Tja!
Funderar på att "göra mig av" med lite klockor för att jag är sugen på att pröva nya grejer, men då krävs ju kapital...
Fattar att ingen kan ge ett exakt pris men ungefärliga skulle uppskattas!
Klocka 1 Alpina:
Mäter ca. 34mm exkl. krona Borgel-boett (tror jag?), vissa lumepluppar som saknas samt repigt plexi. Ingen servicehistorik men håller tiden.
Klocka 2 "Incabloc":
Mäter ganska stort 35-36mm exkl. krona, stål, servad i min ägo (kvitto finns) samt fult ommålade visare.
Klocka nr 3 Eterna:
34mm exkl. krona, fin i skicket och tavlan skiftar mellan beigt och laxrosa. Ingen servicehistorik men håller tiden.
Klocka nr 4 Fortis:
34mm exkl. krona, fin med spegelindex (tror det heter så?) och servad i min ägo. Kvitto finns.
Klocka nr 5 Omega:
Tror detta är Omegas tidigaste automatiska urverk? Mäter ca. 34mm exkl. kronan men bärs stort pga formen på boetten. Djupare repor på boetten strax under kronan. Fult ommålade visare... Ingen servicehistorik men håller tiden.
Klocka nr 6: Longeau:
Ståltank med 17mm i luggbredd och fasta bandstift. Ett 16mms band sitter på nu. Ingen servicehistorik men håller tiden.
Klocka nr 7 Buren:
Ståltank med 16mm i luggbredd. Coola siffror samt servad i min ägo och kvitto finns men trots det svårt att ställa visarna (segt) samt tappar kanske 60-90 sek per dag. Ska dock vara från 30-talet.
Klocka nr 8 Enicar:
Sherpa i kompressorboett. Klassiska "hatch" kronan med enicar-loggan på. Ingen servicehistorik men håller tiden.
Klocka nr 9 Croton:
Kronograf/Yachting (?) som mäter 34mm exkl krona i Spillman-boett. Märken finns på tavlan men plexi och boett ser okey ut. Ingen servicehistorik men håller tiden och kronografen fungerar.
Klocka nr 10 Eterna:
Bumper från Eterna, på 31mm exkl. krona, med ganska dålig tavla. Ser ut att ha blivit utsatt för något (olja eller fukt?) men man ser svagt på bilder (svårare "live") att tavlan är märkt "Beyer Zürich". Ingen servicehistorik men tickar igång ganska lätt. Tappar dock tid så en översyn skulle behövas.
Klocka nr 11 ARC:
Bumper från ARC (vet ej vad detta är), mäter ca 33mm exkl kronan. Ingen servicehistorik men, tickar igång ganska lätt. Som ovan tappar den dock tid så en översyn skulle behövas.
Klocka nr 12 Eterna:
Eterna tank med s.k "Swing lugs". Spricka i plexit. Ingen servicehistorik men, tickar igång ganska lätt samt starkt. Som ovan tappar den dock tid så en översyn skulle behövas.
Tacksam för all hjälp/vägledning jag kan få!