andskand
Silver
Är du säker på att saknar hålet i lume vid klockan 6 och 12 på min klocka?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ne , nu såg man lite bättreÄr du säker på att saknar hålet i lume vid klockan 6 och 12 på min klocka?
Ne , nu såg man lite bättre
Du va ju säker på att @Pyjamas klocka kommer gå för 10kJag säger aldrig, aldrig något om vintage klockor när jag inte är 101% säker, för det är lätt att bli komprometterad.
Ingen som har en idé vad för pris jag ska lägga ut för. Skulle vilja lägga ut snart.Jag har en Omega 196.0016 Constellation MegaQuartz som jag aldrig använder. Enligt priser på Chrono24 så ligger det lite norr om 10k.
Jag har två urverk som passar tavlan, ett i silver och ett i guld.
Vad tror ni experter är rätt för klockan + extra urverk?
Jag har en Omega 196.0016 Constellation MegaQuartz som jag aldrig använder. Enligt priser på Chrono24 så ligger det lite norr om 10k.
Jag har två urverk som passar tavlan, ett i silver och ett i guld.
Vad tror ni experter är rätt för klockan + extra urverk?
Hej.Husk at de priser du kan se på Chrono24, er priserne på urene, der IKKE bliver solgt
10k virker optimistisk, jeg ville tro det lå tættere på 7k.
Lite arv kom fram...
Är det bara att lägga ut dessa till blocket/tradera eller? Har ingen sentimental värde så jag kommer att slussa dem vidare.
Hej.
Attans, trodde det var högre.
Ingen direkt skillnad att jag har två urverk?
Ja, det borde vara cal 89Bra grejer i grunden. I det skicket kanske 2,4-3k för IWC:n. Inte den roligaste boetten, men Cal 89? Omega kanske detsamma med tanke på skadan. Tradera är nog helt rätt ja.
3000:- och uppåt, beroende vad som är fel och om det måste bytas delar så kan det dra iväg, värdet nu är nog inte mer änMorfars gamla Zenith. Fungerar ej i nuläget. Står stainless steel surf 01-0040-380 på baksidan. Vad kan det kosta med service? För att få den att fungera? Vad kan värdet tänkas vara? Många frågor.
Morfars gamla Zenith. Fungerar ej i nuläget. Står stainless steel surf 01-0040-380 på baksidan. Vad kan det kosta med service? För att få den att fungera? Vad kan värdet tänkas vara? Många frågor.
Intressant, hör av dig när det blir aktuelltNågon som har koll på Junghans?
Har använts en gång på ett par månader nu så det kan vara så att någon annan ska få njuta av den..
Junghans Astra Quartz, blå/lila tavla med sunburst.
Will do!Intressant, hör av dig när det blir aktuellt
Jag ger dig 1500 direkt, så slipper du se skiten nåt mer!Zenith Tipo CP-2 A.Cairelli från 1960-talet. Fint originalskick, ej romamärkt, saknar bezel. Fungerar, håller tiden på minuten i över dygnet, om något trög i uppdraget. Behöver service/översyn då den säkert legat väldigt länge. Men vad kan den ha för värde som den är idag? Sett sämre exemplar med bezel gå riktigt dyrt.
Runt en hundring?Hej!
Tänkte eventuellt lägga ut denna klocka till försäljning här på forumet. Vad är rimligt pris att begära för den? Fungerar och tickar på när man vrider upp. Någon som kanske vet mer om den?
Tacksam för hjälpen!
/Alfons
Hej!
Tänkte eventuellt lägga ut denna klocka till försäljning här på forumet. Vad är rimligt pris att begära för den? Fungerar och tickar på när man vrider upp. Någon som kanske vet mer om den?
Tacksam för hjälpen!
/Alfons
skulle också säga runt hundringen eller två. Är urtavlan rosa? Då kanske den går bra på traderaHej!
Tacksam för hjälpen!
/Alfons
HMT (Hindustan Machine Tools) är en tillverkare från Indien under statligt styre, vad jag förstår. Klockornas kvalitet är nog i paritet med sådant som säljs på Wish och Amazon, så tipset här ovan kan nog stämma rätt bra.
Jag säger aldrig, aldrig något om vintage klockor när jag inte är 101% säker, för det är lätt att bli komprometterad.
Hej!
Tacksam för hjälpen!
/Alfons
Hej,
Jag har en Breitling Chronomat ref. 81950.
Vad är rimligt att förvänta sig för en sådan?