Seiko MONACO -7016-5011. Blå/ful tavla. Otroligt fint skick, allt original, nyservad. Vad är rimligt pris för en sån?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du måste ju låta dina presumtiva köpare bedöma om tavlan är fin eller ful?Seiko MONACO -7016-5011. Blå/ful tavla. Otroligt fint skick, allt original, nyservad. Vad är rimligt pris för en sån?
Någon som har en åsikt?Vad rimligt pris för denna? Vad tycker ni experter om kvaliteten på urtavlan och boetten?
Omega, Klockor - Varunummer 1 822 029
OMEGA, Constellation, Calendar, Chronometer, s.k. "Pie-Pan", Cal 561, Serie nr. 24473247, Ref nr. BA 168.0005, Boett nr. 168005/6, herrur, 34,2 mm, 18K guld, automatisk, plexiglas, datum, gravyr, läderband, originalspänne i doublé (ej tidsenligt), ca 1966, box.www.kaplans.se
Trevlig!Hej! Jag funderar på att sälja denna superkompressor, vad är rimligt pris för den?
Tack för svar! Jag har själv ingen erfarenhet eller koll på super-compressor :/Trevlig!
Enligt min erfarenhet verkar det inte vara så mycket premium i compressor-boetter, jag hade räknat med 1000-1500 ungefär, beroende på servicestatus.
Sådär! Här har du en bild! Tänkte köpa, självklart är den polerad men har svårt å bedöma om poleringen är lite för mycket!Du måste ju låta dina presumtiva köpare bedöma om tavlan är fin eller ful?
Skämt åsido… Någonstans runt 8k kanske kan vara rimligt?
Inte helt säker på att det är sant om man bara riktar in sig på den svenska marknaden, men ändå.
Den där var ju sjukt ball! Ingen aning om vad de kostar dock.Sådär! Här har du en bild! Tänkte köpa, självklart är den polerad men har svårt å bedöma om poleringen är lite för mycket!
Ganska trevlig ja, enda jag tvekar på är poleringen...Den där var ju sjukt ball! Ingen aning om vad de kostar dock.
Tycker framsidan ser mer borstad än polerad ut. Dålig bild dock så lite svårt att avgöraSådär! Här har du en bild! Tänkte köpa, självklart är den polerad men har svårt å bedöma om poleringen är lite för mycket!
Äh, fjantade mig ju bara.Sådär! Här har du en bild! Tänkte köpa, självklart är den polerad men har svårt å bedöma om poleringen är lite för mycket!
Hahaha missade helt, ursäkta misstavningen, menade gul, det är ju olagligt att kalla den fulÄh, fjantade mig ju bara.
Du skrev ”blå/ful tavla” i ditt tidigare meddelande.
Tycker nog att den ser ganska vettig ut. Precis som @acue skriver så ser den ut att ha ganska bra borstning.
Men en bättre bild är ju kanske önskvärd för att helt kunna bedöma.
den constellation är fantastisk. letar en från 50talet likt denna https://www.chrono24.se/omega/omega...n-18k-gold-gelbgold-automatik--id11246784.htmVad rimligt pris för denna? Vad tycker ni experter om kvaliteten på urtavlan och boetten?
Omega, Klockor - Varunummer 1 822 029
OMEGA, Constellation, Calendar, Chronometer, s.k. "Pie-Pan", Cal 561, Serie nr. 24473247, Ref nr. BA 168.0005, Boett nr. 168005/6, herrur, 34,2 mm, 18K guld, automatisk, plexiglas, datum, gravyr, läderband, originalspänne i doublé (ej tidsenligt), ca 1966, box.www.kaplans.se
helt otroligt fin. köp!den constellation är fantastisk. letar en från 50talet likt denna https://www.chrono24.se/omega/omega...n-18k-gold-gelbgold-automatik--id11246784.htm
Vad får man för dessa? Typ 3000kr/st?
Den i mitten får man lite mer för. 4-4,5 åtminstone.
Vad får man för dessa? Typ 3000kr/st?
Det låter lite som att du vill sälja den för att finansiera ett missbruk?Vad hade varit ett rimligt pris att begära för den här tror ni..? Automatisk Nivada 67012 på JB Champion länk. Sprickor i glaset, men fungerar som den ska. Tänkte sälja den för att kunna köpa fler dykarklockor
Haha, linjen är hårfin mellan passion och missbruk och jag klev över linjen för längesen jag har fortfarande några modeller kvar på önskelistan ..Det låter lite som att du vill sälja den för att finansiera ett missbruk?
@marconimotet kanske vet?
Vad hade varit ett rimligt pris att begära för den här tror ni..? Automatisk Nivada 67012 på JB Champion länk. Sprickor i glaset, men fungerar som den ska. Tänkte sälja den för att kunna köpa fler dykarklockor
Det låter lite som att du vill sälja den för att finansiera ett missbruk?
@marconimotet kanske vet?
Vad hade varit ett rimligt pris att begära för den här tror ni..? Automatisk Nivada 67012 på JB Champion länk. Sprickor i glaset, men fungerar som den ska. Tänkte sälja den för att kunna köpa fler dykarklockor
Jag hade gissat betydligt lägre pga trasigt glas. Lär inte vara lätt att hitta ersättningsglas och en sådan klocka vill man gärna ha i ett så fint skicka som möjligt (imo).Detta är inte någon variant av Antarctic som jag har koll på. En ren killgissning på värdet av klockan blir 1 000 spänn. Länken har väl någon hundring i sig.
Du har säkert rätt.Jag hade gissat betydligt lägre pga trasigt glas. Lär inte vara lätt att hitta ersättningsglas och en sådan klocka vill man gärna ha i ett så fint skicka som möjligt (imo).
Tissot Seastar Navigator, Valjoux 7733, 40 mm. Originallänk samt på racingläder. Från 1974. Inte uppmätt men tappar inget vad jag märkt. Någon prisidé? På Chrono24 ligger mellan orimliga 12-19.