topptur
Basic
Kan du länka annonsen?Det såldes en på tradera för 6700 nu i veckan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan du länka annonsen?Det såldes en på tradera för 6700 nu i veckan
Kan du länka annonsen?
Jo santMekaniska klockor | Köp & sälj begagnat & oanvänt på Tradera
Köp och sälj Mekaniska klockor enkelt och hållbart på Tradera. Stort utbud av begagnade och oanvända saker på Sveriges största cirkulära marknadsplatswww.tradera.com
Tavlan är dock sämre än på bilderna i annonsen.
Annan typ av tavla, annan typ av subdial och trasig fjäder. Tror den på Kaplans är en bättre bench, men som sagt spannet kan diffa ganska mkt.Jo sant
Annan typ av tavla, annan typ av subdial och trasig fjäder. Tror den på Kaplans är en bättre bench, men som sagt spannet kan diffa ganska mkt.
Hej igen, verkar finnas en heldel kunskap här.
Hur vet om om en klocka är guldpläderad eller guld på stål? Denna nedan känns mer ”guldig” mot mina tidigare klockor.
När det gäller Omega fickur som är massproducerade brukar man få metallvärdet om de är i guld och kanske lite utöver det om skicket är fint. Denna är förgylld och tittar man på slutpriser för liknande på Tradera ligger de kring 2000-3000. Men exakt vad marknaden värderar den till får man veta först när man lägger ut den på auktion.Omega fickur i fantastiskt skick. De mesta "märken" på klockan är bara avtryck från mina feta händer
Hur värderar vi denna? Tack på förhand
Om de är 18k skulle jag tippa på mellan 4-5.5kMin svärfar efterlämnade denna klockan vid sin bortgång och nu undrar vi om någon kan berätta mer om denna klocka.
Svärfar fick den enligt inskriptionen för "Nit och redlighet i rikets tjänst" efter att ha arbete för Vägverket större delen av sitt liv.
Man vill gärna tror at det var en äkta guldklocka man fick man jag hittar inga spår efter det på utsidan och locket mäktar jag mig inte på att försöka öppna då det inte verkar vara utfört på de konventionella sätten?!
Kan någon bekräfta om det är en äkta guldklocka, från vilket år den kan vara baserat på mina bilder och tidigare erfarenheter?
Boxen är original till lådan och klockan verkar vara en quartzare och med tanke på gravyrens djupa spår fortfarande är guldiga så kanske den är äkta ändå?
Ok tack!Om de är 18k skulle jag tippa på mellan 4-5.5k
Jag ser fler guldklockor än de flesta. Det är tvärsäkert guld. Är rätt så säker på 18K, men kommer faktiskt inte ihåg. Kan vara 14 också. En guldsmed kan göra ett snabbt skrapprov på ett bandhorn, så vet du.Ok tack!
….gäller bara att lista ut om det är 18k eller inte….behöver nog uppsöka min uris snart!
Tack, det verkar stämma ändå!Jag ser fler guldklockor än de flesta. Det är tvärsäkert guld. Är rätt så säker på 18K, men kommer faktiskt inte ihåg. Kan vara 14 också. En guldsmed kan göra ett snabbt skrapprov på ett bandhorn, så vet du.
Fast ska du ändå typ byta batteri så står det stämplat inuti boetten.
Hittar bara en lite och oläslig liten inskription som kanske är det ni antyder, en sorts guldstämpel men inte en kattfot tycker jag?@Hugger69 Strindberg ser fler guldklockor än vad jag gör, men jag är minst lika säker som han är.
Står mellan bandhorn på en del Tissot-klockor. Inget på denna?
Ser inte vad det är för stämpel men ekorre betyder 14 k och gudinna 18 k.Tack, det verkar stämma ändå!
Tydligen är jag inte dum ändå utan batteribyte måste göras genom att ta bort kronan och sedan trycka ut glaset med luft...
Vi är mest ute efter någon form av värde då klockan ingår i dödsboet som ska delas.
Hittar bara en lite och oläslig liten inskription som kanske är det ni antyder, en sorts guldstämpel men inte en kattfot tycker jag?
Bra info där men hur fasen ska man kunna se nåt…kräver ett mikroskop!Ser inte vad det är för stämpel men ekorre betyder 14 k och gudinna 18 k.
Bra info där men hur fasen ska man kunna se nåt…kräver ett mikroskop!
Har kikat med lupp redan men ser inget bättre än bilden ovan..Nädå.
Lupp eller telefon med macrolins brukar räcka fint.
Det är någon av dessa du letar efter.
Går man på formen på stämpeln så är det den nedre ekorren.Har kikat med lupp redan men ser inget bättre än bilden ovan..
Ja, håller med..den verkar mest lik!Går man på formen på stämpeln så är det den nedre ekorren.
I väldigt breda siffror är det ca 450 kr/gram för 18k och ca 100 kr/gram mindre för 14k.Ja, håller med..den verkar mest lik!
Hur mycket påverkar det värdet med 14 eller 18k?
Bytte nyligen batteri i Certinas motsvarighet till denna Tissot jubileumsklocka och 10 gram stämmer bra.I väldigt breda siffror är det ca 450 kr/gram för 18k och ca 100 kr/gram mindre för 14k.
Tror att man brukar räkna ca 10 gram i denna typen av boetter, men det vet säkert @Strindberg mer exakt.
Bra där!Bytte nyligen batteri i Certinas motsvarighet till denna Tissot jubileumsklocka och 10 gram stämmer bra.
Fandt du en pris?Önskar en uppskattad värdering på min Tudor Prince Oysterdate 74020 Linen Dial, 1990, Tudor made by Rolex. Engine turned bezel. Servad för 1år tillbaka. Ingen frankenstein, allt original. Klockan är i ett utmärkt skick med smärre spår av användning samt väldigt lite stretch i armbandet