• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

Åskviggen

Panerai
Under 2020 har mitt klockintresse svalnat lite.. denna omega har dock gjort mig riktigt sugen på inköp.
Vad tror ni om prisbilden? Listad norr om 10k
0DC6A8C5-3346-4119-98B4-3310EB8065F1.png
249CDE73-4A73-41FB-92F2-F0FC63D8E682.png
12B612AE-B745-4423-9C2C-FF7101FB9B2F.png
435A0EDF-9CF8-47F6-BDE8-2711E745C447.png
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Ok.
Det som tilltalade mig var den patinerade tavlan, kan det vara orsaken till en sån hög prissättning?
En patinerad tavla brukar i de allra flesta fall vara billigare än en tavla nära nyskick.
Låter bara som ett säljknep om säljaren tar premium pga tavlan.

Vill minnas jag sett med liknande tavlor till salu här på forumet för runt 5-6k.
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hej, har denna i lådan hemma men tyvärr används den väldigt sällan. Ej guld men i riktigt fint skick, vad kan ett ungefärligt värde vara tror ni?
Den är fullt fungerande.
 

Bilagor

  • Orator.jpg
    Orator.jpg
    272.6 KB · Visningar: 29

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Någonting särskilt bakom ”småhal”?
Egentligen spelar det ingen roll för min del. Jakten är en stor del av det roliga, varför jag helst undviker kurerade samlingar hos försäljare.
...oavsett hur sinnessjukt bra dennes bilder nu råkar vara.
Bara nyfiken. :)
Är väl inget som utmärker shuck, men inte alltid korrekt beskrivning angående skick. Att han sedan var otrevlig och ljög när han backade från en färdig affär gör det personligt. Han backade pga att visarna såg ut att ha fått ny lysmassa. Han säljer aldrig klockor med utbytt lysmassa sade han då. Skickade flera aktiva annonser han hade som hade ny lysmassa och hans svar otrevligt och visade på att han saknade kunskapen eller bara ljög.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Är väl inget som utmärker shuck, men inte alltid korrekt beskrivning angående skick. Att han sedan var otrevlig och ljög när han backade från en färdig affär gör det personligt. Han backade pga att visarna såg ut att ha fått ny lysmassa. Han säljer aldrig klockor med utbytt lysmassa sade han då. Skickade flera aktiva annonser han hade som hade ny lysmassa och hans svar otrevligt och visade på att han saknade kunskapen eller bara ljög.
Ah, alright.
Tack för att du berättade.
Kommer ihåg att jag blev blockad på hans Insta när jag poängterade en ”Suverän” som inte var av Suverän-referens.
Sen var han iofs ganska trevlig och saklig i PM, men min kommentar och min status som följare försvann fortare än kvickt. :rolleyes:
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Ah, alright.
Tack för att du berättade.
Kommer ihåg att jag blev blockad på hans Insta när jag poängterade en ”Suverän” som inte var av Suverän-referens.
Sen var han iofs ganska trevlig och saklig i PM, men min kommentar och min status som följare försvann fortare än kvickt. :rolleyes:
Är det den handlare jag tror, så blev jag också bannad som följare efter att jag anmärkte på uppenbar omlumning när annat påstods...
 

holma20

Panerai
Senast ändrad:

holma20

Panerai
Fin klocka! Men i och med att du har budgivning på Tradera kanske du borde dra tillbaka den från KS? För du kan ju inte sälja den via KS längre då du har bindande bud.
Har varit med ett antal ggr där vinnande bud inte betalar, så när den är officiellt såld så tar jag bort annonsen ”Avslutad”
Kan iof sätta OHPF
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Har varit med ett antal ggr där vinnande bud inte betalar, så när den är officiellt såld så tar jag bort annonsen ”Avslutad”
Kan iof sätta OHPF
Låter väl som en bra idé. Tänker också för din egen skull så du kanske undviker att få ett högre bud via KS än det ledande på Tradera. Då kan det bli ett moraliskt dilemma :)
 
Tänkte sälja denna klocka och undrar lite kring prissättning. Klockan är i behov av en service då den efter några timmar av fint tickande ofta stannar. Klockan är som ni vet automatisk vilket får mig att tro att det antingen är den mekanismen det är fel på eller om det är energireserven. Glaset har en liten spricka kl 11 och baksidan är repad. Har sett dessa klockor gå för stora pengar men undrar vad denna klocka bör säljas för utifrån skicket den är i. Kan vara värt att tilläggas att kronan ej är original.
rcBoSvS.jpg
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Vad skulle ni säga att en medioker Tudor 71600 med nyare 93160-länk är värd? Ska fixa bilder, men tänk er ett helt ok case, inte skarpt men inte helt sönderkört, tavla utan fel men också utan den där härliga färgen på tritium, inte serviceinsert men inte fatfont heller. Roligare utan bilder eller hur? ;)
 

Derix

Patek
2-Faktor
Vad skulle ni säga att en medioker Tudor 71600 med nyare 93160-länk är värd? Ska fixa bilder, men tänk er ett helt ok case, inte skarpt men inte helt sönderkört, tavla utan fel men också utan den där härliga färgen på tritium, inte serviceinsert men inte fatfont heller. Roligare utan bilder eller hur? ;)
Menar du 76100? Från 1988 möjligtvis? :)
 
Topp