Chambre Noire
Silver
Nån som har koll på vad dessa går för nuförtin? DS-2 pH 200m. Verk 25-651, ref 5801 303
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja har en vän vars dar har ett gäng klockor han går i säljtankar på.
Den mest intressanta är hans Lemania viggen som han bar under många år som stridspilot. Klockan kommer med ett intyg som beskriver klockan och hans uppdrag han utfört. Riktigt häftig historia och jag tycker personligen det vore otroligt sorgligt att sälja den. Nån som har ett humm om pris samt vart man ska sälja den isåfall?
Den andra klockan är en datejust 16030. Ser ut att han använts en hel del. Jag gissade runt 40k ish då jag själv nyligen köpt en 16030 med vit tavla för runt det.
Den tredje är en tissot goldrun. Ingen koll på denna alls.
Senaste Lemanian som såldes på hemmaplan gick hos Buckan för 125k plus slag så i runda slängar 150k. Det är samma pengar jag fick för en utan fluffet som den du erbjuder och då sålde jag min för 5-6år sedan.Ja har en vän vars dar har ett gäng klockor han går i säljtankar på.
Den mest intressanta är hans Lemania viggen som han bar under många år som stridspilot. Klockan kommer med ett intyg som beskriver klockan och hans uppdrag han utfört. Riktigt häftig historia och jag tycker personligen det vore otroligt sorgligt att sälja den. Nån som har ett humm om pris samt vart man ska sälja den isåfall?
Den andra klockan är en datejust 16030. Ser ut att han använts en hel del. Jag gissade runt 40k ish då jag själv nyligen köpt en 16030 med vit tavla för runt det.
Den tredje är en tissot goldrun. Ingen koll på denna alls.
Tack för svar. Borde ge en bra bild av Lemanian. Intressant med Rollen. Bringar den svarta tavlan väsentligt mer än Rex en vit eller silver ? Plockade nyligen hem en 16030 med vit tavla under 40kSenaste Lemanian som såldes på hemmaplan gick hos Buckan för 125k plus slag så i runda slängar 150k. Det är samma pengar jag fick för en utan fluffet som den du erbjuder och då sålde jag min för 5-6år sedan.
Lemania, "Viggen", "Swedish Air Force", "008", kronograf, ca 1970. - Bukowskis
<b>Storlek:</b> 42 mm <b>Material:</b> stål <b>Urverk:</b> manuell, caliber 1872 <b>År:</b> cirka 1970 <b>Glas:</b> plexiglas <b>Armband:</b> läderband ...www.bukowskis.com
Men, Viggen hade en liten down period ett tag men en 100k ska den absolut betinga.
Rollen, med den svarta tavlan tillsammans med det man ser i bakgrunden så är den i alla fall norr om 50k.
Sälj på auktionshus, förhandla ned deras komission eller så kan säkert någon här hjälpa er på traven med att få iväg rollen och Viggen utomlands för bra pengar.
Fick själv 71k för en 16030 med Buckley tavla i slutet av November. Gick till en handlare i Seattle
Jag tror du behöver ta betydligt bättre bilder för att få vettiga svar. Speedmaster101.com är ju en bra källa för ungefärligt estimat annars.Funderar på att sälja ett par speedmaster och pie pan full set
Nån som nar nån aning vad är ett realistiskt värde på dessa
Pie pan constellation. Full set
Speedmaster. Cal 321
1963. 105.003 helt original
Speedmaster cal.321
1967. 145.022. med service dial
Vad är detta för erfarenhet? Länka gärna.Av erfarenhet brukar de gå från 1500- 2500.
Skulle säga 4500 euro.Har sprungit på en, vad jag tror, lite ovanlig JLC (serial 615918 CAL P478/0 serial 941908 serial case 583232). Ska enligt säljaren vara från 1954. Någon som kan ge en hint om vad den borde kosta?
Ref 165.024, finns en bra hemsida om modellerna:Frågar på uppdrag av en kompis bekant ang. Omega 300 enligt nedan.
Jag är ärligt talat usel på vintage, så vill inte landa helt knas i bedömningen. Vad är ref och ungefärligt värde på en sådan? Har dessvärre ingen mer bild, men kan säkert fixa om det skulle behövas..
Tack!
Är det en Schweizisk jägar Jaeger? Har tavlan någon proviens?Har sprungit på en, vad jag tror, lite ovanlig JLC (serial 615918 CAL P478/0 serial 941908 serial case 583232). Ska enligt säljaren vara från 1954. Någon som kan ge en hint om vad den borde kosta?
Ser ut att sakna kronan? Fungerar den?Hej,
Har en Glashutte Bison Spezimatic GUB 26 som jag undrar om någon skulle uppskatta värdet på? Kan inget om vintageklockor, därav ställer jag frågan
Ser ut att sakna kronan? Fungerar dennron
Kronan finns men är lös, men klockan funkar som den ska! Kanske är i behov av service dock men mest för underhåll. Har du någon värdeuppskattning på klockan?Ser ut att sakna kronan? Fungerar den?
Ah, ok! Har faktiskt dålig koll men tror inte det är någon dyrgrip direkt.Kronan finns men är lös, men klockan funkar som den ska! Kanske är i behov av service dock men mest för underhåll. Har du någon värdeuppskattning på klockan?
Vad tror ni om denna 1976 omega Seamaster De ville
Hej!God kväll!
Var hemma hos svärföräldrarna och de plockade fram några fickur som de har i sin ägo. Vet att värdet generellt är lågt, men vore intressant om någon kunde ge en tidsbestämning och en värdeindikation.
Först ut är ett Omega ur i silver. Känns som att visarna kanske inte är original?
Sedan är det en Central, otroligt vacker och i väldigt bra skick. Central ska tydligen vara ett systermärke till Benrus.
Tyvärr fick jag inte upp locken, så vet inte om solid eller pläterad.
Sist ut är ett Elgin ur. Inte heller här kunde jag få upp inre locket, så vet inte om det är solid eller pläterad. Känner inte igen stämpeln
Tacksam för all info jag kan få, det är arvegods från deras föräldrar så roligt om det finns något att berätta!
Tack! Samtliga fungerar. Ska se om jag kan få upp dem nästa gång jag är förbi. Tack för tipset om sidan med, ska kolla in den!Hej!
Omegan (om den fungerar) borde ligga kring 1000-lappen i värde. Elgin är ett välkänt amerikanskt märke som du själv kan leta upp mer info om på pocketewatchdatabase.com. På urverket står ett serienummer, skriv in det på sidan så hittar du mer information. Eftersom jag inte ser någon guldmärkning så borde den rimligtvis vara plätterad. Ett värde i Sverige ligger på 500-800 kr. I USA betalar de mer än så. Jag passar på Central-fickuret eftersom jag inte kan något om det.
Det skulle nog behövas bra närbilder på urtavlan för att kunna avgöra mer exakt. Men guldboett och en (vad jag tror) fin blank svart urtavla låter som en kombination som kan bringa bra värderingHej! Min farfar fick denna klocka efter många år i tjänst som lokförare. Den värderades år 1991 till 9500kr.
Detta är infon jag har:
- Omega Seamaster
- BA 2848/46 SC.
- Caliber 491.
- 18k guld, både fram- och baksida (alltså inte stålbaksida som de andra jag letat fram på internet).
- Automatisk uppvridning.
- Tillverkad 1954 eller 1956.
- Ej originalband.
- Originalbox finns, ej papper.
- Har även verknummer tillgängligt.
Någon som har en tanke vad den hade kunnat vara värd idag?
Tack på förhand! /Richard