Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Borde snarare kosta hälften av det typ!Under 2020 har mitt klockintresse svalnat lite.. denna omega har dock gjort mig riktigt sugen på inköp.
Vad tror ni om prisbilden? Listad norr om 10k
Ok.Borde snarare kosta hälften av det typ!
Snarare en lite småhal och tokdyr handlare.Ok.
Det som tilltalade mig var den patinerade tavlan, kan det vara orsaken till en sån hög prissättning?
En patinerad tavla brukar i de allra flesta fall vara billigare än en tavla nära nyskick.Ok.
Det som tilltalade mig var den patinerade tavlan, kan det vara orsaken till en sån hög prissättning?
En patinerad tavla brukar i de allra flesta fall vara billigare än en tavla nära nyskick.
Låter bara som ett säljknep om säljaren tar premium pga tavlan.
Vill minnas jag sett med liknande tavlor till salu här på forumet för runt 5-6k.
Förstår. Tack för bra svar, får leta på annat håll helt enkelt!Snarare en lite småhal och tokdyr handlare.
2-3k kanske beroende på vad det är för verk, det mesta av värdet sitter nog i verket.Hej, har denna i lådan hemma men tyvärr används den väldigt sällan. Ej guld men i riktigt fint skick, vad kan ett ungefärligt värde vara tror ni?
Den är fullt fungerande.
Landeron 248 skulle jag tro.2-3k kanske beroende på vad det är för verk, det mesta av värdet sitter nog i verket.
Någonting särskilt bakom ”småhal”?Snarare en lite småhal och tokdyr handlare.
Är väl inget som utmärker shuck, men inte alltid korrekt beskrivning angående skick. Att han sedan var otrevlig och ljög när han backade från en färdig affär gör det personligt. Han backade pga att visarna såg ut att ha fått ny lysmassa. Han säljer aldrig klockor med utbytt lysmassa sade han då. Skickade flera aktiva annonser han hade som hade ny lysmassa och hans svar otrevligt och visade på att han saknade kunskapen eller bara ljög.Någonting särskilt bakom ”småhal”?
Egentligen spelar det ingen roll för min del. Jakten är en stor del av det roliga, varför jag helst undviker kurerade samlingar hos försäljare.
...oavsett hur sinnessjukt bra dennes bilder nu råkar vara.
Bara nyfiken.
Ah, alright.Är väl inget som utmärker shuck, men inte alltid korrekt beskrivning angående skick. Att han sedan var otrevlig och ljög när han backade från en färdig affär gör det personligt. Han backade pga att visarna såg ut att ha fått ny lysmassa. Han säljer aldrig klockor med utbytt lysmassa sade han då. Skickade flera aktiva annonser han hade som hade ny lysmassa och hans svar otrevligt och visade på att han saknade kunskapen eller bara ljög.
Är det den handlare jag tror, så blev jag också bannad som följare efter att jag anmärkte på uppenbar omlumning när annat påstods...Ah, alright.
Tack för att du berättade.
Kommer ihåg att jag blev blockad på hans Insta när jag poängterade en ”Suverän” som inte var av Suverän-referens.
Sen var han iofs ganska trevlig och saklig i PM, men min kommentar och min status som följare försvann fortare än kvickt.
Shuck The Oyster.Är det den handlare jag tror, så blev jag också bannad som följare efter att jag anmärkte på uppenbar omlumning när annat påstods...
Frågat holma20? https://klocksnack.se/threads/omega-pre-bond-396-1062.139457/.Vad tror ni om denna? https://www.tradera.com/item/190118/422501233/omega-seamaster-professional-pre-bond-
Boxen och allt ser för fint ut för att vara riktigt eller?
Vad tror ni om denna? https://www.tradera.com/item/190118/422501233/omega-seamaster-professional-pre-bond-
Boxen och allt ser för fint ut för att vara riktigt eller?
Fin klocka! Men i och med att du har budgivning på Tradera kanske du borde dra tillbaka den från KS? För du kan ju inte sälja den via KS längre då du har bindande bud.för fin för att vara riktig?
hmm......
Eller välbevarad kanske ?
förstår inte riktigt frågan.
Har inga tvivel om att den är riktig....
Har varit med ett antal ggr där vinnande bud inte betalar, så när den är officiellt såld så tar jag bort annonsen ”Avslutad”Fin klocka! Men i och med att du har budgivning på Tradera kanske du borde dra tillbaka den från KS? För du kan ju inte sälja den via KS längre då du har bindande bud.
Låter väl som en bra idé. Tänker också för din egen skull så du kanske undviker att få ett högre bud via KS än det ledande på Tradera. Då kan det bli ett moraliskt dilemmaHar varit med ett antal ggr där vinnande bud inte betalar, så när den är officiellt såld så tar jag bort annonsen ”Avslutad”
Kan iof sätta OHPF
Vi har ju haft affärer förr. Ska ta mig en funderare... Du är ju ändå, för mig iaf, en känd GG.Nejdå inget knas
Kanske blir billigare på tratten än det budet du skulle lägga här
Menar du 76100? Från 1988 möjligtvis?Vad skulle ni säga att en medioker Tudor 71600 med nyare 93160-länk är värd? Ska fixa bilder, men tänk er ett helt ok case, inte skarpt men inte helt sönderkört, tavla utan fel men också utan den där härliga färgen på tritium, inte serviceinsert men inte fatfont heller. Roligare utan bilder eller hur?
Haha tänkte att det här förmodligen skulle ske Du är jävig i frågan!Menar du 76100? Från 1988 möjligtvis?