Kanske 200:-, hade det varit stålboett så kanske en femhundring till.Vad kan en sån här betinga? Verkar hålla tiden bra. Inkl raggarlänk
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske 200:-, hade det varit stålboett så kanske en femhundring till.Vad kan en sån här betinga? Verkar hålla tiden bra. Inkl raggarlänk
Exklusive raggarlänken, kanske 100-200 kr till.Kanske 200:- med stålboett en femhundring till.
Ingen?Vad tror ni är rimligt för den här, head only? Automatisk, funkar fint. Signerad krona, linnetavla i bra skick.
Går i säljtankar, vore tacksam för hjälp!
Hmm spontan tradera-magkänsla på 2000-2500 kanskeIngen?
All hjälp välkommen
Tack för svar!Hmm spontan tradera-magkänsla på 2000-2500 kanske
Hej första inlägget här!
Har en gammal Cyma watersport som jag skulle vilja veta mer om.
Haft svårt att hitta exakt samma på nätet, så jag kan inte jämföra mot något!
Ovanlig? Pris? Ålder?
Tacksam för hjälp!
Grym klocka! Är nog rätt ovanlig den där! Tror den är värd betydligt mer än @Corgi skriver. Är dock inte inläst på just den modellen, men minst 5k är min gissning, om den fungerar hyfsat och är i ok skick.Hej första inlägget här!
Ovanlig? Pris? Ålder?
Tacksam för hjälp!
Grym klocka! Är nog rätt ovanlig den där! Tror den är värd betydligt mer än @Corgi skriver. Är dock inte inläst på just den modellen, men minst 5k är min gissning, om den fungerar hyfsat och är i ok skick.
@jontepampam123 tror jag har koll.Hej första inlägget här!
Ovanlig? Pris? Ålder?
Tacksam för hjälp!
Ja, vad vet jag, kanske lite optimistiskt, men vad jag minns så skulle man vara rätt glad om man hittade en 35mm watersport med vanlig tavla i bra skick för 1,5k för 2-3 år sedan. Med denna tavla, känns som 1 på hundratusen , och med senaste årens prisutveckling... Men jag kan ha fel...Får kanske reservera mig då, men det låter optimistiskt i mina öron. Har någon verkligen fått betalt i 5k-regionen för en sådan Cyma? Skulle iofs bli positivt överraskad om det var så.
5 kanske är lite högt? Men våffla 3-4 iaf, va?Ja, vad vet jag, kanske lite optimistiskt, men vad jag minns så skulle man vara rätt glad om man hittade en 35mm watersport med vanlig tavla i bra skick för 1,5k för 2-3 år sedan. Med denna tavla, känns som 1 på hundratusen , och med senaste årens prisutveckling... Men jag kan ha fel...
Ja, vad vet jag, kanske lite optimistiskt, men vad jag minns så skulle man vara rätt glad om man hittade en 35mm watersport med vanlig tavla i bra skick för 1,5k för 2-3 år sedan. Med denna tavla, känns som 1 på hundratusen , och med senaste årens prisutveckling... Men jag kan ha fel..
5 kanske är lite högt? Men våffla 3-4 iaf, va?
Vem som har ”rätt” får man ju se när den säljs. Men ja, våffla är premium.Roligt om det vore så som sagt, ni är säkert mer rätt på det isf. Trodde inte denna tavlan skulle kunna betinga så mkt premium.
R.414K2 säger mitt sjätte sinne.Som den gode analouge nämde så är dessa ett av mina särintressen, 35mm som bärs stort. Cyma har klarat sig hyffsat i prisrallyt uppåt. Jag håller med i tråden ovan att 3-4 tusen är en rimlig prissättning. Är tavlan oskadad ser jag mig själv bjuda typ nåt liknande på tradera. Behåll säger jag, den är ovanlig med textiltavla och ett kanonfint verk sitter i den(om minnet inte sviker k414).
Beror lite på skicket. Serienumret bör väl börja på 16 - 1958:a om man är nörd. Jag gav 22 för denna med ett Omega Extrakt + Bukowskis 22,5 procentare. Lite småpyssel som vanligt, kronan behöver bytas, bytte band samt ett tidsenligt omegalås. Glaset verkar vara ett originalglas med omegaloggan i mitten. För övrigt bra skick - lite släpp på bandhornen. Visare ok - finns ju lite olika modeller på tavlor o visare. Brukar ligga en på Tradera lite då och då med referenspris. Den brukar komma upp i 26-30 och bli osåld. Sedan är det en smaksak, stål eller guld på stål. Men man får köpa det man har råd med.Tjena!
Någon som har någon aning om vad som är ett lämpligt pris på en omega ranchero och vart man kan hitta en? ( förutom chrono)
På chrono verkar ligger dom runt 40
Snygg.Jag har inte sett original Ranchero i stål under 35 000-40 000 kr. Om någon har en till detta pris så köper jag den gärna. Har redan en
Inte kattskit att ha en VC liggande, bara sådär.Städar vidare och hittar klocka # 4
Att det är en 18K VacheronConstantin
vet vi.
Men modell och ungefärlig ålder samt värde vore fint att få hjälp med.
Legat förmodligen 35år i sin låda men tickade igång snällt och verkar hålla tiden under de tre-fyra timmar jag kollade.
Som synes på felaktigt band,men orginal med 18K spänne finns. Se bild.