mig då han vet att jag är lite klockintresserad.
Värde undrar han, ska inte sälja bara nyfiken, jag har inte den blekaste. Knappast några jättesummor men har någon en uppfattning?
Köper gärna svarta om han vill. Dålig koll på värdet och beror mkt på skick som är svårt att avgöra på bilderna. En vit motsvarande ligger väl på typ 2-4 i ganska bra skick. Denna kanske 8+?