Beror på hur böjt det var och om det gick att böja tillbaka. Håller dock med dig om den första värderingen, med en annan roligare tavla det dubbla eller mer.Oj, det missade jag ju helt.
Då inte värd särskilt mycket i min bok.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror på hur böjt det var och om det gick att böja tillbaka. Håller dock med dig om den första värderingen, med en annan roligare tavla det dubbla eller mer.Oj, det missade jag ju helt.
Avståndet mellan bandhornen var fortfarande 18 mm men det nedre högra hade fått en smäll på något sätt. Svår prisbild givetvis, en säljare tycker såklart inte att det är en big deal men som klockintresserad köpare är det ju annorlunda.Oj, det missade jag ju helt.
Damklocka antar jag? Isf kanske runt 100:-Hej, hittade denna klocka på loppis. Någon som kan ge ett uppskattat värde?
Damklocka antar jag? Isf kanske runt 100:-
Det är en ganska smal marknad, själva kvalitén på uret är det inget fel på men få som är bekväma att bära så små ur.Jo, det är en damklocka. Tack för snabbt svar. Vet inte ifall jag ska sälja eller behålla ännu. Men om priset inte är mer än så har det nog inte någon större betydelse. Dock betalade jag inte mer än 1€.
Med vänlig hälsning,
Stegge
Lägg ut på auktion. The sky is the limit.Jumbo, våffla, guld på stål, någon som har en uppfattning?
Tack för input! Nu kan vi skrota tråden.Lägg ut på auktion. The sky is the limit.
Ser ju oförskämt fin ut. Lite avsaknad lume på minutvisaren kanske?Jumbo, våffla, guld på stål, någon som har en uppfattning?
Den där tavlan går inte av för hackor! Ruskigt snygg!Jumbo, våffla, guld på stål, någon som har en uppfattning?
Tack! Ja den är i väldigt fint skick och tavlan likaså möjligtvis med undantag för lumen som du påpekade.Ser ju oförskämt fin ut. Lite avsaknad lume på minutvisaren kanske?
10-12k-nånting?
Guldvärdet typ. Brukar väl vara upp mot 10g i en sån @Strindberg ?Vad går sånna här för? Tror den är 18k om jag inte har fel, arvegods från min farfar
Mer eller mindre guldvärdet så det blir ju en slant. Ca 15' beroende på karathalt.Hej
En bekant till mig har ärvt denna vad kan värdet vara någon som har koll? Vikt ca 60g
Du behöver lägga med bild/bilder på de delarna som är utbytta för att ge en bättre bild av värdet. Dessa delar är nämligen väldigt viktiga för värdet (Om rätta för den referensen). Bezel tex kan dra ner värdet på klockan med 30k om den inte är med. Armband om ett 1039 med ändlänkar 516 har ett värde om ca 20k i gott skick. Kronan ca 5k om rätt modell. Och knapparna runt 5k. Visarna kanske 8k.Här är en Omega Speedmaster ref. 105.012.66 CB som jag är nyfiken på vad marknadsvärdet kan vara. Den köptes på auktion år 1987 för typ 800:- av en släkting till mig. Endast använd vid finare tillfällen de senaste 20 åren, övrig tid förvarad i en byrålåda. Klockan har genomgått en fullständig service av Omega under april -20, då det även byttes visare, krona, pushers. Alla originaldelar finns kvar, samtliga är i ok skick. Även utbytt bezel och länk, men detta gjordes troligen under 80-talet. Baksidan visar att klockan varit flitigt använd då loggan nästan är borta.
Är det någon som har en känsla av vad marknadsvärdet kan vara?
Hej! Finns det någon som har ett tipps på modell för trevlig vintage klocka med boett i guld som inte är otroligt dyr? 14 eller 18 karat?Jag tycker runt 34 mm är snyggast. Är det bättre att köpa en manuell än automatisk? Jag tänker att manuella kanske inte behöver service eftersom de måste dras upp varje dag och att urverket kanske därför inte är avancerat? Tacksam för snar! Hälsningar Joakim