marcus351
Basic
Beror på var du gör det och om något är sönder. Men cirka 1500-3000 för en ”vanlig” service.Tack för snabbt svar!
Vad kan en service på en sån här gå på? Det kan ju inte vara alltför svettigt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror på var du gör det och om något är sönder. Men cirka 1500-3000 för en ”vanlig” service.Tack för snabbt svar!
Vad kan en service på en sån här gå på? Det kan ju inte vara alltför svettigt?
Nu talar du inte om "vanlig" service. Finns ingen seriös som skulle ta under 3' en riktigt utförd service. Skulle snarare säga att snittet hos en urmakare idag ligger på runt 4' för en manuell sådan.Beror på var du gör det och om något är sönder. Men cirka 1500-3000 för en ”vanlig” service.
Nu talar du inte om "vanlig" service. Finns ingen seriös som skulle ta under 3' en riktigt utförd service. Skulle snarare säga att snittet hos en urmakare idag ligger på runt 4' för en manuell sådan.
Det är sällan värt att serva en klocka för att få ut mer vid en försäljning. Sälj den som den är och låt köparen göra som den vill.Här någonstans börjar det ju bli orimligt att serva den då.
Vad är klockan värd på marknaden i servat skick? 4000:- servad utan originalkrona? Typ?
Tjena,
jag har letat högt och lågt efter rätt prisbild på denna men går bet.
Hittar allt mellan 3300:- till 15 000:-.
Osäker på år då jag inte öppnat den.
Behöver service då den fortar sig 5 min per timme.
Originalkrona? Tror inte det men kan någon som är vassare än jag bekräfta?
Vad säger ni?
Vad bör jag lägga ut denna för?
Vem/vad är seriöst enligt dig? För ”min” urmakare i Hbg tar inte över 3k för en service. Och han är ytterst seriös.Nu talar du inte om "vanlig" service. Finns ingen seriös som skulle ta under 3' en riktigt utförd service. Skulle snarare säga att snittet hos en urmakare idag ligger på runt 4' för en manuell sådan.
Vem/vad är seriöst enligt dig? För ”min” urmakare i Hbg tar inte över 3k för en service. Och han är ytterst seriös.
Ska tilläggas att jag menar en klocka utan några komplikationer. Såklart blir det dyrare med exempelvis en kronograf.
Tyvärr är det så att prisekvationen inte går ihop om man vill göra ett bra jobb och samtidigt ha lön som räcker till mer än Bullens pilsnerkorv till middag.Vem/vad är seriöst enligt dig? För ”min” urmakare i Hbg tar inte över 3k för en service. Och han är ytterst seriös.
Ska tilläggas att jag menar en klocka utan några komplikationer. Såklart blir det dyrare med exempelvis en kronograf.
70-tal, ca. 500, på sin höjd.Hej och god kväll.
Skulle behöva hjälp med en datering och ett eventuellt försäljningsvärde på denna dinka!
Tickar som den skall och är i ett synnerligen fint skick.
Tacksam för svar.
Mvh marcus
Här fanns lite info. kring märket.Hej och god kväll.
Skulle behöva hjälp med en datering och ett eventuellt försäljningsvärde på denna dinka!
Tacksam för svar.
Mvh marcus
Okej tack skall läsa där och forska lite tillHär fanns lite info. kring märket.
Värde, några hundralappar kanske.Identifiera Nilax
Min vän klippte en Nilax för en lax idag. Skulle vara kul att veta mer om den!klocksnack.se
Den här är väl ganska jämförbar:Hej och god kväll.
Tacksam för svar.
Mvh marcus
Sicket sammanträffande!Den här är väl ganska jämförbar:
T o m samma datum och likadan länk
Samma personDen här är väl ganska jämförbar:
T o m samma datum och likadan länk
Som Dag-Otto skulle ha sagt: To De'Samma person
Ändå en jävligt bra värdemätare med en avslutad auktion så pass nyligenSom Dag-Otto skulle ha sagt: To De'
Japp du har helt rätt”Försäkringsvärde” hade nog varit bättre.
Misstänkte det och hoppas du inte tar allt för illa vid dig, och som jag brukar säga:Jo det är den klockan, alltså jag har för avsikt att behålla den då jag gillar den, varför jag undrade är för att jag ville veta mer om den samt om jag gjort en okej affär.
Nej nej tar ej illa upp. Har precis börjat utöka mitt beroende med vintageklockor, och hittade denna tråden. Har fler på ingång så lär fråga mer. Dock med fråga om ålder och försäkringsvärde ;-)Misstänkte det och hoppas du inte tar allt för illa vi dig, och som jag brukar säga:
Det viktiga är ju att man är nöjd själv.
Har sålt en handfull sådana för ca 700-850 kr styck i liknande skick Förutsatt att den funkar då.Hej igen, vad kan va ett rimligt värde på denna?
Oxå en keeper sjukt nöjd med den efter uppputsningen. Vad jag kan läsa mig till så bör det vara en ish 60tal.
Tack, jag gav 650 och e helnöjd med den. Då känns mitt inskaffningspris okHar sålt en handfull sådana för ca 700-850 kr styck i liknande skick Förutsatt att den funkar då.
Tycker inte att den ser särskilt rolig ut.Undrar om denna klocka ser OK ut gällande äkthet? Hittar inte denna modell när jag googlar.
Automatiska klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Automatiska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com